انتشار این مقاله


چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟

بیمارانی که می خواهند دندان های از دست رفته یا لق خود را جایگزین کنند، اغلب کاشت دندان را انتخاب می کنند. ایمپلنت دندان در استخوان فک بیمار قرار گرفته و به مرور زمان لثه‌ها لثه ها در اطراف ایمپلنت بهبود می یابند. پس از بهبودی یک تاج یا دندان مصنوعی در بالای ایمپلنت های دندان […]

بیمارانی که می خواهند دندان های از دست رفته یا لق خود را جایگزین کنند، اغلب کاشت دندان را انتخاب می کنند. ایمپلنت دندان در استخوان فک بیمار قرار گرفته و به مرور زمان لثه‌ها لثه ها در اطراف ایمپلنت بهبود می یابند.

پس از بهبودی یک تاج یا دندان مصنوعی در بالای ایمپلنت های دندان قرار می گیرد. اکنون بیماران یک جایگزین قوی و محکم برای دندان های طبیعی خود دارند که می تواند سال ها با مراقبت مناسب دوام بیاورد. اما، ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای همه نیست.

از آنجایی که برای کاشت دندان، بیمار باید تحت عمل جراحی دهان قرار گیرد، پس او باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشد. او همچنین باید استخوان کافی در فک برای حمایت از ایمپلنت داشته باشد. چنانچه افراد از بیماری های مزمنی مانند دیابت یا لوسمی رنج می برند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی ایمپلنت دندان نباشند.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

کاشت دندان مزایای فوق العاده ای را نسبت به سایر گزینه های جایگزینی ارائه می دهد و بیماران می توانند به جز یک لبخند زیبا، عملکرد بهتری را در صحبت کردن، غذا خوردن و … تجربه نمایند. درست است که بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان برخی را از انجام این درمان باز می دارد اما آن واقعا ارزش سرمایه گذاری را دارد. البته تکنولوژی هایی که به کار می رود شرایطی فراهم امده که ایمپلنت دندان برای اکثر افراد میسر باشد. ایمپلنت دیجیتال یکی از این موارد است.

به هر حال، برخی افراد نمی توانند کاندیدای خوبی برای عمل ایمپلنت دندان باشند که در ادامه به مهمترین این موارد اشاره خواهیم کرد:

– بیمارانی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی کنند 

برای انجام جراحی ایمپلنت دندان، مهمترین چیزی که بیمار می تواند داشته باشد، رعایت بهداشت دهان و دندان عالی است. این به معنای مسواک زدن منظم، کشیدن نخ دندان و در نهایت داشتن لثه هایی نسبتا سالم و عاری از بیماری است. به جز این بیمار باید متعهد به معاینات منظم دندانپزشکی باشد.

– کسانی که سیگار کشیده یا محصولات تنباکو را مصرف می کنند

اگر بیمار از تنباکو استفاده کند، نتایج ایمپلنت دندان قطعا مطلوب نخواهد بود. اول اینکه محصولات تنباکو مینای دندان های طبیعی را لکه دار می کنند، بنابراین طبیعی است که آنها دندان های جدید و مصنوعی شما را نیز لکه دار کنند.

علاوه بر این، استفاده از محصولات تنباکو می تواند روند بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان را کُند سازد، که این مسئله ایده آل نخواهد بود. اساسا برای اینکه کاندیدای مناسبی برای کاشت دندان باشد، بیمار باید غیر سیگاری باشد.

– از دست دادن استخوان

اگر می خواهید ایمپلنت های دندان شما از درصد موفقیت بالایی برخوردار باشند باید استخوان کافی برای ادغام ایمپلنت ها داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است که آنها دچار نارسائی شوند. متاسفانه، از دست دادن استخوان می تواند با از دست دادن دندان های طبیعی شما رخ دهد.

از دست دادن استخوان در اثر از دست دادن دندان، بیماری لثه، حفره ها و آسیب به دندان یا لثه ایجاد می شود. در موارد نادر از دست دادن استخوان به دلیل نقص اتفاق می افتد. برای تعیین اینکه آیا از تحلیل استخوان رنج می برید، دندانپزشک شما ممکن است اشعه ایکس انجام دهد ترتیب یک آزمایش تراکم استخوان برای بیمار دهد. در برخی موارد اگر از دست دادن استخوان رخ داده باشد، می توان از پیوند استخوان بهره برد. توجه داشته باشید باید به تمامی این نکات توجه داشته باشید تا با پرداخت قیمت ایمپلنت دندان و متقبل شدن هزینه های این خدمات بعدا پشیمان نشوید.

– بیماری های مزمن

اگر از دیابت یا لوسمی رنج می برید، ممکن است کاندیدای ایده آلی برای ایمپلنت دندان نباشید. این نوع بیماری ها می توانند روند بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان را مختل کنند. دندانپزشک شما می تواند شرایط بیماران را با دقت ارزیابی نموده و بر اساس این وضعیت بهترین راه حل را ارائه دهد.

شاید شما شرایط پزشکی زمینه ای یا آناتومی منحصر به فردی از دهان داشته باشید که هنوز شما را از واجد شرایط بودن برای ایمپلنت دندان باز می دارد، اما لازم نیست نگران باشید. شما می توانید با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی مدرن و شناخته شده، نظیر مرکز تخصصی دکتر محمدی بهترین درمان های جامع ایمپلنت دندان یا سایر گزینه های جایگزینی دندان را دریافت نمایید.

تیم دکتر مجازی