انتشار این مقاله


اسلیو معده روشی سریع و مطمئن برای لاغری

همیشه در ابتدا برای کاهش وزن، اسلیو معده به افراد چاق و مراجعین پیشنهاد نمی‌شود. مواقعی که به پزشک برای کاهش وزن مراجعه می‌کنید، توصیه او با در نظر گرفتن شرایط هر فرد این است که در ابتدا با راهکارهای غیر جراحی و تغییرات سبک زندگی از جمله رژیم غذایی سالم و ورزش به محدوده […]

همیشه در ابتدا برای کاهش وزن، اسلیو معده به افراد چاق و مراجعین پیشنهاد نمی‌شود. مواقعی که به پزشک برای کاهش وزن مراجعه می‌کنید، توصیه او با در نظر گرفتن شرایط هر فرد این است که در ابتدا با راهکارهای غیر جراحی و تغییرات سبک زندگی از جمله رژیم غذایی سالم و ورزش به محدوده وزن نرمال برسید.

در صورتی که با رعایت این نکات موفق به کاهش وزن نشدید، راهکار موثر دیگری از جمله جراحی لاغری برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

گاهی برخی به دلیل چاقی مفرط قادر به کاهش وزن با راهکارهای غیر جراحی نیستند، از این گذشته در معرض بیماری‌های ناشی از چاقی نیز قرار دارند، در این مواقع پزشکان روش ایمن جراحی چاقی از جمله اسلیو معده یا دیگری جراحی های لاغری را پیشنهاد می‌دهند.

پروسه کاهش وزن با اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به صورت کم تهاجمی و به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود، در واقع تنها برش‌های کوچکی برای بیمار زده می‌شود و به صورت بسته انجام می‌گیرد.

از طریق برش‌های بسیار کوچک زده شده، لوله‌ای بلند و نازک از طریق چندین برش کوچک به شکم وارد می‌شود. 

این ابزار همراه با دوربین کوچکی است که با وجود بسته بودن عمل، پزشک دید کافی دارد و علاوه بر این موارد، ابزارهای دیگری در صورت نیاز استفاده می‌شود.

کاهش وزن با عمل اسلیو معده تحت بیهوشی عمومی برای بیمار انجام می‌گیرد که متوجه روند جراحی طی درمان نخواهد شد. 

طی این جراحی معده به دو قسمت با اندازه مختلف تقسیم می‌شود، یعنی در واقع حدود ۸۰ درصد از معده بریده و خارج می‌شود.

تنها ۲۰ درصد معده باقی مانده بخیه زده می‌شود و شکل نهایی معده به صورت یک موز است. بیمار حدود یک ساعت تحت عمل قرار دارد و پس از اتمام جراحی برای مراقبت‌های بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل خواهد شد.

پس از به هوش آمدن بیمار، باید حدود یک ساعت دیگر نیز در اتاق ریکاوری برای بررسی حال عمومی در اتاق ریکاوری باقی بماند.

از آنجایی که برش‌های کوچکی طی روش لاپاراسکوپی برای بیمار زده می‌شود، به سرعت بهبود پیدا می‌کند. به‌طور کلی فرآیند کاهش وزن با اسلیو معده به صورت کم تهاجمی صورت می‌گیرد، طبیعتا سریع‌تر از جراحی باز بهبود می‌یابد.

معمولا بیمار طی ۲ الی ۳ روز پس از جراحی به خانه باز می‌گردد، مگر اینکه در مواقع نادر عارضه‌ای ایجاد شده باشد. اگر در انتخاب متخصص جراحی لاغری دقت داشته باشید، نباید نگران هیچ مشکل و عارضه‌ای باشید.

آیا اسلیو معده روشی موثر است؟

اسلیو معده به دو روش منجر به کاهش وزن در افراد می‌شود:

  • معده به‌طور قابل توجهی کوچک‌تر می‌شود؛ بنابراین، پس از اینکه کمی غذا می‌خورید، احساس سیری می‌کنید. به طبع کالری کمتری نیز دریافت خواهید کرد.
  • بخشی از معده شما هورمون گرلین تولید می‌کند (هورمون گرسنگی) که طی این عمل برداشته می‌شود؛ بنابراین، در طی روز احساس گرسنگی زیادی نخواهید داشت.

طبق تحقیقات انجام شده طی ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی اسلیو معده حدود ۵۰ درصد وزن شما کاهش پیدا می‌کند، گاهی ممکن است در برخی این نتایج ۶۰ تا ۷۰ درصد باشد.

این نتایج زمانی حاصل می‌شود که به توصیه‌های پزشک پس از عمل مانند انجام تمرینات ورزشی منظم و رژیم غذایی مناسب توجه داشته باشید. توجه به این نکات منجر به ثابت نگه داشتن وزن پس از رسیدن به وزن ایده آل خواهد شد.

مزیت اسلیو معده جهت کاهش وزن

افرادی که دچار اضافه وزن هستند، بیش از هر فردی مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هستند.

به همین جهت با کاهش وزن، می‌توان بهبود کیفیت زندگی را افزایش داد و در نهایت انجام فعالیت‌های روزانه آسان می‌شود.

حتما این عمل را باید تحت نظارت بهترین فوق تخصص جراحی چاقی دکتر محمد جواد باقری انجام دهید.

خطر ابتلا به این عوارض با لاغری کمتر می‌شود:

  • دیابت نوع ۲
  • کلسترول بالا (چربی خون)
  • فشار خون بالا
  • اختلال خواب
  • مشکلات قلبی
  • درد مفاصل

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل جراحی لاغری هستند

جراحی لاغری به هر روشی که باشد، قطعا اولین توصیه پزشک برای کاهش وزن نیست. متخصص جراحی لاغری توصیه می‌کند افرادی که با وجود رعایت رژیم‌ غذایی مناسب و تمرینات ورزشی، شاهد نتایج اثر بخشی نبودند به عنوان کاندیدای مناسب برای این عمل شناخته می‌شوند. شرایط پزشکی و وضعیت عمومی بیمار نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این شاخص توده بدنی باید به اندازه‌ای باشد که پزشک تعیین می‌کند، در غیر این صورت این جراحی لاغری برای شما انجام نخواهد گرفت.

شرایط صلاحیت بیمار برای انجام عمل لاغری:

  •  بیمار چاقی شدید BMI= 40 یا بالاتر دارد.
  • چاقی با BMI برابر با ۳۵ تا ۳۹ که منجر به بیماری‌های جدی در فرد شده است.

هزینه اسلیو معده

یکی از سوالات پرتکرار از سوی افراد در خصوص هزینه جراحی لاغری است. لازم به ذکر است تا زمانی که به‌صورت حضوری به جراح فوق تخصص چاقی در کرج مورد نظر خود مراجعه نکنید، هزینه دقیق عمل برای شما مشخص نمی‌شود.

عوامل مختلفی در هزینه نهایی این عمل لاغری تاثیر داشته باشد که این موارد به شرح زیر است:

  • به کلینیک که برای انجام عمل مراجعه می‌کنید.
  • پزشک به چه میزان در این زمینه مهارت و تجربه کافی دارد.
  • در چه شهری ساکن هستید و قصد عمل جراحی دارید.
  • چه داروهایی در حین عمل و پس از عمل تجویز می‌شود.
  • مدت زمانی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید.
تیم دکتر مجازی