انتشار این مقاله


کاشت ابرو با‌ مو طبیعی【سال۱۴۰۲】

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از داشتن ابروهای کم پشت رنج می برند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. ابروهای کم پشت را می توان با کاشت، بسیار پرپشت و زیباتر کرد. این روش درمانی است که به افراد کمک می کند تا ابروهایی کاملا طبیعی و خوش فرم داشته […]

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها از داشتن ابروهای کم پشت رنج می برند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. ابروهای کم پشت را می توان با کاشت، بسیار پرپشت و زیباتر کرد. این روش درمانی است که به افراد کمک می کند تا ابروهایی کاملا طبیعی و خوش فرم داشته باشند. کاشت ابرو جزو روش های بسیار پرطرفدار و تاثیرگذار است که با کمک چندین تکنیک انجام می گیرد. بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران متناسب با مشکل ابرو بیمار، بهترین تکنیک را در نظر می گیرد.

نحوه کاشت ابرو

کاشت ابرو نوعی عمل زیبایی محسوب می شود که در این روش، گرافت های مو از سر برداشته شده و به ناحیه ابرو انتقال می یابد. این روش زیر مجموعه ای برای روش کاشت مو می باشد و از تکنیک های مشابه کاشت فولیکول مو استفاده می کند. انتقال فولیکول های مو به مکانیسم های اعمال شده و رشد آنها تا پایان عمر ظاهری کاملا طبیعی به آنها می بخشد. کاشت ابرو طبیعی یک روش سرپایی است که بدون بیهوش شدن بیمار، انجام می گیرد. در این روش دردی وجود ندارد و تمامی مراحل کاشت ابرو مانند قرار دادن و جهت دهی فولیکول های مو در عرض چهار تا پنج ساعت انجام می شود و نیازی به توقف نیست.

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

این روش می تواند گزینه خوبی برای کسانی که ابروهایشان به دلایل مختلف از بین رفته یا آسیب دیده است، باشد‌. به عنوان مثال کاشت ابرو برای افرادی که اسکار شکستگی دارند و یا الگوی طبیعی ابروهایشان مناسب و ایده آل نیست، بی خطر و خطرناک است و در ضمن می تواند برای آن ها مفید واقع شود‌. کاشت ابروها راه حلی برای جایگزین‌ کردن ابروها یا اصلاح نقاط از دست رفته به دلیل برداشتن بیش از حد موهای زائد ابرو است. همچنین کسانی که مشکلات آسیب دیدگی یا مشکلات ژنتیکی دارند می توانند با این روش به بهترین نتایج برسند‌.کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

روش های کاشت ابرو

در همان زمان های گذشته کاشت ابرو به روش FUT معرفی شده است که در بازه زمانی بسیار کوتاهی از میان رفت زیرا با درد، خونریزی، بخیه و ‌‌‌… همراه می باشد. روش های مختلف این روش برای کاشت ابرو استفاده نمی شود و روش هایی مانند FIT، FUT، FUE دیگر توصیه نمی شود و بهتر است که افراد از این روش ها در کلینیک های غیر معتبر استفاده نکنند. روش FUT جزو روش های بسیار قدیمی برای کاشت ابرو است. در این تکنیک، فولیکول به صورت نواری برداشته می شود. پس از برداشتن نوار، دکتر متخصص بافت برداشته شده را در زیر میکروسکوپ تبدیل به واحدهای فولیکولی می کند. برای آماده کردن فولیکول به دقت و مهارت زیادی نیاز است زیرا هر اشتباه و مشکلی به ساختار اصلی دسته آسیب بسیار زیادی وارد می کند. پیوندها به روش FUT با استفاده از سوزن های مخصوص به قطر حدود ۱ میلی متر کاشته می شوند و گرافت ها با زاویه در ناحیه ابرو قرار می گیرند.

در روش FUE به طور کلی تفاوت های زیادی در زمینه برداشت وجود دارد و البته این روش با کمترین عوارض همراه می باشد. جهت برداشتن فولیکول های مو باید از ابزار های خاصی استفاده کرد و البته این سوزن ها دارای قطر کمتر از یک میلی متر است. اما برای آماده سازی و کاشت با این روش، باید مانند روش FUT پیش رفت. کاشت ابرو به روش SUT مثل روش FUE انجام می‌گیرد تنها در این روش از وسیله های مدرن و جدید برای همه مراحل کاشت شامل برداشت، آماده‌سازی و کاشت فولیکول‌ها انجام می‌شود.

نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

پس از این که کاشت ابرو را انجام دادید، باید به برخی نکات توجه نمایید که در ادامه ذکر می شوند :

  • پانسمانی که بر روی بر روی بانک مو قرار و بخش کاشت ابرو قرار گرفته اند باید به مدت ۲ روز باقی بماند که در این بازه زمانی نیاز به تعویض کردن و تمیز نگه داشتن آن است.
  • بعد از اینکه پانسمان در ناحیه بانک مو با کمک دکتر برداشته شد، این ناحیه را محتاطانه و کامل بشویید.
  • دکتر متخصص برای شما یک مایع مخصوص تجویز می‌کند که آن را باید ۲ الی ۳ ساعت بر روی ابروهای خود اسپری نمایید.
  • هرگز نباید لخته‌های خونی و یا پوسته‌هایی که پس از عمل بر روی ابروبه وجود آمده اند را دستکاری نکنید تا سریعا بهبود یابند.
  • جهت کمتر شدن تورم و التهاب از کمپرس سرد می توانید استفاده نمایید. توجه کنید کمپرس را بیشتر از ۲۰ دقیقه بر روی ابروها نگذارید.
  • پس از گذشن دو روز از زمان کاشت ابرو می‌توانید استحمام کنید.
  • در حمام به گونه ای دوش بگیرید که آب به صورت مستقیم بر روی ابروی شما تماس نداشته باشد.
  • ۱۰ روز پس از کاشت ابرو می‌توانید بخیه‌های پشت سرتان را بکشید.
  • دارو و پمادهایی که توسط دکتر تجویز شده اند را به صورت کاملا مرتب استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار، قلیان و مشروبات الکی تا چند ماه بعد کاشت ابرو خودداری نمایید.
نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو

کلام آخر

برای درمان مشکل ابروهای کم پشت، می توان از روش کاشت ابرو استفاده کرد که تاثیر بسزایی بر روی چهره دارد. کاشت ابرو با تکنیک های متعددی انجام می گیرد که هر یک از پزشکان برخی از این روش ها را قبول دارند. کاشت ابرو نه تنها مزایای فراوان دارد، با برخی عوارض نیز همراه می باشد که باید بیماران پیش از انجام این روش، در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنند. کاشت ابرو باید توسط جراحان متخصص و متبحر انجام گیرد. ما سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار متشکر هستیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

تیم دکتر مجازی