انتشار این مقاله


مراقبت‌های بعد از اندولیفت صورت چیست؟

مراقبت‌ها بعد اندولیفت صورت پس از به اتمام رسیدن فرآیند درمان توسط پزشک متخصص انجام‌ می‌شود. این مراقبت‌ها از به وجود آمدن عوارض اندولیفت جلوگیری‌ می‌کند. عدم توجه به این مراقبت‌ها موجب‌ می‌شود که دوره نقاهت پس از عمل طولانی‌تر شود و به بیمار آسیب‌هایی وارد شود. ازاین‌رو توجه به توصیه‌های پس از درمان و مصرف مرتب داروهای […]

مراقبت‌ها بعد اندولیفت صورت پس از به اتمام رسیدن فرآیند درمان توسط پزشک متخصص انجام‌ می‌شود. این مراقبت‌ها از به وجود آمدن عوارض اندولیفت جلوگیری‌ می‌کند. عدم توجه به این مراقبت‌ها موجب‌ می‌شود که دوره نقاهت پس از عمل طولانی‌تر شود و به بیمار آسیب‌هایی وارد شود. ازاین‌رو توجه به توصیه‌های پس از درمان و مصرف مرتب داروهای تجویز شده توسط پزشک بسیار حائز اهمیت است. البته لازم است که اشاره کنیم عوارض ناشی از این روش بسیار نادر است و در برخی از افراد ممکن است به صورت کوتاه مدت و خیلی خفیف رخ دهد. اما با این وجود رعایت این مراقبت‌ها ضروری است. 

اگر‌ می‌خواهید با مراقبت‌های بعد اندولیفت صورت بیشتر آشنا شوید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اندولیفت چیست؟

اندولیفت در واقع یک روش زیبایی بدون درد است که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به صورت غیر تهاجمی موجب رفع افتادگی و جوانسازی پوست‌ می‌شود. این روش دارای روند بهبود بسیار سریع بوده و هزینه کاملا مقرون به صرفه‌ای نسبت به سایر روش‌های زیبایی پوست دارد. مهم‌ترین مزیت این روش آن است که با وجود جوانسازی و لیفت پوست صورت و بدن هیچکدام از عوارض جراحی را ندارد. 

مراقبت‌های قبل از اندولیفت صورت

مراقبت‌های قبل و بعد اندولیفت بسیار حائز اهمیت هستند و اگر به خوبی رعایت شوند بیمار دوره بهبودی بسیار کوتاهی خواهد داشت و به نتایج فوق‌العاده‌ای دست‌ می‌یابد. از جمله مراقبت‌های پیش از اندولیت صورت‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون را مطابق با نظر پزشک از چند روز قبل قطع کنید.
  • پوست ناحیه تحت درمان را کاملا تمیز کنید.
  • از برنزه کردن و اپیلاسیون ناحیه تحت درمان خودداری کنید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید و دارو مصرف‌ می‌کنید حتما این موضوع را به پزشک اطلاع دهید.
  • در مورد رفع چین و چروک‌ها، شل شدگی پوست، مزایا و عوارض، مراقبت‌های قبل و بعد اندولیفت با پزشک صحبت کنید و مشاوره دریافت نمایید.

مراقبت‌های بعد از اندولیفت صورت

مراقبت‌های بعد از اندولیفت صورت برای دریافت بهترین نتایج از این روش درمانی زیبایی بسیار حائز اهمیت است. از جمله این مراقبت‌ها‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استفاده بهینه از یخ جهت کاهش تورم پوست و آرامش آن. پس از اندولیفت نواحی تحت درمان دچار تورم شده که با استفاده از یخ‌ می‌توانید این تورم و التهاب را کاهش دهید. زیرا یخ موجب انقباض عروق شده که کاهش جریان خون و مایعات را در پی دارد و احساس راحتی خوبی به فرد منتقل‌ می‌کند. البته نباید یخ به صورت مستقیم روی پوست قرار بگیرد و باید آن را داخل یک پارچه نازک قرار دهید. این فرآیند باید حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه طول بکشد.
  • استفاده از بالش ارتوپدی برای بهبودی سریع بعد از اندولیفت، یکی دیگر از مراقبت‌های بعد اندولیفت صورت استفاده از بالش ارتوپدی به منظور حفظ حالت نشستن است. با حفظ حالت نشستن در این مدت‌ می‌توانید فشار و وزن را روی صورت خود کاهش دهید تا سریع‌تر بهبود یابید. همچنین‌ می‌توانید بالش‌های معمولی را به حالت ۴۵ درجه قرار دهید تا صورت با زاویه مناسبی روی آن قرار بگیرد و فشار وارده به ناحیه تحت جراحی به حداقل برسد. با حفظ حالت نشستن‌ می‌توانید التهاب صورت را کاهش دهید و با بهبود جریان خون موجب عملکرد بهتر سلول‌ها و بازارسای بافت‌های آسیب دیده شوید و در نهایت دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته باشید.
  • استفاده از تغذیه مناسب، داروها و تجویزات پزشک پس از اندولیفت نیز بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در پروسه بهبود و بازسازی بافت صورت دارد. از جمله مواد غذایی که مصرف آن‌ها برای اثر گذاری بیشتر اندولیفت توصیه‌ می‌شود مصرف مواد غذایی پرپروتئین است. از منابع پرپروتئین‌ می‌توان به ماهی، گوشت سفید، لبنیات، تخم مرغ و سویا اشاره نمود. علاوه بر این مصرف میوه و سبزیجات که سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و همچنین آب کافی نیز در بهبود سریع‌تر اندولیفت نقش دارند.پزشک معمولا داروهای ضدالتهاب، مسکن و آنتی بیوتیک برای بهبود پس از عمل تجویز‌ می‌کند که باید حتما به موقع مصرف شوند.
  • پوست در دوره بهبود اندولیفت به مراقبت بیشتری نیاز دارد و باید از قرار گرفتن در برابر نور خورشید و هرنوع آسیبی به آن جلوگیری کنید و پوست را مرطوب نگه دارید. زیرا برای تاثیرگذاری بیشتر اندولیفت پوست نباید هرگز خشک باشد.
  • خیلی از افراد متوجه بهبود پوست خود پس از درمان نمی‌شوند، زیرا تحریک پوست و کلاژن و الاستیسیته سازی دارای روند کندی است و این فرآیند چند ماه طور‌ می‌کشد. بنابراین بیمارانی که اندولیفت انجام‌ می‌دهند باید چند ماه صبر کنند تا بتوانند به نتایج دلخواه دست یابند.
  • از دیگر مراقبت‌های بعد اندولیفت صورت توجه به تمیزی پوست و استفاده از محلول سالین ( آب نمکی) یا سرکه خیلی رقیق است. در صورتی که تمیزکننده شما حاوی اسید یا مواد تند است و یا از محصولات مراقبت پوستی حاوی رتین استفاده‌ می‌کنید باید تا چند هفته پس از اندولیفت مصرف آن‌ها را قطع کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و استعمال الکل و دخانیات تا بهبودی کامل بپرهیزید.
  • در هفته اول پس از جراحی بهتر است که استراحت کنید و فعالیت‌های ورزشی و سنگین نداشته باشید و از هر نوع تنشی به دور باشید.
  • ممکن است در چند روز اول بعد اندولیفت احساس خستگی یا تهوع داشته باشید که بیشتر به دلیل استفاده از داروهای ضد درد این اتفاق‌ می‌افتد و طبیعی است.
  • گردش خون در بدن و حرکت دادن آن بسیار حائز اهمیت است، زیرا موجب‌ می‌شود که بهبود سریع‌تر اتفاق بیفتد. ازاین‌رو توصیه‌ می‌شود که از استراحت مطلق بپرهیزید.

عوارض جانبی اندولیفت

اندولیفت یک روش غیر تهاجمی، مطمئن و ایمن برای کاهش چربی‌های گردن و صورت و رفع شلی و سفت کردن آن است. اندولیفت را‌ می‌توان بدون بیهوشی و یا با استفاده از تزریق بی حسی موضعی انجام داد. این روش عارضه خاصی ندارد و تنها ممکن است بیمار پس از اتمام اندولیفت احساس قرمزی و کبودی در ناحیه تحت درمان داشته باشد. این عوارض حداکثر تا ۱ الی ۲ هفته بعد کاملا از بین‌ می‌روند. 

همچنین بیشتر افراد‌ می‌توانند پس از آن به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهند. البته گاهی اوقات برخی از بیماران چند هفته احساس درد، بی حسی و حساسیت دارند که موقتی است و کامل از بین خواهد رفت. در موارد بسیار نادر نیز ممکن است عدم تقارن یا خطوط ناهموار در صورت فرد ایجاد شود که باید از سایر روش‌های درمانی استفاده کند.

برای انجام اندولیفت به چه مرکزی مراجعه کنیم؟

برای انجام این اقدامات زیبایی نیاز است که به کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. البته برخی از این مراکز خدمات اندولیفت ارائه نمی دهند و باید در مورد آن‌ها تحقیق کنید. سعی کنید با پرس وجو از دوستان و آشنایان بهترین مرکز تخصصی زیبایی را که مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات است و زیر نظر یک پزشک متخصص فعالیت دارد انتخاب کنید تا بتوانید به نتایج دلخواه دست یابید. مطب دکتر رفیعی یکی از بهترین و معتبرترین مراکز برای انجام اندولیفت است که‌ می‌توانید با اطمینان خاطر به آن مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت‌های بعد از اندولیفت صورت و دریافت مشاوره و رزرو نوبت در این مجموعه کافی است به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید. 

تیم دکتر مجازی