انتشار این مقاله


آرایش چشم همراه با لنز چشم

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از آرایش چشم با لنز ها بی خطر است تا زمانی که برس های آرایش خود را تمیز کنید و آرایش را از چشمان خود دور نگه دارید. در حالی که احتمالاً نیازی به نگرانی نیست، اما ممکن است لنزهای شما آسیب ببینند یا در صورت استفاده از مواد […]

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از آرایش چشم با لنز ها بی خطر است تا زمانی که برس های آرایش خود را تمیز کنید و آرایش را از چشمان خود دور نگه دارید. در حالی که احتمالاً نیازی به نگرانی نیست، اما ممکن است لنزهای شما آسیب ببینند یا در صورت استفاده از مواد آرایشی، چشمان شما عفونی شود. کارشناسان می گویند بهتر است پس از گذاشتن لنزهای چشم، آرایش چشم خود را انجام دهید تا خطر آرایش روی آن ها کاهش یابد. با تمرین، احتمالاً یاد خواهید گرفت که آرایش چشم با لنز را سریع و آسان انجام دهید.

آماده شدن برای آرایش کردن

۱. شستشوی دست ها

قبل از اینکه هر گونه آرایشی روی صورت خود بزنید یا لنز های خود را استفاده کنید، مهم است که دست های خود را به خوبی با آب و صابون تمیز کنید. این اطمینان حاصل می کند که هنگام آرایش کردن و لمس لنزها خود، هیچ باکتری وارد چشم شما نمی شود.

۲. استفاده از قطره های چشمی برای جلوگیری از خشک شدن چشم

اغلب هنگام آرایش چشم با لنز ، باید چشمان خود را برای مدت طولانی باز نگه دارید. این می تواند باعث خشک شدن یا تحریک چشمان شما شود، به خصوص اگر از کنتاکت استفاده می کنید. قبل از قرار دادن لنزهای چشم خود، با ریختن قطره چشم در چشمان خود با خشکی مقابله کنید.

همچنین می توانید سعی کنید هنگام آرایش چشم خود اغلب پلک بزنید تا چشمان خود را مرطوب نگه دارید.

هنگام خرید قطره های چشمی برای استفاده با لنزهای خود، مطمئن شوید که آنها را با لنزهای تماسی استفاده کنید. از قطره های مرطوب کننده مجدد یا اشک مصنوعی بدون مواد نگهدارنده استفاده کنید.

۳. تمیز کردن لنزها

لنز خود را تمیز کنید و سپس آنها را در چشم قرار دهید. همیشه قبل از آرایش چشم با لنز ، لنزهای خود را در چشم قرار دهید. این تضمین می کند که هنگام آرایش کردن، می توانید به درستی ببینید. این همچنین باعث می‌شود پس از انجام آرایش چشم مجبور نشوید که کنتاکت‌هایتان را داخل آن قرار دهید، که می‌تواند باعث شود مقداری از آرایش به تماس یا داخل چشم شما منتقل شود و منجر به ناراحتی و عفونت احتمالی چشم شود.

شب هنگام که آماده پاک کردن آرایش چشم خود هستید، همیشه قبل از شستشوی آرایش ابتدا لنزهای خود را بردارید.

آرایش چشم با لنز را انجام دهید

۱. استفاده از پرایمر پلک

پرایمر پلک یک ژل سبک است که می توانید آن را روی پلک های خود بزنید. این آرایش چشم شما را در جای خود حفظ می کند، به خصوص سایه چشم. این کار باعث می‌شود که در طول روز یا شب، به خصوص اگر در محیط‌های گرم یا عرق‌ریز هستید، آرایش چشم‌ها درون چشم شما نرود و به لنز ها برخورد نکند.

۲. سایه های کرمی و مایع جایگزین سایه پودری

به جای سایه چشم پودری، سایه های کرمی را انتخاب کنید. سایه‌های کرمی فشرده‌تر از سایه‌های پودری هستند، بنابراین هنگام استفاده از آن‌ها کمتر وارد چشم‌های شما می‌شوند. به دنبال سایه چشم کرمی بر پایه آب باشید، زیرا سایه چشم روغنی اگر وارد چشم شما شود می تواند باعث سوزش شود.

اگر ترجیح می دهید از بهترین سایه چشم پودری استفاده کنید، در حالی که سایه را با یک برس آرایش تمیز اعمال می کنید، چشمان خود را بسته نگه دارید. همچنین می‌توانید هنگام استفاده از سایه پودر، دستمالی را زیر چشم خود نگه دارید تا پودر اضافی را گرفته و از نفوذ آن به چشم جلوگیری کنید. پس از اتمام استفاده از سایه چشم، پودر اضافی را با دستمال پاک کنید.

۳. استفاده از خط چشم مدادی

از خط چشم مدادی فقط در قسمت بیرونی پلک خود استفاده کنید. بسیاری از آموزش های آرایشی به شما می گویند که خط چشم را روی پلک داخلی یا خط آب زیر مژه هایتان بزنید. اما اگر از لنز استفاده می کنید، با انجام این کار، محصول درست روی لنز قرار می گیرد و به اندازه ای نزدیک می شود که احتمالاً وارد چشم شما می شود. از خط چشم مدادی فقط در قسمت بیرونی پلک خود استفاده کنید و از استفاده از خط چشم ژلی یا مایع خودداری کنید زیرا ممکن است خشک و پوسته پوسته شود.

قرار دادن خط چشم در داخل، نزدیک به چشم، غدد حیاتی برای لایه اشکی شما را مسدود می کند و خطر خشکی چشم و هوردئولوم یا گل مژه را افزایش می دهد.

۴. استفاده ریمل ضد حساسیت و بدون روغن

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که به سراغ ریمل های بلند کننده مژه بروید، این محصولات می توانند ریزدانه هایی تولید کنند که ممکن است وارد چشم شما شده و لنز داخل چشم شما را تحریک کنند. از ریمل ضد آب باید خودداری کنید، زیرا نمی توان آن را به راحتی با آب شستشو داد و می تواند لنزهای شما را لکه دار کند. در عوض، به سراغ ریمل هایی بروید که ضد حساسیت، بدون چربی و بدون عطر هستند.

در هنگام استفاده از بهترین ریمل ، ریمل را فقط تا نیمه ریشه مژه های خود بکشید تا محصول به چشمان شما برخورد نکند.

برس ریمل را به آرامی روی مژه های خود بکشید و ریمل را پمپ نکنید تا محصول بیشتری روی برس قرار گیرد، زیرا هوا و مواد زائد وارد ریمل می شود. سعی کنید هیچ توده ای روی مژه هایتان باقی نگذارید که ممکن است پوسته پوسته شده و وارد چشم شما شود.

به خاطر داشته باشید که رنگ های دائمی مژه می توانند باعث آسیب های جدی چشم شوند و بسیاری از رنگ ها توسط FDA تایید نشده اند. برای افرادی که از لنز استفاده می کنند توصیه نمی شود.

۵. آرایش ایمن برای استفاده کنندگان لنز

به دنبال آرایشی باشید که برای استفاده کنندگان از لنزهای چشم ایمن باشد. حدود دو سوم جمعیت لنزهای تماسی را زنان تشکیل می‌دهند، بنابراین بسیاری از شرکت‌های آرایشی و بهداشتی با تولید محصولاتی که مناسب لنز هستند، به این تقاضا پاسخ می‌دهند. در سفر بعدی خود به پیشخوان آرایش، از متصدی فروش محصولاتی بخواهید که دارای برچسب “تست شده توسط چشم پزشک” و “تأیید شده برای استفاده کنندگان از لنزهای تماسی” هستند.

اگر هر روز از آرایش چشم با لنز استفاده می کنید، ممکن است بخواهید از لنزهای تماسی روزانه استفاده کنید. به این ترتیب، روز را با یک جفت لنز تازه و بدون آرایش هر روز آغاز خواهید کرد. در مورد لنزهای تماسی روزانه با چشم پزشک خود صحبت کنید.

۶. استفاده از لوازم آرایشی تازه

اگرچه ممکن است به نظر برسد که لوازم آرایشی شما برای همیشه ماندگار هستند، اما تاریخ انقضا دارند. هر سه ماه یکبار خط چشم و ریمل خود را عوض کنید تا از ورود باکتری از محصولات به چشم جلوگیری کنید.

راه دیگر برای تأیید زمان تعویض ریمل این است که بوی بنزین کم رنگ شود. این به این معنی است که فرمول در حال خراب شدن است و بیشتر مستعد جمع شدن و پوسته پوسته شدن است.

اگر از برس‌های آرایشی دور چشم‌تان استفاده می‌کنید، هفته‌ای یک‌بار آن‌ها را بشویید و قبل از استفاده مجدد اجازه دهید در هوا خشک شوند.

تیم دکتر مجازی