انتشار این مقاله


نحوه مراقبت و نگهداری پس از ارتودنسی

آموزش مراقبت و نگهداری پس از ارتودنسی توسط دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان معمولا آموزش ها و نحوه مراقبت پس از ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی بازگو می شود.  دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان از بهترین و بنام ترین پزشکان در این عرصه می باشند که مشاوره و مراقبت های لازم را به شما آموزش خواهد […]

  • ارتودنسی هیچگونه مغایرتی با فعالیت های روزانه شما مثل غذا خوردن، ورزش کردن و یا حضور در جامعه ندارد. مراقبت و نگهداری پس از ارتودنسی تنها کاری که شما باید پس از قرار دادن بریس انجام دهید. این مراقبت ها مجموعه دستورالعمل هایی است که متخصص ارتودنسی از شما می خواهد که رعایت کنید. برخی نکات در یک هفته اول پس از ارتودنسی از اهمیت بالاتری برخوردار است:
  • در روز نخست قراردادن بریس هیچ دردی نداشته ولی دندان ها بسیار حساس می شوند. به منظور تنظیم شدن بریس در دهان تا مدت کوتاهی نباید غذا میل شود.
  • در سه روز اول جایگذاری بریس کمی درد خواهد داشت. این درد و ناراحتی به دلیل فشاری است که بریس بر دندان ها وارد می کند و تا تنظیم شدن سیم ها احساس می شود. برای کاستن از این دردها می توان از سیلیکون یا داروهای مسکن استفاده نمود. روش دیگر کاهش درد شستشو دهان با آب ولرم و نمک می باشد.
  • پس از پایان هفته نخست شما دیگر دردی از سوی بریس ها حس نخواهید کرد و به راحتی می توانید غذا میل کنید.
  • در این دوران پس از هر وعده استفاده از نخ دندان و مسواک کردن با خمیر دندان حاوی فلوراید الزامی می باشد.
  • اما در طول دوره جایگیری ارتودنسی نوع و سلامت غذایی که میل می کنید اهمیت بسیاری خواهد داشت. به عنوان مثال استفاده از غذایی که نیاز به گاز زدن دارد مانند هویج بهتر است اجتناب نمود. آدامس، شیرینی، آجیل و… از جمله مواد غذایی هستند در این دوران نباید استفاده شود.

آموزش مراقبت و نگهداری پس از ارتودنسی توسط دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

images_1692989862_64e8f9a6d461d.jpg

معمولا آموزش ها و نحوه مراقبت پس از ارتودنسی توسط متخصص ارتودنسی بازگو می شود.  دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان از بهترین و بنام ترین پزشکان در این عرصه می باشند که مشاوره و مراقبت های لازم را به شما آموزش خواهد داد.

رعایت بهداشت دندان ها پس از ارتودنسی

یکی از مهمترین کارهایی که پس از هر وعده غذایی باید انجام داد، بهداشت دهان و دندان می باشد. بهداشت دندان ها پس از ارتودنسی نیز از از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که باید با دقت انجام گیرد. نحوه انجام بهداشت دهان و دندان بعد از قرار دادن بریس نیز از نکاتی برخوردار است که می بایست آنها را به درستی انجام داد:

مسواک کردن و نخ دندان کشیدن دندان  و بریس

  • روزی سه مرتبه و هر بار ۲ الی ۳ دقیقه بهتر است به مسواک زدن اختصاص داده شود. در زمان مسواک کردن باید مراقب باشید که بریس ها آسیب نبینند. اگر به هر دلیلی بلافاصله پس از وعده غذایی امکان مسواک زدن وجود نداشته باشد ترجیحا دهان را با آب بشویید.
  • تمام سطح دندان و بریس ها باید کاملا مسواک زده شود و در صورتی که بریس براق و تمیز شد یعنی کار به درستی صورت گرفته است.
  • توصیه می شود که از نخ دندان ارتودنسی پیش از خواب استفاده شود.
  • از جویدن ناخن، یخ و اشیایی چون مداد بپرهیزید.
  • از استعمال دخانیات در زمان وجود بریس اجتناب کنید.
  • در صورت بروز حوادثی چون آسیب دیدن بریس ها یا افتادن دندان ها را می بایست به صورت حضوری به پزشک مراجعه نمایید تا اقدامات اولیه صورت گیرد. برای جلوگیری از هرگونه حادثه ای در زمان ورزش بهتر است از گارد دهانی برای دندان هایی که ارتودنسی شده اند استفاده شود.
images_1692989893_64e8f9c5a2feb.jpg

آموزش رعایت بهداشت دندان ها پس از ارتودنسی توسط دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی اصفهان

هر آنچه که باید انجام دهید تا بریس ها سالم و تمیز باقی بمانند توسط متخصص ارتودنسی به صورت کامل توضیح داده خواهد شد. دکتر فاطمه تیموریمتخصص ارتودنسی اصفهان از بهترین و بنام ترین پزشکان در این عرصه می باشد که مشاوره های لازم در رابطه با اصول بهداشتی در زمان ارتودنسی را متذکر می شوند.

تیم دکتر مجازی