انتشار این مقاله


۱۰ دلیل برای کاشت مو به روش PRP که باید آن را بدانید

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد. در ابتدا نیاز به تاکید است که تکنیک PRP یک روش کاشت مو نیست؛ بلکه برای کنترل ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریزش مو همواره یک اتفاق ناراحت‌کننده و یأس آور برای  […]

این مطلب به عنوان رپورتاژ آگهی منتشر شده است و دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

در ابتدا نیاز به تاکید است که تکنیک PRP یک روش کاشت مو نیست؛ بلکه برای کنترل ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریزش مو همواره یک اتفاق ناراحت‌کننده و یأس آور برای  افراد است. این موضوع معمولاً بین خانم ها و آقایان شایع است و همه ی افرادی که با آن مواجه می شوند، از ریزش مو رنج می برند. ریزش مو یا نازک شدن موها باعث ایجاد تغییرات بد و نامطلوبی در ظاهر هرکس می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد در مواجهه با این معضل به دنبال راه‌ حلی برای درمان ریزش موهای خود می‌گردند. کاشت مو به روش PRP یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌ های درمانی برای ترمیم موها و افزایش تراکم موهای ریخته شده در سر است. 

البته لازم است که توجه داشته باشید، کاشت مو به روش PRP یک روش کاشت مو نیست و در بعضی از تبلیغات روزمره در مجلات و یا برخی وب سایتها به اشتباه از عباراتی مانند “کاشت مو PRP ” استفاده می کنند.

اما آیا شما می‌دانید، پی آر پی چیست؟ 

اینکه آیا انجام PRP مو روی رشد و تقویت موها تاثیرگذار است؟ موضوعی است که قصد داریم تا در این مقاله به بررسی کامل کاشت مو به روش PRP و قیمت پی آر پی مو بپردازیم. اما پیش از آن باید شما را با مفهوم پلاسمای خون آشنا کنیم و اطلاعاتی پیرامون آن به شما بدهیم.

پلاسما چیست؟

پلاسما قسمت مایع خون است. پلاسما ترکیبی از آب و پروتئین است که در خون ما وجود دارد. پلاسما به گلبول‌های سفید یا همان WBC ها و گلبولهای قرمز خون یا همان RBC ها و همچنین پلاکت‌ها اجازه می‌دهد تا در رگ های بدن به کمک جریان خون حرکت کنند. پلاکت نوعی سلول خونی است که باعث لخته شدن خون می‌شود. پلاکت‌ها نقشی اساسی در بهبود زخم ها و بریدگی ها دارند.

محققان با مطالعات فراوانی که بر روی پلاسمای غنی از پلاکت انجام شده است، دریافته اند که پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) تأثیر چشمگیری در بهبود جراحات و آسیب‌ های تاندونی، عضلانی، مفاصل و حتی پوست و مو دارد. در واقع پلاکت‌ها وقتی در ناحیه درمان قرار می گیرند، فاکتورهای رشد را آزاد می‌کنند و باعث ترمیم و رشد سلول‌ها می‌شوند. در اثر این اتفاقات، روند بهبودی در بدن تحریک شده و سریع‌تر انجام می‌شود.

کاشت مو به روش PRP

در مراکز زیبایی با بهره‌گیری از سلول درمانی و مزوتراپی و لیزر درمانی کارهای بسیار زیادی برای زیبایی صورت می گیرد. یکی از این کارها و تکنیک های جدید ترمیم و کاشت مو به روش PRP ، است. خوشبختانه پزشکان توانسته اند با این تکنیک، تراکم مو را به سه برابر بیشتر نسبت به روش های سنتی و رایج برسانند. در واقع پزشکان با این تکنیک و با کمک سلول درمانی یا همان PRP ، موفق شده اند تا به پیش گیری از ریزش موهای شخص و رشد کامل موهای کاشته شده، کمک فراوانی کنند.

این تکنیک در چند سال اخیر بسیار رواج داشته است. همانطور که پیشتر اشاره شد، به هیچ عنوان در PRP فولیکول ها یا تارهای مو از سر جدا نمی شوند، تنها تزریق پلاسمای خون فرد به ناحیه ریزش انجام می شود. یعنی پس از خونگیری از فرد متقاضی، با دستگاه های آزمایشگاهی مانند سانتریفیوژ، پلاسمای خون از بدن فرد، جدا شده و به ناحیه ی تحت درمان تزریق می شود.

مزایای کاشت مو به روش PRP

بهتر است بدانید که کاشت مو به روش PRP هیچ گونه عوارضی ندارد و برعکس بسیار هم مفید است. PRP باعث تقویت فولیکول های موی فرد متقاضی و هر چه زخیم تر شدن آنها می شود.

با توجه به اینکه روش PRP شامل پلاسمای غنی شده از خون شخص متقاضی کاشت مو است. این موضوع باعث نگهداری بافتهای قبل از پیوند مو نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که این تکنیک درمان ریزش مو، بیشتر به بین جوانان و نوجوانان رواج دارد و برای آن ها مفید است. یعنی افرادی که ریزش موی آن ها آنقدر شدید نبوده که منجر به طاسی‌ سر شود. همچنین باید بگوییم که این تکنیک برای افرادی که ریزش موی سکه ای دارند، جواب نمی دهد.

مراحل انجام PRP چگونه است ؟

لازم به ذکر است که نوع تزریق و نوع روش کاشت مو به روش PRP بسیار مهم است.در این روش پس از مراجعه فردی که دچار ریزش مو شده است به مرکز درمانی، مشاوره های اولیه در دستور کار قرار می گیرد. در حقیقت آزمایش ها و تحقیقات مفصلی بر روی پوست سر وی و مخصوصاً ناحیه ای که دچار ریرش مو و کم مویی شده است، اتفاق می افتد. 

بعد از اینکه مشخص شود که فرد متقاضی شرایط لازم برای استفاده از روش PRP را دارد، از این تکنیک برای متوقف کردن ریزش مو هایش استفاده می شود. در ادامه دلایلی را که برای انجام کاشت مو به روش PRP می توان بیان کرد، بازگو می کنیم.

دلایل انجام کاشت مو به روش PRP

کاشت مو به روش PRP ، تکنیکی غیر تهاجمی محسوب می شود چراکه بدون درد و خون ریزی است. به صورت کلی این تکنیک نسبت به روش های درمانی گذشته بسیار ساده تر است.‌

  • – برای انجام کاشت مو به روش PRP نیاز به نیازی به بیهوشی نیست.
  • – کل مدت عمل با پی آر پی حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می برد.
  • – دوره بهبودی بسیار سریع و نتایج مطمئن و فوق طبیعی دارد.
  • – افزایش خونرسانی به وسط سر با این روش انجام پذیر است.
  • – این شیوه مورد تایید سازمان های جهانی بهداشت و درمان است. 

این تکنیک برای درمان و جلوگیری از ریزش موی سر بخصوص در جوانان و نوجوانان و همچنین درمان بیماری آلوپسی آره آتا بسیار خوب است.یکی از مزیت های فوق العاده ی آن اینست که به دلیل استفاده از خون خود فرد از ابتلا به ایدز و هپاتیت و سایر بیماری ها جلوگیری می کند.

این روش، تکنیکی است که برای جایگزینی روش های fit, fut ابداع شده است و خوشبختانه عوارض آن ها را ندارد و زیبا جویان می توانند در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین عوارض موجود از مزایای این روش بهره مند شوند. 

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تکنیک کاشت مو به روش پی آر پی آشنا کنیم و دلایل استفاده از آن را برای شما خواننده محترم شرح دهیم. شما می توانید با مراجعه به کلینیک های قابل اطمینان از این روش درمانی استفاده کنید. توصیه ما این است افرادی که دچار کم مویی شده اند و هنوز به بحران طاسی نرسیده اند، از این شیوه درمانی استفاده نمایند و تا دیر نشده است از مزایای آن بهره مند شوند 

تیم دکتر مجازی