انتشار این مقاله


عمل بینی استخوانی قوزدار

عمل بینی استخوانی یا رینوپلاستی بینی استخوانی یک روش جراحی است که به منظور اصلاح قوز بینی و ایجاد تناسب و تعادل در ظاهر آن انجام می ‌شود. یکی از مشکلاتی که با عمل بینی استخوانی برطرف می شود، وجود قوز در بینی است. قوز بینی در اکثر افراد بر اثر آسیبی که شخص اخیرا […]

عمل بینی استخوانی یا رینوپلاستی بینی استخوانی یک روش جراحی است که به منظور اصلاح قوز بینی و ایجاد تناسب و تعادل در ظاهر آن انجام می ‌شود. یکی از مشکلاتی که با عمل بینی استخوانی برطرف می شود، وجود قوز در بینی است. قوز بینی در اکثر افراد بر اثر آسیبی که شخص اخیرا دیده یا بر اثر یک آسیب در دوران کودکی به وجود می آید. همچنین این برآمدگی بینی ممکن است در اثر اختلالات مادرزادی ایجاد شده باشد.

عمل بینی قوز دار

مراحل عمل بینی قوز دار نسبت به بینی گوشتی

  • مشاوره پزشکی: در این مرحله، پزشک شما با شما ملاقات کرده و تاریخچه پزشکی شما را بررسی می‌کند. همچنین بررسی و برخورداری از تصاویر قبل و بعد از جراحی عمل بینی قوز دار، انجام این مرحله را تسهیل می‌کند.
  • بیهوشی: قبل از شروع جراحی، بیهوشی موضعی یا کلی به شما تجویز خواهد شد تا در طول عمل، هیچ گونه دردی را حس نکنید و راحت باشید.
  • برش ‌ها و دسترسی به استخوان: جراح به کمک برش‌ های کوچک داخل بینی به استخوان ‌های آن دسترسی پیدا می‌کند.
  • جراحی استخوان در عمل بینی قوز دار: در این مرحله، استخوان‌ های بینی شکل داده می ‌شوند. قسمت‌ هایی از استخوان‌ ها که ممکن است منجر به قوز شوند، ترمیم و به شکل صحیح خود باز می‌ گردند.
  • پایان عمل بینی استخوانی قوز دار: بعد از اعمال تغییرات در بینی، پوست سر جای خود بازگردانده خواهد شد و با بخیه و قرار دادن اسپلینت، پانسمان می شود. سپس بیمار به ریکاوری منتقل خواهد شد و بعد از کسب هوشیاری لازم، بیمار به بخش منتقل می گردد. بعد از انتقال بیمار به بخش ۴ الی ۶ ساعت تحت مراقبت قرار می گیرد و سپس اگر وضعیت نرمالی داشته باشد، ترخیص خواهد شد.

سختی های عمل بینی قوز دار

جراحی بینی قوز دار یکی از پرکاربرد ترین جراحی ها در صنعت جراحی زیبایی می باشد که به منظور بهبود ظاهر و تناسب صورت انجام خواهد شد. در عمل بینی قوز دار یا استخوانی نیز مانند هر عمل جراحی دیگری، چالش ها و سختی هایی وجود دارد. با شناخت این چالش ها، بهتر می توانید سختی های عمل بینی قوز دار را مدیریت کنید.

۱) پیش‌ آمد های جراحی

یکی از سختی ‌های قابل توجه در جراحی بینی قوز دار، پیش‌ آمد های جراحی است. این موارد شامل عوارضی مانند خونریزی، عفونت، تورم و ورم، کبودی، درد و تغییرات در حس بینی می ‌شود. در اکثر مواقع این پیش ‌آمد ها در مرحله بعد از عمل بینی استخوانی نیز رخ می دهند و نیاز به مدیریت و درمان مناسب دارند.

عمل بینی قوز دار

۲) نتیجه نهایی غیر قابل پیش ‌بینی

در برخی موارد بعد از جراحی بینی قوزدار، نتیجه نهایی ممکن است با انتظارات بیمار مطابقت نداشته باشد. این ممکن است به دلیل واکنش‌ های بدن به عمل جراحی، نواقص فنی یا عوامل دیگری که نیاز به مداخله بیشتر دارد، باشد. تجربه جراح و هماهنگی بیمار با جراح دو عامل بسیار مهم در این بخش می باشند.

۳) زمان بازیابی طولانی

عمل بینی قوز دار به مدت زمان بازیابی طولانی نیاز دارد. بیمار باید مراقبت های ویژه بعد از جراحی را حتما انجام دهد تا بتواند در سریع ترین حالت ممکن به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. در بعضی موارد، بیمار ممکن است نیاز به استفاده از باند ها و دستگاه ‌های تنفسی داشته باشد. این موضوع در اکثر مواقع ممکن است باعث محدودیت در فعالیت ‌های روزمره بیمار شود و بیمار نیاز به حمایت و کمک افراد دیگر داشته باشد. بنابراین فرد بعد از عمل بینی استخوانی به زمان زیادی برای انجام فعالیت های روزمره خود نیاز دارد.

۴) ریسک‌ های جراحی

جراحی بینی قوزدار مانند سایر عمل‌ های جراحی با ریسک‌ های خاصی همراه است. ریسک‌ های مربوط به عمل جراحی شامل خونریزی یا عفونت در محل عمل، تغییرات در حس بینی، خواب آلودگی، زخم ‌های قرمز و برآمدن آن‌ ها از ناحیه بینی و حتی سبب ناهماهنگی نهایی بینی با صورت هستند. بنابراین، انتخاب یک جراح مجرب و مطمئن و رعایت دقیق دستورات پس از جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است.

۵) اثرات روانی و اجتماعی

جراحی بینی قوزدار سبب اثرات روانی و اجتماعی قابل توجهی در بیمار خواهند شد. هرگونه تغییر در ظاهر بینی می ‌تواند اثرات عمیقی در اعتماد به نفس، تصور از خود و رابطه با دیگران داشته باشد. بنابراین، بیمار باید به طور مستمر با پشتیبانی روانی و اجتماعی مناسب همراه شود تا این اثرات را به حداقل برساند. بهترین راه درمان این اثرات روانی و اجتماعی، عمل بینی استخوانی است.

منبع برای عمل بینی قوز دار

Avatar