انتشار این مقاله


اشنایی با انواع تخت ماساژ

اشنایی با انواع تخت ماساژ برای آشنایی با انواع تخت ماساژ ابتدا باید بگوییم که ماساژ راهی برای درمان بیماری ها می باشد که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده است، لازم به ذکر است که تخت های ماساژ راحتی را برای افراد فراهم می کنند تا در طول دوره ماساژ درمانی احساس خستگی نکنند. […]

اشنایی با انواع تخت ماساژ

برای آشنایی با انواع تخت ماساژ ابتدا باید بگوییم که ماساژ راهی برای درمان بیماری ها می باشد که امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده است، لازم به ذکر است که تخت های ماساژ راحتی را برای افراد فراهم می کنند تا در طول دوره ماساژ درمانی احساس خستگی نکنند. افرادی که ماساژ رمانی انجام می دهند همواره به کمک این گونه تخت ها نیاز دارند زیرا آنها مختص با ماساژ طراحی و تولید شده اند و کمک می کنند تا ماساژور ها به اندام افراد دسترسی بهتری داشته باشند. 

تخت ماساژ چیست؟

زمانی که شما به مراکز ماساژ درمانی مراجعه می کنید همواره تخت هایی را مشاهده خواهید کرد که کاملا استاندارد می باشند و به گونه ای طراحی شده اند که افراد می توانند مدت  زمان طولانی بر روی آنها به صورت خوابیده قرار بگیرند، این تخت ها با نام تخت ماساژ شناخته می شوند و نسبت به تخت های دیگر کاملا ساختاری متفاوت دارند. تخت ماساژ ارتفاع کوتاه تری نسبت به تخت های دیگر دارد تا افراد ماساژ دهنده بتوانند به راحتی به اندام بیماران دسترسی پیدا کنند و دور تخت نیز حرکت نماید. این محصول در مدل های چوبی و فلزی تولید می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و هر مرکز نمونه ای از آن را تهیه می نماید. تخت های ماساژ نرم و راحت هستند زیرا افراد ماساژ گیرنده نباید در دوره ماساژ احساس بدی پیدا کنند و اندام آنها دچار خستگی شود. 

معرفی انواع تخت های ماساژ

انواع تخت ماساژ در بازارها وجود دارد که از نظر کارایی و مدل با هم متفاوت هستند، در ابتدا باید بگوییم که تخت های ماساژ در دو نوع ثابت و متحرک تولید می شوند که هر دو نمونه مدل های مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد: 

  1. تخت ماساژ تاشو؛ این تخت ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که می توان به راحتی آنها را جمع کرد و در یک گوشه نگهداری کرد، این تخت برای افرادی که به صورت سیار ماساژ درمانی انجام می دهند و به منزل ها می روند کاربرد دارد.
  2. تخت ماساژ چمدانی؛ این مدل تخت به صورت کامل جمع آوری می شود و شبیه به یک چمدان است که این حمل آن را آسان کرده است. 
  3. تخت ماساژ برقی؛ این تخت همان گونه که از نامش مشخص است برقی می باشد یعنی تمام بخش های آن را می توان با دکمه و کنترلی که بر روی آن قرار داده شده تمام بخش ها را تنظیم کرد.
  4. تخت ماساژ ساده؛ این گونه تخت ها طراحی ساده ای دارند و برای تنظیم کردن آنها باید از یک اهرم دستی استفاده کرد. 

هر مجموعه ماساژ درمانی و یا فرد ماساژ گری می تواند متناسب با میزان فعالیت و بودجه خود یکی از این تخت ها را انتخاب نماید، تخت های ثابت اصولا برای مراکز بزرگ که روزانه تعداد زیادی بیمار پوشش می دهند مناسب است اما تخت های متحرک بیشتر برای افرادی مناسب هستند که ماساژ درمانی را به صورت سیار انجام می دهند. 

بخش های یک تخت ماساژ

هر تخت ماساژ از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام برای بخشی از بدن مناسب هستند، از بخش های تشکیل دهنده یک تخت ماساژ می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. پایه های قابل تنظیم
  2. جای سر یا همان سوراخ صورت 
  3. محل قرار گیری کمر 
  4. محل قرار گیری پاها

این گونه تخت ها از بخش های نام برده تشکیل شده اند اما برای به کار گیری آنها همواره لوازم و متعلقات دیگری هم وجود دارد که مهمترین آنها تشک تخت است. با کمک پایه های قابل تنظیم می توان ارتفاع تخت را متناسب با قد خود تنظیم نمود تا تسلط بهتری داشته باشید، سوراخ صورت یا همان محل قرارگیری سر بخشی است که سر و صورت بر روی آن قرار می‌گیرد تا فرد احساس خستگی در این ناحیه نکند، تشک آن نرم و راحت است و به خوبی اندام افراد را در بر می گیرد تا بدن درد نگیرند. قسمت بندی تخت های ماساژ کمک کرده تا افراد متناسب با اندامی که باید ماساژ بدهند تخت را تنظیم کنند. 

ویژگی بهترین تخت ماساژ 

بهترین تخت ماساژ همواره ویژگی های زیادی را در خود جای داده که از طریق آنها توانسته محبوبیت به دست بیاورد. از مهمترین ویژگی های یک تخت ماساژ خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. قابلیت تنظیم دارد.
  2. راحت و نرم است.
  3. قسمت بندی دارد.
  4. برقی است.
  5. قابلیت جمع شدن دارد.
  6. مستحکم است.
  7. توان تحمل وزن بالا را دارد.

یک تخت باکیفیت و مرغوب هم توانایی تحمل بالایی دارد و هم قابل حمل است از این رو امروزه تخت های پرتابل محبوبیت زیادی به دست آورده اند. با اطلاع دقیق از ویژگی های یک تخت ماساژ خوب مسلما می توان بهترین نمونه را خریداری نمود و راحتی را برای بیماران و مراجعه کنندگان به ارمغان آورد. باید بگوییم که پایه های تخت ها بسیار محکم هستند و در کنار داشتن کیفیت بسیار بالا همواره وزن کمی دارند تا افراد بتوانند به راحتی آنها را حل و جابه‌جا کنند. البته باید که تخت های ثابت وزن بیشتری دارند و برای مراکز ماساژ درمانی کاربرد دارند که روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده دارند. 

نکات مهم در زمان انتخاب تخت ماساژ

در زمان انتخاب تخت ماساژ همواره باید به نکات زیادی توجه کنید تا بتوانید بهترین تخت را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید، از مهمترین نکات هنگام انتخاب و خرید تخت ماساژ می توان موارد زیر را نام برد: 

  • باید به عرض تخت توجه کرد تا فرد با هر اندامی بر روی آن احساس راحتی کند.
  • باید به طول تخت توجه کرد تا قد افراد را پوشش بدهد.
  • باید به قابلیت تنظیم ارتفاع تخت توجه کرد.
  • باید به نوع سطح تخت توجه کرد.
  • توجه به روکش تخت مهم است.
  • کیفیت تشک
  • کیفیت تخت
  • کیف تخت

بسیاری نکات دیگر هم وجود دارد که باید به آنها توجه کنید زیرا انتخاب یک تخت ماساژ خوب و با کیفیت که بیماران بر روی آنها احساس راحتی کنند نیاز به داشتن اطلاعات دارد. هنگام خرید یک تخت ماساژ باید به تمام بخش ها و مشخصات آنها توجه کرد تا انتخاب مطمئنی داشته باشید.  

تیم دکتر مجازی