انتشار این مقاله


آیا سبد سرخ کن بدون روغن واقعا سرطان زاست؟

امروزه باتوجه به افزایش تقاضا برای خرید دستگاه سرخ کن بدون روغن،بحث و جدال ها حور محور سلامت این محصولات بسیار داغ است. در واقع این محصولات همان هواپزهای نسل جدید میباشند که به کمک یک المنت گرمایی و فن درحال چرخش،گرما را در سرتاسر مواد غذایی پخش میکنند. از این رو پخت هرگونه مواد […]

امروزه باتوجه به افزایش تقاضا برای خرید دستگاه سرخ کن بدون روغن،بحث و جدال ها حور محور سلامت این محصولات بسیار داغ است. در واقع این محصولات همان هواپزهای نسل جدید میباشند که به کمک یک المنت گرمایی و فن درحال چرخش،گرما را در سرتاسر مواد غذایی پخش میکنند. از این رو پخت هرگونه مواد غذایی اعم از مرغ،ماهی،سیب زمینی،سبزیحات،گوشت و…در این دستگاه بدون نیاز به قطره ای روغن امکان پذیر است.

اما امروزه آمده ایم به این سوال پاسخ دهیم که آیا استفاده از سرخ کن،ممکن است به سلامت غذایی ما لطمه وارد کند؟

پاسخ به این سوال ساده نیست!…زیرا باتوجه به محبوبیت بالایی این محصولات،کمپانی های بسیاری اقدام به تولید و عرضه سرخ کن بدون روغن کرده اند؛در نتیجه بهترین جواب این است: <سبد برخی سرخ کن ها به دلیل کیفیت نامرغوب،در دمای بالا خاصیت سرطانی دارد!>

تشخیص سرخ کن باکیفیت و نامرغوب

مشخصه های متعددی برای شناخت سرخ کن بدون روغن باکیفیت از نامرغوب است. ابتدا باید بگوییم که فریب جمله “پول مارک را ندهید”را هرگز نخورید. هر برندی که رضایت اکثریت را کسب کند،به سرعت محبوب شده و به قول معروف به آن برند “مارک”میگویند. در نتیجه به هیچ عنوان،هواپز را از برند گمنام و نامعتبر خریداری نکنید،زیرا متریال بکاررفته برای ساخت آن،به احتمال زیادی نامرغوب بوده و در دمای بالا خطرناک است.

مشخصه دوم قیمت سرخ کن است. این دستگاه ها دارای چندین المان برای تولید گرما و درنهایت پخت میباشند،که کیفیت هر المان در کیفیت غذای طبخ شده تاثیر مستقیم دارد. امروزه عمده سرخ کن هایی که کیفیت مطلوبی دارند،بالاتر از ۴ میلیون بوده و خرید مدلهایی زیر این قیمت،نیازمند ریسک بسیار بالایی است.

مشخصه سوم جنس سبد و روکش آن است؛به عبارت دیگر،سبد های سرخ کن از لحاظ جنس و نوع طراحی به سه دسته تقسیم میشوند. دسته اول تقریبا در بسیاری از مدلها دیده میشود؛جنس این سبدها از آلومینیوم ساخته شده که با یک لایه تفلون نچسب پوشانده شده است. دسته دوم سبدهای سرامیکی بوده که تفلون در آن بکار نرفته است؛سبد سرامیکی به هیچ عنوان و در هیچ دمایی سرطان زا نخواهد بود. دسته سوم که به سبد نامرغوب نیز معروف است،عمدتا در برندهای گمنام و نامعتبر دیده میشود. سبد این محصولات از استیل و آهن نامرغوب تشکیل شده و یک لایه ناپایدار تفلون روی آن را پوشانده است.

سبد تفلون بهتر است یا سرامیکی؟

مدلهای سرخ کن بدون روغن،در بازه دمایی ۴۰ الی ۲۴۰ درجه مواد غذایی را طبخ میکنند. در دمای +۲۰۰ درجه سانتی گراد،رویه تفلون درصورتی که استانداردهای لازم را دارا نباشد،خاصیت سرطانی به خود گرفته و به سلامت شما ضربه جدی وارد میکند. برای اطمینان از کیفیت مرغوب تفلون،سعی داشته باشید همواره از برند معتبری همچون فیلیپس،تفال و کنوود محصولات خود را خریداری کنید.

سبد سرامیکی 

یکی از بهترین و مرغوب ترین نوع سبد در سرخ کن بدون روغن،سبد سرامیکی است. این نوع سبد در هیچ دمایی خاصیت سرطانی نداشته و امنیت غذایی شمارا تضمین میکند. لازم به ذکر است که این نوع سبدها مانند مدلهای تفلون،خاصیت نچسب بودن دارند.

کدام سرخ کن سبد سرامیکی دارد؟

حال که از خصوصیات سبد سرامیکی سرخ کن بدون روغن گفتیم،لازم است مدلهایی که دارای این نوع سبد میباشند را نیز معرفی کنیم.

این نوع سبدهای باکیفیت تنها در مدلهای سرخ کن بدون روغن نینجا دیده میشود. کمپانی ninja یک برند شناخته شده و معتبر آمریکایی است که به سلامت پخت و پز محصولات خود بسیار اهمیت میدهد. این برند تضمین کرده که از هیچ نوع مواد سرطان زایی در محصولات خود بکارنبرده است. 

یکی دیگر از مزیت های هواپز نینجا،امکان تنظیم دما تا ۲۴۰ درجه سانتی گراد است؛از این رو سرعت پخت بالاتر رفته و مواد غذایی بصورت مغذ پخت آماده سرو خواهند شد.

تضمین کیفیت و اصالت محصولات نینجا با کالاکده هندیجان

یکی از بزرگترین چالش ها برای خرید محصولات ninja قیمت به نسبت بالاتر آنهاست. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا قیمت هایی که در سراسر بازار میبینید،ارزش واقعی آن محصول است؟ خیر.

شما عزیزان میتوانید تمامی محصولات برند نینجا و دیگر برندهای معتبر جهانی را با ضمانت کیفیت و اصالت کالا از یک فروشگاه معتبر اینترنتی خریداری کنید. برای اینکه این محصولات را با قیمت واقعی خود خریداری کنید،پیشنهاد میکنیم خرید خود را از یکی از شهرهای بندری انجام دهید. فروشگاه کالاکده هندیجان، واردکننده انواع و اقسام محصولات برند و معروف در بازار میباشد که علاوه بر کیفیت و اصالت محصولات،قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

تیم دکتر مجازی