انتشار این مقاله


تشخیص hpv با آزمایش خون؛ بهترین راه برای تسریع روند درمان اچ پی وی

تشخیص hpv با آزمایش خون؛ بهترین راه برای تسریع روند درمان اچ پی وی اچ پی وی جزو بیماری هایی است که احتمالاً افراد با سنین مختلف را درگیر می کند. این ویروس عفونی ممکن است باعث بروز علائمی در افراد شود. تشخیص به موقع ویروس های عفونی با استفاده از تست و آزمایش های […]

تشخیص hpv با آزمایش خون؛ بهترین راه برای تسریع روند درمان اچ پی وی

اچ پی وی جزو بیماری هایی است که احتمالاً افراد با سنین مختلف را درگیر می کند. این ویروس عفونی ممکن است باعث بروز علائمی در افراد شود. تشخیص به موقع ویروس های عفونی با استفاده از تست و آزمایش های مختلف امکان پذیر است. شما می توانید برای تشخیص به موقع ویروس hpv از طریق مجموعه آنی آزما اقدام کنید. در این آزمایشگاه، انواع تست های مختلف مانند تست اچ پی وی انجام می شود. تفسیر نتایج آزمایش اچ پی وی در زمان کوتاهی برای بیمار ارسال می شود.

تشخیص hpv با آزمایش خون

هر فردی به دلایل مختلف ممکن است در معرض ابتلا به ویروس hpv قرار بگیرد. در صورتی که این ویروس به موقع تشخیص داده شود، درمان راحت تر صورت می گیرد. اگر در صورت ابتلا به ویروس اچ پی وی، تشخیص hpv با آزمایش خون به موقع صورت نگیرد، دچار بیماری های مختلف می شوید. بیماری هایی که به دلیل ویروس hpv رخ می دهند، شامل سرطان مقعد، زگیل تناسلی و … هستند. بنابراین، تشخیص زود هنگام ویروس برای جلوگیری از بیماری های دیگر حائز اهمیت است.

با انجام آزمایش خون می توان ویروس اچ پی وی را ردیابی کرد. اما اگر در نمونه خون، آنتی بادی وجود داشته باشد، نشان می دهد که فرد در دوره ای مبتلا به اچ پی وی شده است. انجام به موقع تست را حتما در نظر گرفته و از یک آزمایشگاه مناسب کمک بگیرید.

تشخیص hpv با آزمایش خون

ویروس HPV چیست؟

ابتلای فرد به ویروس اچ پی وی می تواند زمینه ابتلا به سرطان را فراهم کند. معمولاً افرادی که رابطه جنسی متعدد دارند، بیشتر مبتلا به hpv می شوند. در اکثر افراد، ویروس اچ پی وی، بدون درمان در بدن بیمار باقی می ماند. بنابراین، افراد مبتلا به این ویروس باید تحت درمان قرار بگیرند. اگر عفونت اچ پی وی از نوع مزمن و پرخطر باشد، منجر به بروز سرطان خواهد شد.

Hpv، جزو رایج ترین بیماری های عفونتی است. به منظور درمان راحت تر ویروس، تشخیص hpv با آزمایش خون باید به موقع انجام شود. امروزه بسیاری از پزشکان برای پیشگیری از بروز بیماری اچ پی وی، تزریق واکسن را به بیماران پیشنهاد می کنند. این ویروس بیشتر در خانم ها بروز پیدا می کند. بنابراین، خانم ها بیشتر از آقایان نیاز به انجام تست اچ پی وی دارند.

انواع عفونت های اچ پی وی ممکن است که باعث بروز بیماری های مختلف شوند. این عفونت ها در دو گروه کم خطر و پرخطر قرار می گیرند. عفونت های کم خطر منجر به بروز زگیل در قسمت هایی مانند ناحیه تناسلی و مقعد می شوند. این زگیل ها در نواحی دیگر بدن مانند دست و پا قابل مشاهده هستند. زگیل اچ پی وی از نوع کم خطر محسوب می شود و مشکل جدی ایجاد نمی کند.

عفونت های پرخطر ممکن است با علائمی همراه باشند. این عفونت ها به طور معمول ظرف بازه زمانی کوتاهی از بین خواهند رفت. در برخی از مواقع، عفونت اچ پی وی، سالها بدون علامت ادامه خواهد داشت. بیشتر سرطان های دهانه رحم به دلیل ابتلا به عفونت پرخطر hpv رخ می دهند. عفونت اچ پی وی پرخطر می تواند منجر به سرطان دهان، واژن، مقعد و آلت تناسلی در مردان شود.

آزمایش تشخیص ویروس اچ پی وی

علائم HPV در زنان

عفونت های اچ پی وی همیشه با علائم همراه نیستند. برخی از عفونت ها به مرور و با درمان از بین می روند. با این حال، برای تشخیص و درمان به موقع این ویروس باید اقداماتی انجام شود. تشخیص hpv با آزمایش خون و درمان به موقع از ابتلا به سرطان های مرتبط به ویروس اچ پی وی جلوگیری می کند.

باتوجه به نوع ویروس، خانم ها علائم مختلفی را در صورت ابتلا به اچ پی وی تجربه می کنند. در صورتیکه ویروس از نوع کم خطر باشد، فرد علائم اولیه خفیفی را تجربه خواهد کرد. اما در صورتی که ویروس سالها در بدن باقی مانده باشد، علائم شدیدتری را نیز به دنبال خواهد داشت. از علائم اچ پی وی در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد لگن
  • درد در حین رابطه
  • ترشحات غیرمعمول واژن
  • خونریزی شدید
  • کاهش وزن
  • خون در ادرار

نحوه جلوگیری از ابتلا به ویروس hpv

به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ پی وی باید اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • تزریق واکسنhpv
  • نداشتن رابطه جنسی با شرکای متعدد
  • عدم برقراری رابطه جنسی در صورت داشتن زگیل تناسلی
  • استفاده از کاندوم در رابطه جنسی

هزینه آزمایش hpv سال ۱۴۰۲

آمادگی های لازم برای تست ‏hpv‏

قبل از انجام هر گونه آزمایش، باید اقداماتی را انجام دهید که در نتیجه تست اچ پی وی تاثیر زیادی دارند. آمادگی های لازم برای انجام تست عبارتند از:

  • عدم استحمام تا یک روز قبل از آزمایش
  • نداشتن رابطه جنسی تا یک روز قبل از انجام تست
  • عدم استفاده از تامپور و دارو واژینال

تشخیص به موقع اچ پی وی

انجام به موقع تست HPV

تست اچ پی وی از راه معاینه لگن صورت می گیرد. انجام این تست تنها چند دقیقه زمان می برد. پزشک با استفاده از دستگاه مخصوص و باز کردن دهانه رحم، از سلول ها نمونه برداری می کند. این نمونه توسط کارشناسان بررسی و نتیجه ظرف مدت کوتاهی به بیمار اطلاع داده می شود. نتیجه تست نشان می دهد که آیا فرد به ویروس اچ پی وی مبتلا شده است یا خیر.

تست پاپ اسمیر منفی hpv مثبت

گاهی اوقات نتیجه آزمایش، پاپ اسمیر منفی hpv مثبت گزارش می شود. این نتیجه نشان می دهد که سلول دهانه رحم، طبیعی است. اما آزمایش نشان می دهد که سلول دهانه رحم، حامل ویروس اچ پی وی است. اگر نتیجه آزمایش به این صورت باشد، برای درمان و پیشگیری به موقع باید به پزشک مراجعه کنید.

آزمایش اچ پی وی در منزل

هزینه آزمایش hpv سال ۱۴۰۲

هزینه آزمایش اچ پی وی در هر یک از آزمایشگاه ها متفاوت است. جهت اطلاع دقیق از هزینه آزمایش hpv سال ۱۴۰۲ می توانید به سایت آنی آزما مراجعه کنید. از طریق تماس با کارشناسان آنی آزما می توانید از هزینه های انجام تست مطلع شوید.

انجام تست اچ پی وی توسط مجموعه آنی آزما

امروزه انجام تست و آزمایش های مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری به آزمایشگاه امکان پذیر است. شما می توانید انجام تست اچ پی در منزل را به متخصصین آنی آزما بسپارید. پس از ثبت درخواست تست اچ پی وی در منزل در سایت آنی آزما، کارشناسان مجموعه برای نمونه گیری به منزل شما فرستاده می شوند. بعد از نمونه گیری، نتیجه ظرف بازه زمانی کوتاهی مشخص می شود. با انجام تست اچ پی در آنی آزما، دیگر لازم نیست که وقت خود را صرف ماندن در صف طولانی برای انجام آزمایش اچ پی وی کنید.

Avatar