انتشار این مقاله


تمرینات ساده مناسب فیزیوتراپی در منزل برای سالمندان و افراد مبتلا به سکته مغزی

چرا فیزیوتراپی خانگی مهم است؟ در حالت ایده آل، بیماران باید تا حد امکان به طور مداوم فیزیوتراپی خانگی را انجام دهند. مغز برای ایجاد مسیرهای جدید و بهبود عملکردهای از دست رفته نیاز به تقویت مداوم دارد. باید انگیزه داشته باشید که درمان خانگی خود را به طور مداوم و طولانی مدت دنبال کنید. این بهترین […]

چرا فیزیوتراپی خانگی مهم است؟

در حالت ایده آل، بیماران باید تا حد امکان به طور مداوم فیزیوتراپی خانگی را انجام دهند. مغز برای ایجاد مسیرهای جدید و بهبود عملکردهای از دست رفته نیاز به تقویت مداوم دارد.

باید انگیزه داشته باشید که درمان خانگی خود را به طور مداوم و طولانی مدت دنبال کنید. این بهترین نتیجه را به شما خواهد داد.

در صورت امکان، با درمانگر خود برای ایجاد یک برنامه فیزیوتراپی درمانی خانگی مناسب سکته مغزی و سالمندان همکاری کنید. درمانگر شما بیماری های فردی شما را درک می کند و می تواند به شما در دستیابی به اهداف انگیزشی و معنادار کمک کند. در مسیر بهبودی خود موفق باشید.

بهترین روش های درمانی خانگی برای بیماران سکته مغزی

پس از ترخیص از درمان سرپایی، برای بیماران سکته مغزی ضروری است که یک برنامه توانبخشی موثر را در خانه ادامه دهند. مغز برای ادامه بهبودی نیاز به تحریک مداوم دارد.

شما در شرف آشنایی با 5 گزینه برتر درمان توانبخشی سکته مغزی هستید که می توانید در خانه انجام دهید. این روش ها به طور خاص بر تحرک تمرکز دارند. سپس نکات بیشتری برای بهینه سازی بازیابی خود خواهید آموخت.

۱. تمرینات توانبخشی روزانه سکته مغزی

در حالی که طیف وسیعی از تمرینات حرکتی بر تقویت عضلات تمرکز دارد، تمرینات توانبخشی سکته مغزی ،مغز شما را فعال می کند تا پیام هایی در مورد حرکت به عضلات ارسال کند. توانبخشی بر فعال کردن نوروپلاستیسیته تمرکز دارد ، مکانیزمی که مغز از آن برای سیم کشی مجدد و یادگیری مهارت های جدید استفاده می کند.

پس از اینکه بخشی از مغز تحت تاثیر سکته مغزی قرار گرفت، نوروپلاستیسیته مسیرهای جدیدی را به سمت مناطق سالم مغز ایجاد می کند. با انجام مداوم تمرینات توانبخشی روزانه، مغز خود را با تحریکی که برای سیم کشی مجدد و بهبود عملکردش نیاز دارد، فراهم می کنید.

تقویت عضلات یکی دیگر از اهداف توانبخشی سکته مغزی برای مبارزه با هر گونه آتروفی عضلانی است که در نتیجه عدم استفاده رخ داده است.

۲. آینه درمانی برای بازگرداندن عملکرد دست سالمندان

  • تمرینات دست با آینه رومیزی
  • آینه درمانی روشی برای فعال کردن سیگنال ها از دست به مغز است، به ویژه در بیماران مبتلا به فلج دست یا تحرک بسیار محدود دست.
  • این روش درمانی برای بیماران سکته مغزی یا سالمندان شامل استفاده از یک آینه رومیزی برای پوشاندن بازوی آسیب دیده با بازتاب بازوی در حال کار است. سپس تمرینات دست درمانی را روی میز در حالی که به انعکاس نگاه می کنید انجام دهید.
  • حتی اگر می‌دانید که فقط یک دستتان را حرکت می‌دهید، مغزتان فریب خورده و فکر می‌کند که هر دو دستتان را حرکت می‌دهید. این به فعال شدن نوروپلاستیسیته و بهبود آهسته تحرک در دست آسیب دیده کمک می کند.
Shape2

۳. حرکت درمانی ناشی از محدودیت برای فلج بازو یا پا

  • ورزش درمانی ناشی از محدودیت شکل پیچیده ای از فیزیوتراپی است که برای بیماران سکته مغزی مبتلا به همی پلژی یا همی پارزی (ضعف یا فلج در سمت آسیب دیده) مفید است . این کار با محدود کردن سمت آسیب دیده در حالی که مجبور به استفاده از سمت آسیب دیده می شود.
  • ورزش درمانی ناشی از محدودیت می تواند چالش برانگیز باشد. معمولاً یک برنامه توانبخشی است که در بازتوانی شروع می شود و سپس در خانه ادامه می یابد.

۴. آموزش ذهنی برای بهبود فلج

  • تمرین ذهنی شامل تمرین ذهنی چیزی قبل از انجام واقعی آن است. ورزشکاران حرفه ای از تمرینات ذهنی برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده می کنند و بازماندگان سکته نیز می توانند از آن بهره ببرند.
  • سعی کنید تمرینات توانبخشی خود را به مدت 5 دقیقه قبل از انجام واقعی تمرینات ذهنی انجام دهید. مطالعات نشان داده‌اند که تجسم حرکات، نوروپلاستیسیته را مانند حرکات واقعی فعال می‌کند.
  • آموزش ذهنی به ویژه برای بیمارانی که با فلج دست و پنجه نرم می کنند و هنوز قادر به حرکت بدون کمک نیستند مفید است. راهی برای پشتیبانی از سیم کشی مجدد مغز بدون نیاز به حرکت فراهم می کند.

۵. تجهیزات توانبخشی خانگی

تجهیزات فیزیوتراپی خانگی می تواند به شما کمک کند در طول دوره توانبخشی سکته مغزی در خانه انگیزه خود را حفظ کنید، به خصوص اگر از تکمیل صفحات و صفحات تمرینات نوشتاری خسته شده اید. از درمانگر خود بپرسید که چه تجهیزات توانبخشی را می توانند توصیه کنند.

بسیاری از درمانگران فیزیکی و شغلی، درمان خانگی را برای بیماران سکته مغزی به عنوان یک برنامه ورزشی خانگی توصیه می کنند. این به بیماران انگیزه می دهد تا به میزان بالای تکرار تمرینات توانبخشی رایج دست یابند که به بهبودی کمک می کند.