انتشار این مقاله


بهترین دکتر درمان تونل کارپال در تهران

خیلی ها می خواهند بدانند بهترین پزشک برای رفع تونل کارپال در تهران کیست؟ سندرم تونل کارپال مشکلی در مچ دست است که در آن عصب تحت فشار قرار می گیرد و باعث بی حسی و گزگز در انگشتان می شود. بهترین پزشک برای رفع مشکلات تونل کارپ کسی است که تخصص خود را در درمان بیماری […]

خیلی ها می خواهند بدانند بهترین پزشک برای رفع تونل کارپال در تهران کیست؟ سندرم تونل کارپال مشکلی در مچ دست است که در آن عصب تحت فشار قرار می گیرد و باعث بی حسی و گزگز در انگشتان می شود.

بهترین پزشک برای رفع مشکلات تونل کارپ کسی است که تخصص خود را در درمان بیماری های استخوان و مفاصل گرفته باشد و در زمینه ارتوپدی و به خصوص فوق تخصص دست و مچ دست تحصیل کرده باشد. آقای دکتر روزبه تقوی یکی از معدود فوق تخصص های دست و شانه در ایران است که تجربه کمک کردن به بیش از ۱۰۰۰ نفر از بیماران سندروم تونل کارپ را در کارنامه خود دارد.

سندروم تونل کارپال چیست؟

سندرم تونل کارپال مشکلی است که زمانی اتفاق می افتد که عصب مچ دست شما فشرده می شود. این عصب به شما کمک می کند، شست و انگشتان خود را احساس کرده و حرکت دهید.

سندرم تونل کارپال بیشتر به دلیل موارد خاصی که برای دست و مچ ما اتفاق می افتد ایجاد می شود.

۱- سبک زندگی و حرکات تکراری مچ دست

حرکت مکرر دست و مچ دست به یک شکل ممکن است باعث تورم و درد مچ دست شما شود. هنگامی که مچ دست شما متورم می شود، می تواند به عصب دست شما فشار بیاورد. این فشار همچنین می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که مچ دست شما بر اثر آسیب یا سایر مشکلات پزشکی متورم شود. مواردی مانند اضافه وزن یا شکستن مچ دست نیز می تواند به این عصب فشار بیاورد. اینها مواردی هستند که می توانند احتمال ابتلا به سندرم تونل کارپال را افزایش دهند.

۲- بعضی بیماری‌های زمینه‌ای

اگر فردی از قبل شرایط پزشکی خاصی مانند آرتریت، دیابت یا بیماری تیروئید داشته باشد، شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارد. این بدان معناست که اگر فردی قبلا یکی از این مشکلات سلامتی را داشته باشد، ممکن است احتمال ابتلا به سندرم تونل کارپال را افزایش دهد.

۳- بعضی شغل‌های خاص

افرادی که مشاغلی دارند که در آن باید حرکات دست و مچ را بارها و بارها انجام دهند، مانند تایپ کردن، موسیقی‌دان‌ها یا کار در یک کارخانه، احتمال بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند. این بدان معناست که اگر همین حرکات را با دستان خود زیاد انجام دهید، ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید.

۴- جنسیت

 دختران و زنان بیشتر از پسران و مردان به این بیماری مبتلا می شوند. این بدان معناست که دختران و زنان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.

سندروم تونل کارپال چه علائمی دارد؟

هنگامی که فردی مبتلا به سندرم تونل کارپال است، ممکن است درد، سوزن سوزن شدن یا بی حسی را در دست ها و انگشتان خود احساس کند. آنها همچنین ممکن است در دستان خود ضعف داشته باشند و در دست گرفتن چیزها برایشان سخت باشد. این بیماری در افراد بالای ۴۰ سال شایع تر است. این بدان معنی است که بزرگسالان بیشتر از کودکان به آن مبتلا می شوند. از جمله علائم این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد در انگشتان شست، اشاره، میانی، و حلقه
  • درد یا ناراحتی در مچ دست
  • ضعف در دست
  • دشواری در انجام حرکات ظریف با دست

سندرم تونل کارپال وضعیتی است که می تواند دست شما را بی حس کرده و قدرت آن را تا حد زیادی کاهش دهد.. ممکن است در انگشت شست، اشاره، وسط و انگشت حلقه احساس بی حسی، سوزن سوزن شدن یا درد داشته باشید. مچ دست شما نیز ممکن است درد داشته باشد و دست شما ممکن است احساس ضعف کند.

 انجام حرکات ظریف با دست ها می تواند سخت باشد. پزشکان با معاینه و انجام آزمایشات می توانند تشخیص دهند که آیا سندرم تونل کارپال دارید یا خیر. آنها ممکن است از شما بخواهند که دست خود را به روش های خاصی حرکت دهید یا از دستگاه های خاصی برای اندازه گیری عضلات خود استفاده کنید. معمولاً آنها با امتحان کردن درمان‌هایی که شامل جراحی نمی‌شوند، مانند استراحت دادن به دست، مصرف دارو برای کاهش تورم و انجام ورزش‌ها شروع می‌کنند. اما اگر این درمان ها جواب نداد، ممکن است نیاز به عمل داشته باشید.

روش درمان سندروم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال بسته به میزان بد بودن آن به روش های مختلفی قابل درمان است. اگر خیلی بد نیست، چیزهایی مانند ورزش، درمان و دارو می توانند کمک کنند. اما اگر جدی‌تر باشد، ممکن است پزشک جراحی را پیشنهاد کند.

 جراحی در مطب پزشک انجام می شود و تنها چند دقیقه طول می کشد. مچ دست شما را بی حس می کنند و برای رفع مشکل یک برش کوچک ایجاد کرده و فشار را از روی عصب مدیان که از داخل تونل کارپال می‌گذرد، بر‌می‌دارند.

 پس از جراحی، می توانید بلافاصله به فعالیت های عادی خود بازگردید و با انجام بعضی از ورزش‌های خاص احتمال ابتلای مجدد به بیماری تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

معرفی دکتر روزبه تقوی

دکتر روزبه تقوی فوق تخصص دست و مچ دست یکی از بهترین پزشکان ایران است که در حال حاضر به درمان بیماران مشغول هستند. ایشان با داشتن تجربه بسیار زیاد در درمان بیماری سندروم تونل کارپال عنوان بهترین جراح سندروم تونل کارپال در ایران را به خود اختصاص داده است و می‌توانند به شما برای درمان این بیماری کمک کنند.

برای دریافت نوبت می‌توانید به مطب ایشان در کرج یا تهران مراجعه کرده و یا با شماره مطب ۰۹۳۶۷۷۷۷۵۵۷ تماس حاصل نمایید.

منبع: https://roozbehtaghavi.com/best-cts-surgeon-tehran/

تیم دکتر مجازی