انتشار این مقاله


کلینیک توانبخشی نیک بهترین کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران

مرکز و کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران بهترین و مجهزترین کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران کجاست؟ ۱.بهترین مرکز گفتاردرمانی در تهران چه ویژگی ها و امکاناتی دارد؟ ۲.بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان در غرب تهران کدام است؟ ۳.چه بیماری ها و اختلالاتی در کودکان نیاز به گفتاردرمانی دارند؟ ۴.چه بیماری ها و اختلالاتی […]

مرکز و کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران

بهترین و مجهزترین کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران کجاست؟

۱.بهترین مرکز گفتاردرمانی در تهران چه ویژگی ها و امکاناتی دارد؟

۲.بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان در غرب تهران کدام است؟

۳.چه بیماری ها و اختلالاتی در کودکان نیاز به گفتاردرمانی دارند؟

۴.چه بیماری ها و اختلالاتی در بزرگسالان نیاز به گفتاردرمانی دارند؟

یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده ها پیدا کردن بهترین مرکز و کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران برای درمان اختلالات گفتاری می باشد. همه مراجعان کودک و بزرگسال که دچار اختلالات بلع، کلام و اختلالات گفتاری می شوند برای درمان نیاز به مرکز گفتاردرمانی دارند. در غرب تهران مراکز و کلینیک های گفتاردرمانی زیادی وجود دارند که خدمات گفتاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان ارائه می کنند اما فقط تعداد خیلی کمی از این کلینیک ها خدمات گفتاردرمانی را به صورت تخصصی ارائه می کنند.

در این مقاله به صورت کوتاه مختصر در مورد کلینیک های کاردرمانی و گفتاردرمانی در غرب تهران توضیح می دهیم و شما را با ویژگی ها و امکانات بهترین و مجهزترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی آشنا می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصان ما به سایت کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک به آدرس www.clinicnik.ir مراجعه فرمائید و یا با شماره ۰۹۳۰۴۰۷۱۰۰۲ تماس حاصل فرمائید.

۱.بهترین مرکز و کلینیک گفتاردرمانی در تهران چه ویژگی ها و امکاناتی دارد؟

بعضی از مراکز و کلینیک های توانبخشی فقط متخصص گفتاردرمان دارند و فقط خدمات گفتاردرمانی را به مراجعان ارائه می کنند یعنی کودکان و بزرگسالانی که اختلالات گفتاری دارند را ویزیت می کنند در حالی که مراکز و کلینیک های توانبخشی دیگر هم متخصص گفتاردرمان و هم متخصص کاردرمان دارند به همین دلیل مراجعان را از همه جهات ارزیابی می کنند. دکتر کاردرمانگر بیمار را از لحاظ جسمی حرکتی و ذهنی روانی ارزیابی می کند و دکتر گفتاردرمانگر از لحاظ کلامی و گفتاری ارزیابی می کند. یکی از ویژگی های بهترین کلینیک گفتاردرمانی این است که در کلینیک گفتاردرمانی متخصص کاردرمان هم باشد چون وقتی دکتر کاردرمان و گفتاردرمان با هم مراجع را ویزیت می کنند هم ارزیابی تخصصی تر و کامل تری انجام می شود و هم درمان بسیار بهتری صورت می گیرد. دومین ویژگی بهترین کلینیک گفتاردرمانی در تهرانداشتن تجهیزات و ابزارهای مدرن و کافی برای درمان می باشد طوری که کاردرمانگر و گفتاردرمانگر بتوانند از همه تکنیک های درمانی برای درمان کودکان و بزرگسالان استفاده کنند. سومین ویژگی یک کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی عالی در غرب تهران موقیعت و دسترسی کلینیک می باشد طوری که همه مراجعان بتوانند با وسایل حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه شخصی در کوتاه ترین زمان ممکن به کلینیک دسترسی پیدا کنند. ویژگی آخر هم فضای داخلی کلینیک می باشد که شامل داشتن آسانسور، تمیز بودن و بهداشتی بودن فضای کلینیک، تهویه و نور مناسب می شود.

۲.بهترین کلینیک گفتاردرمانی برای کودکان در غرب تهران کدام است؟

بهترین کلینیک و مرکز گفتاردرمانی در تهران و غرب تهران دارای ویژگی های زیر است:

-کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان باید از فضای داخلی مناسبی تشکیل شده باشد. اتاق های درمان برای گفتاردرمانی، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی حسی حرکتی، کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی دست و کاردرمانی اتاق تاریک از اندازه و متراژ مناسبی برخوردار باشد تا فعالیت ها و تکنیک های درمانی به راحتی انجام شود.

-کلینیک توانبخشی کودکان باید از طراحی مناسبی برخوردار باشد یعنی فضای داخل کلینیک طوری طراحی شود که هم مناسب اختلالات کودکان و هم مناسب اختلالات بزرگسالان باشد که هم کودکان و هم بزرگسالان بهتر با محیط کلینیک و درمانگران ارتباط برقرار کنند.

-مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی کودکان و بزرگسالان باید دارای تجهیزات و ابزارهای مناسب و مدرن باشد تا متخصصان بتوانند همه اختلالات کودکان و بزرگسالان را درمان کنند.

-تیم درمانی بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی باید از متخصصان صبور، باحوصله و با تجربه تشکیل شده باشد که به صورت کاملا تخصصی خدمات توانبخشی را برای اختلالات جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان ارائه کنند.

۳.چه اختلالات و بیماری هایی در کودکان نیاز به گفتاردرمانی دارند؟

اختلالات زبان و گفتار در دوران رشد:

۱.اختلالات طیف اوتیسم، آسپرگر و رت

۲.اختلال یکپارچگی حسی و اختلال پردازش حسی

۳.تاخیر رشدی یا تاخیر ذهنی حرکتی

۴.عقب ماندگی ذهنی و کم توان ذهنی

۵.آسیب شنوایی و کم شنوایی

۶.نارساخوانی یا دیس لکسیا و اختلالات تلفظی

۶.شکاف کام و شکاف لب

۷.اختلالات ژنتیکی مانند سندروم داون

۸.شکاف کام و شکاف لب

۹.اختلالات ژنتیکی مانند سندروم داون

۱۰.اختلالات یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و ریاضیات)

اختلال اکتسابی زبان:

۱.آفازی

۲.اختلالات عصبی عضلانی (دیستروفی ها و میوپاتی های عضلانی)

اختلالات روانی و ریتم گفتار:

۱.لکنت دوران رشد

۲.لکنت اکتسابی (لکنت نورولوژیک و لکنت سایکولوژیک)

۳.شتابان گویی

اختلالات صداهای گفتاری یا اختلالات تولیدی:

۱.دیزآرتری

۲.آپراکسی

اختلال بلع یا دیسفاژی:

۱.نوزادان نارس با اختلالات مکیدن، جویدن و بلع

۲.اختلال بلع در کودکان با اختلالات حسی

۴.چه بیماری ها و اختلالاتی در بزرگسالان نیاز به گفتاردرمانی دارند؟

۱.سکته مغزی

۲.ضربه مغزی و آسیب های تروماتیک مغزی

۳.تومور و توده مغزی

۴.پارکینسون

۵.اختلالات عصبی عضلانی (دیستروفی ها و میوپاتی های عضلانی)

۶.ام اس، اس ام ای، ای ال اس

۷.انواع اختلالات صوتی

۸.تومورها و سرطان های حنجره

۹.اختلالات بلع

۱۰.اختلالات حسی در ناحیه صورت و دهان

۱۱.ضعف عضلات صورت (آبریزش دهانی)

۱۲.اختلال لکنت

۱۳.اختلال دیزآرتری

۱۴.اختلال آپراکسی

۱۵.اختلال آفازی

کلینیک توانبخشی نیک 

www.clinicnik.ir

۰۹۳۰۴۰۷۱۰۰۲