انتشار این مقاله


مکمل های بدنسازی برای حجم

در دنیای بدنسازی و ورزش‌های قدرتی، مکمل‌ ها به عنوان یکی از اصول مهم در افزایش حجم عضلات شناخته شده‌اند. مکمل‌ها اغلب شامل ترکیبات مختلفی هستند که به عضلات کمک می‌کنند تا بلافاصله پس از تمرین ایجاد ترمیم و رشد شوند. این مقاله به بررسی انواع مختلف مکمل‌های بدنسازی برای حجم عضلات می‌پردازد و نحوه خرید انواع مکمل […]

در دنیای بدنسازی و ورزش‌های قدرتی، مکمل‌ ها به عنوان یکی از اصول مهم در افزایش حجم عضلات شناخته شده‌اند. مکمل‌ها اغلب شامل ترکیبات مختلفی هستند که به عضلات کمک می‌کنند تا بلافاصله پس از تمرین ایجاد ترمیم و رشد شوند. این مقاله به بررسی انواع مختلف مکمل‌های بدنسازی برای حجم عضلات می‌پردازد و نحوه خرید انواع مکمل بدنسازی برای حجم را توضیح خواهیم داد.

خرید پروتئین وی برای افزایش حجم

یکی از مکمل‌ های معروف مورد استفاده در حجم عضلات، پروتئین‌های وی ای (Whey Protein) هستند. این نوع پروتئین، سرعت جذب بالا و دارای حاوی اسید آمینه اساسی می‌باشد که به سرعت در رشد و ترمیم عضلات نقش موثری دارد. همچنین، مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین‌های وی ای می‌تواند بر افزایش تولید هورمون رشد و بهبود مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و آسیب‌ها تأثیر بگذارد.

خرید مکمل کراتین بدنسازی برای حجم

مکمل بدنسازی حجم

کراتین یکی از معروف‌ترین مکمل‌ها در دسته حجم عضلات است. کراتین به طور معمول در بدن ساخته می شود و به اندازه کافی در پروتئین های ​​شیر، گوشت قرمز و ماهی وجود دارد. با این حال، مصرف مکمل های کراتین می تواند مقدار آدهی بدنسازان را افزایش دهد و عملکرد و قدرت عضلات را بهبود بخشد. یکی از تأثیرات اصلی کراتین افزایش قدرت و ظاهر حجم عضلات است. همچنین، مصرف کراتین می‌تواند به سرعت ترمیم عضلات کمک کند، باعث کاهش خستگی عضلانی شود و عملکرد توانبخشی را افزایش دهد.

مکمل بی سی ای ای و افزایش حجم عضلات

مکمل‌های اسید آمینه نیز در افزایش حجم عضلات موثر هستند. اسید آمینه برای ساخت ترکیبات پروتئینی در بدن ضروری است. بعضی از اسیدهای آمینه که بدن قادر به تولید آنها نیست، اسیدهای آمینه تحت عنوان “اسیدهای آمینه اساسی” شناخته می‌شوند. برخی از مکمل‌های اسید آمینه شامل برنچ چین آمینو اسیدها (BCAA) و L-گلوتامین هستند. اسید آمینه BCAA می‌تواند به بدن کمک کند تا بهترین عملکرد را در طول تمرین نشان دهد و ترمیم عضلات را تسریع کند. علاوه بر این، L-گلوتامین می‌تواند تجویز شود تا عضلات را در حالت انرژی کافی نگه دارد، فراسر سپسهای جسمی سرعت‌بخشیده، رشد عضلات را تحریک کند و به سرعت ترمیم عضلات بپردازد.

مکمل افزایش انرژی 

مکمل‌های قهوه‌ای نیز معروف هستند به خاصیت تحریک کننده متابولیسم و تمرکز. مکمل قهوه‌ای معمولاً حاوی کافئین، منحصر به فردی است که موجب افزایش ظرفیت بدن برای پردازش انرژی و بهبود تمرکز و میزان تمرین میشود. برای بدنسازان، این مکمل می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا تمرینات خود را بیشتر انجام دهند و استقامت بالایی داشته باشند.

نحوه مصرف مکمل های بدنسازی برای حجم قبل و بعد از تمرین چگونه است ؟

مکمل بدنسازی برای حجم عضلات

مکمل‌ها می‌توانند به تقویت عضلات، افزایش تحمل بدن و بهبود عملکرد ورزشی کمک کنند. اما مصرف صحیح و درست آن‌ها با توجه به نوع تمرین و نیازهای بدن مهم است. در زیر دستورالعمل‌هایی برای مصرف مکمل‌ها قبل و بعد از تمرینات آورده شده است:

مصرف مکمل‌ها قبل از تمرینات:

۱. بررسی نیازها: قبل از شروع مصرف هر مکمل، باید نیازهای خود را بررسی و با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بتوانید مکمل مناسب را انتخاب کنید.
۲. زمان مصرف: مصرف مکمل‌ها قبل از تمرین بهتر است در بازه زمانی ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین انجام شود تا توان و انرژی لازم در حین تمرین فراهم شود.
۳. مصرف مکمل‌های موثر: مصرف مکمل‌هایی که حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، کربوهیدرات و کافئین هستند، می‌توانند به بهبود عملکرد و افزایش تحمل بدن کمک کنند. مثلاً، مصرف پروتئین قبل از تمرین می‌تواند به رشد عضلات کمک کند.
۴. مصرف مکمل‌های روزانه: در صورتی که مکمل مورد نیاز شما به تعداد روزانه مشخص شده توسط تولید کننده توصیه شده است، قبل از تمرینات همچنان مصرف کنید.
۵. تجربه شخصی: هر فرد ممکن است به مکمل‌ها با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای بدن خود واکنش نشان دهد. بنابراین، در صورتی که به هر دلیلی احساس عوارض ناخواسته می‌کنید، بهتر است مصرف مکمل را متوقف کنید و متخصص مشاوره بگیرید.

مصرف مکمل‌ها بعد از تمرینات:

۱. زمان مصرف: مصرف مکمل‌هایی که برای بعد از تمرینات طراحی شده‌اند، در بین ۳۰ دقیقه پس از تمرین بهترین نتیجه را خواهند داشت. در این زمان بدن بیشتر بهبود و بازسازی را انجام می‌دهد.
۲. مصرف پروتئین: مصرف پروتئین پس از تمرین بسیار مهم است زیرا به عضله‌ها کمک می‌کند که بهبود یابند و فرم آن‌ها را حفظ کنند. پودر پروتئین سریع جذب می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد.
۳. مصرف کربوهیدرات: کربوهیدرات‌ها نیز پس از تمرین به تخلیص عضلات و بازسازی آن‌ها کمک می‌کند. مصرف مکمل کربوهیدرات پس از تمرین می‌تواند حداکثر بازیابی و انرژی را فراهم کند.
۴. مصرف مکمل‌های الکترولیتی: تمرینات شدید ممکن است باعث تغییرات الکترولیتی در بدن شود. مصرف مکمل‌های الکترولیتی پس از تمرین می‌تواند به تعادل الکترولیتی بدن و بازسازی سریع ورزشکار کمک کند.
۵. مصرف مکمل‌ها به شرطی است که سایر نیازهای مغذی بدن از طریق رژیم غذایی روزانه تامین شود. دستورالعمل‌های تدابیر ایمنی و توصیه‌های تولیدکننده را پیش از مصرف مکمل‌ها در نظر بگیرید.

به هر حال، بهتر است قبل از مصرف هر نوع مکمل و دریافت دستورالعمل‌های مناسب، با کسی که در عرصه تغذیه و ورزش ماهر است مشورت کنید.

هرچند که مکمل‌ها می‌توانند به تنهایی خود تأثیر داشته باشند، اما بهترین نتیجه‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که آنها با یک رژیم غذایی مناسب و برنامه تمرینی متناسب استفاده شوند. به همین دلیل، قبل از استفاده از مکمل‌ها برای حجم بدن، مهم است که با یک متخصص تغذیه ورزشی یا مربی مشورت کنید تا بتوانید نیازهای خود را به درستی شناسایی و برنامه تمرینی و تغذیه مناسبی را برای خود تعیین کنید.

برای خرید انواع مکمل های بدنسازی برای حجم می توانید از طریق سایت داروخانه آنلاین داروما اقدام به خرید کنید. این سایت دارای ارسال رایگان است و دارای تنوع اجناس بسیار بالایی نیز هستند و به سراسر ایران نیز ارسال دارند. هم چنین اجناس دارای تخفیف نیز هستند.