انتشار این مقاله


بهترین زمان جراحی لیفت صورت

زمانی که پا به سن می گذارید، کم کم پوست شل می شود و احساس طراوت و شادابی پوست از بین می رود، افراد تلاش می کنند تا به دنبال راهکاری برای غلبه بر این مسئله باشند که بتواند این روند را کندتر کنند. یکی از راهکارهای موثر برای غلبه بر این احساس ناخوشایند جراحی […]

زمانی که پا به سن می گذارید، کم کم پوست شل می شود و احساس طراوت و شادابی پوست از بین می رود، افراد تلاش می کنند تا به دنبال راهکاری برای غلبه بر این مسئله باشند که بتواند این روند را کندتر کنند. یکی از راهکارهای موثر برای غلبه بر این احساس ناخوشایند جراحی لیفت صورت است که یک عمل زیبایی برای ایجاد ظاهری زیبا در صورت است اما، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که اطلاعاتی کسب کنند تا متوجه شوند بهترین زمان جراحی لیفت صورت چه زمانی می باشد؟

بهترین سن برای جراحی لیفت صورت چه زمانی است؟

معمولا زمانی که افراد پا به سن می گذارند و وارد دهه ۴۰، ۵۰ و ۶۰ زندگی می شوند، خطوط پیری پوست در صورت فرد خودنمایی می کند. در بسیاری مواقع افراد برای جلوگیری از روند پیری پوست تلاش می کنند بهترین زمان جراحی لیفتینگ صورت را دریابند تا روند پیری را کندتر کنند. به همین علت بهترین زمان جراحی لیفت صورت  با شروع میانسالی است و در برخی افراد بسته به شرایط در دهه ۴۰  و برخی دیگر در دهه های بالاتر یعنی دهه های ۵۰ و ۶۰ اینکار را انجام می دهند.

علت انجام لیفت صورت در زمان جوانی

گرچه بهترین زمان جراحی لیفت صورت با شروع میانسالی همگام می شود اما، در بسیاری موارد هم قانون خاصی در رابطه با بهترین زمان جراحی لیفت صورت وجود ندارد زیرا، برخی از افراد به علت ژنتیک، بیماری ،کاهش شدید وزن، مصرف الکل و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب جراحی لیفت صورت را زودتر از ورود به میانسالی انجام می دهند. در برخی از موارد جوانان اینکار را به شکل سلیقه ای انجام می دهند در حالی که در سنین جوانی می توان از سایر روش های پیشگیری نیز استفاده کرد که آن روش ها نیز می توانند روش های پیشگیری خوبی برای محافظت از پوست در سنین جوانی محسوب شوند.

زمان مناسب جراحی لیفت صورت با توجه به نوع لیفت

قبل از مشخص شدن بهترین زمان جراحی لیفت صورت باید دانست که لیفت صورت به دو بخش عمده تقسیم می شود که شامل لیفت صورت با جراحی و لیفت صورت بدون جراحی می باشد. هر کدام از این دو دسته شامل زیر شاخه های متعددی می شوند. بهترین زمان جراحی لیفت صورت (فرایند لیفت صورت با نخ و … ) بسته به این که تصمیم گرفته اید کدام یک از بخش های صورت ( گونه، بینی، ابرو و…) را لیفت کنید و با توجه به فرم صورت شما و شرایط سنی که در آن قرار دارید، با توجه به شاخص های زیر تعیین می گردد:

·        تعیین بهترین زمان جراحی لیفت صورت با توجه به میزان چین و چروک در قسمتی از صورت که قصد دارید آن را لیفت کنید.

·        میزان خطوط عمیقی که در قسمت مد نظر از صورت شما ایجاد شده است یکی از عوامل موثر در مشخص کردن بهترین زمان جراحی لیفت صورت است.

·        مشخص کردن بهترین زمان جراحی پوست با توجه بر میزان پوست های اضافی و شل در قسمتی از صورت که تمایل دارید آن را لیفت نمایید.

آیا در سن ۴۵ سالگی می توان جراحی لیفت صورت را انجام داد؟

بهترین زمان جراحی لیفت صورت با آغاز دهه میانسالی شروع می شود اما، برخی از افراد با توجه شرایطی که دارند دیرتر وارد مرحله پیری پوست می شوند که این شرایط بسته به عوامل ژنتیکی یا سایر عوامل در فرد متفاوت است. به همین علت ممکن است برای فردی پس از تشخیص دکتر در سال های آغازین دهه ۴۰ و برای برخی دیرتر از این زمان به عنوان بهترین زمان جراحی لیفت صورت در نظر گرفته شود.

چه زمانی برای انجام جراحی لیفت صورت دیر است؟

زمانی که فرد علائم پیری پوست را مشاهده می کند و با توجه به نظر دکتر متخصص، می تواند بهترین زمان برای جراحی لیفت صورت باشد و فرد می تواند برای جراحی اقدام کند که این امر سبب بروز نتایج بهتر می شود اما، اگر فردی به این علائم بی توجه بوده است با انجام جراحی نتایج قابل توجه کمتری را دریافت می کند. برای پاسخ به این سوال که چه زمانی برای انجام جراحی دیر است؟ باید توجه کرد که این امر در افراد مختلف متفاوت است زیرا بهترین زمان جراحی لیفت صورت نیز در افراد مختلف بسته به شرایطی که توضیح دادیم تفاوت دارد.

نتیجه گیری:

با توجه به این که امروزه خیلی از افراد علاقمند هستند تا روند پیری پوست را به تعویق بیندازند و با توجه به مطالبی که در این متن به آن اشاره شده جراحی لیفت صورت یکی از بهترین راهکارهاست. شما می توانید با مراجعه به مطب دکتر حمیدرضا فتحی (فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی) از بروزترین روش های جراحی و بهترین زمان جراحی لیفت صورت مطلع شوید و به کمک تخصص، تجربه و مهارت دکتر فتحی پوستی جوان، شاداب و زیبا داشته باشید. (https://dr-fathi.com)