انتشار این مقاله


نحوه مصرف قرص ایبوپروفن ۴۰۰ برای دندان درد

به گزارش پارت نیوز؛ ایبوپروفن تجویزی برای تسکین درد، حساسیت، تورم و سفتی ناشی از استئوآرتریت (آرتریت ناشی از شکسته شدن پوشش مفاصل) و آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل) استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط، از جمله درد قاعدگی (دردی که قبل یا در طول دوره قاعدگی اتفاق می افتد) […]

به گزارش پارت نیوز؛ ایبوپروفن تجویزی برای تسکین درد، حساسیت، تورم و سفتی ناشی از استئوآرتریت (آرتریت ناشی از شکسته شدن پوشش مفاصل) و آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل) استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط، از جمله درد قاعدگی (دردی که قبل یا در طول دوره قاعدگی اتفاق می افتد) استفاده می شود.

ایبوپروفن بدون نسخه برای کاهش تب و تسکین دردهای جزئی ناشی از سردرد، دردهای عضلانی، آرتریت، دوره های قاعدگی، سرماخوردگی، دندان درد و کمردرد استفاده می شود. ایبوپروفن در دسته ای از داروها به نام NSAID ها یا داروهای مسکن قرار دارد. این دارو با توقف تولید ماده ای در بدن که باعث درد، تب و التهاب می شود، عمل می کند.

قرص ایبوپروفن لیزین ۴۰۰ برای چیست ؟

می توان از آن برای تسکین دردهای روماتیسمی یا عضلانی، کمردرد، نورالژی، میگرن، سردرد، درد دندان، درد پریود، تب و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کرد. این دارو برای بزرگسالان و نوجوانان (۱۲ تا ۱۸ سال) قابل مصرف است.

قرص ایبوپروفن ۴۰۰ برای دندان درد

مسکن توصیه شده برای درد دندان در بزرگسالان.

* برای شرایط شدید یا حاد، ایبوپروفن را می توان تا حداکثر ۲.۴ گرم در روز (۶۰۰ میلی گرم، چهار بار در روز) تجویز کرد. اگر می خواهید محصول را بدون نسخه بخرید، حداکثر دوز ۱.۲ گرم در روز (۴۰۰ میلی گرم، سه بار در روز) است.

ایبوپروفن برای سردرد

قرص ایبوبروفن برای سردرد - سایت پارت نیوز

قرص ایبوپروفن ۴۰۰ یک گزینه درمانی موثر برای سردردهای میگرنی است. برای درمان سردرد میگرنی، فرد می تواند ۴۰۰ میلی گرم ایبوپروفن را هر ۶ تا ۸ ساعت مصرف کند. فرد می تواند با خیال راحت ایبوپروفن را با پاراستامول و انواع دیگر داروهای میگرن مانند تریپتان ها مصرف کند.

ایبوپروفن در زمان بارداری

ایبوپروفن معمولا در بارداری توصیه نمی شود، مگر اینکه توسط پزشک تجویز شود، به خصوص اگر بیش از هفته ۳۰ بارداری هستید. این به این دلیل است که ایبوپروفن می تواند بر گردش خون و کلیه های کودک شما تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است ارتباطی بین مصرف ایبوپروفن در اوایل بارداری و سقط جنین وجود داشته باشد. با سایت پارت نیوز همراه باشید.

دستور مصرف قرص ایبوپروفن ۴۰۰ چیست؟

ایبوپروفن تجویزی به صورت قرص و سوسپانسیون (مایع) برای مصرف خوراکی عرضه می شود. معمولاً سه یا چهار بار در روز برای آرتریت یا هر ۴ تا ۶ ساعت در صورت نیاز برای درد مصرف می شود. ایبوپروفن بدون نسخه به صورت قرص، قرص جویدنی، کپسول، کپسول ژل، سوسپانسیون (مایع) و قطره (مایع غلیظ) عرضه می شود.

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال معمولاً ممکن است بر حسب درد یا تب هر ۴ تا ۶ ساعت یک بار بدون نسخه قرص ایبوپروفن ۴۰۰ را مصرف کنند، اما نباید بیش از ۶ دوز در ۲۴ ساعت مصرف کنند.

کودکان و نوزادان معمولاً ممکن است هر ۶ تا ۸ ساعت در صورت نیاز برای درد یا تب، قرص ایبوپروفن ۴۰۰ بدون نسخه تجویز کنند، اما نباید بیش از ۴ دوز در ۲۴ ساعت تجویز شود. ایبوپروفن ممکن است همراه با غذا یا شیر مصرف شود تا از ناراحتی معده جلوگیری شود. اگر به طور منظم ایبوپروفن مصرف می کنید، باید آن را هر روز در همان زمان(های) یکسان مصرف کنید

دستورالعمل های روی بسته یا برچسب نسخه را به دقت رعایت کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد. ایبوپروفن را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. کمتر یا بیشتر از آن را مصرف نکنید یا بیشتر از آنچه در برچسب بسته یا تجویز شده توسط پزشک تجویز شده است مصرف نکنید.

قرص ایبوپروفن ۴۰۰ به تنهایی و همراه با سایر داروها عرضه می شود. برخی از این محصولات ترکیبی فقط با نسخه در دسترس هستند و برخی از این محصولات ترکیبی بدون نسخه در دسترس هستند و برای درمان علائم سرفه و سرماخوردگی و سایر بیماری ها استفاده می شوند. اگر پزشک شما دارویی حاوی ایبوپروفن تجویز کرده است، باید مراقب باشید که از مصرف داروهای بدون نسخه که حاوی ایبوپروفن نیز هستند خودداری کنید.

قرص را به طور کامل ببلعید. آن را نجوید یا له نکنید.

اگر محصولی را برای درمان علائم سرفه یا سرماخوردگی انتخاب می‌کنید، از پزشک یا داروساز خود در مورد اینکه کدام محصول برای شما بهتر است راهنمایی بخواهید. قبل از استفاده همزمان از دو یا چند محصول، برچسب محصولات بدون نسخه را به دقت بررسی کنید. این محصولات ممکن است حاوی یک ماده (مواد) فعال مشابه باشند و مصرف آنها با هم می تواند باعث مصرف بیش از حد دارو شود. این امر به ویژه در صورتی مهم است که به کودکی داروهای سرفه و سرماخوردگی بدهید.

محصولات ترکیبی سرفه و سرماخوردگی بدون نسخه، از جمله محصولات حاوی ایبوپروفن، می توانند باعث عوارض جانبی جدی یا مرگ در کودکان خردسال شوند. این محصولات را به کودکان کمتر از ۴ سال ندهید. اگر این محصولات را به کودکان ۴ تا ۱۱ ساله می‌دهید، احتیاط کنید و دستورالعمل‌های بسته را با دقت دنبال کنید.

اگر قرص ایبوپروفن ۴۰۰ یا محصول ترکیبی حاوی ایبوپروفن را به کودک می‌دهید، برچسب بسته را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که این محصول برای کودکی در آن سن مناسب است. محصولات ایبوپروفن را که برای بزرگسالان ساخته شده است به کودکان ندهید.

قبل از دادن یک محصول ایبوپروفن به کودک، برچسب بسته را بررسی کنید تا متوجه شوید که کودک چه مقدار دارو باید دریافت کند. دوزی را که با سن کودک مطابقت دارد روی نمودار بدهید. اگر نمی دانید چه مقدار دارو باید به کودک بدهید، از پزشک کودک بپرسید.

قبل از هر بار مصرف سوسپانسیون و قطره را به خوبی تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود. برای اندازه گیری هر دوز سوسپانسیون از لیوان اندازه گیری ارائه شده استفاده کنید و برای اندازه گیری هر دوز قطره از دستگاه دوز ارائه شده استفاده کنید.

اگر علائم شما بدتر شد، علائم جدید یا غیرمنتظره بروز کرد، قسمتی از بدن که دردناک بود قرمز یا متورم شد، درد بیش از ۱۰ روز طول کشید یا تب بیش از ۳ طول کشید، مصرف قرص ایبوپروفن ۴۰۰ بدون نسخه را متوقف کنید و با پزشک خود تماس بگیرید. روزها. اگر کودکتان در ۲۴ ساعت اول درمان احساس بهتری نداشت، از دادن ایبوپروفن بدون نسخه به کودک خودداری کنید و با پزشک او تماس بگیرید. همچنین در صورت بروز علائم جدید، از جمله قرمزی یا تورم در قسمت دردناک بدن، یا اگر درد یا تب کودک شما بدتر شد یا بیش از ۳ روز طول کشید، از دادن ایبوپروفن بدون نسخه به کودک خودداری کنید و با پزشک او تماس بگیرید.

به کودکی که گلودرد شدیدی دارد یا از بین نمی رود یا همراه با تب، سردرد، تهوع یا استفراغ است، ایبوپروفن بدون نسخه ندهید. فوراً با پزشک کودک تماس بگیرید، زیرا این علائم ممکن است نشانه یک بیماری جدی تر باشد. شما می توانید درباره انواع بیماری ها و سلامت خود در سایت پارت نیوز مطالب مفیدی بخوانید.

برچسب ها : ایبوپروفن,دندان درد,سردرد,قرص