انتشار این مقاله


چگونه ویلچر مناسب خود را پیدا کنیم

ویلچرها کاربردی‌ترین وسیله‌ای هستند که به افرادی که توانایی حرکت کردن را ندارند، کمک می‌کنند تا به‌راحتی حرکت کنند. ممکن است فردی به‌صورت مادرزادی قادر به حرکت نباشد یا طی یک سانحه تصادف، دچار آسیب شده باشد؛ در این شرایط، ویلچر مهم‌ترین وسیله‌ای است که به حرکت راحت‌تر چنین افرادی کمک می‌کند؛ اما ازآنجاکه این […]

ویلچرها کاربردی‌ترین وسیله‌ای هستند که به افرادی که توانایی حرکت کردن را ندارند، کمک می‌کنند تا به‌راحتی حرکت کنند. ممکن است فردی به‌صورت مادرزادی قادر به حرکت نباشد یا طی یک سانحه تصادف، دچار آسیب شده باشد؛ در این شرایط، ویلچر مهم‌ترین وسیله‌ای است که به حرکت راحت‌تر چنین افرادی کمک می‌کند؛ اما ازآنجاکه این وسیله انواع مختلفی دارد و هر یک از آن‌ها برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند، مهم است که هنگام خرید آن، به نیازهای حرکتی خود توجه داشته باشید.

ویلچرها در انواع ساده، تاشو، حمامی، ارتوپدی، توالت‌دار، آلومینیومی و… وجود دارند که همگی این محصولات را می‌توانید با بهترین کیفیت و به‌صورت کاملا اینترنتی از فروشگاه جی تی اس، مرکز تخصصی خرید ویلچر، خریداری کنید. این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان انواع تجهیزات پزشکی است که همراه با تیم حرفه‌ای خود به شما در انتخاب بهترین نوع تجهیزات کمک خواهد کرد.

انواع ویلچرها

ویلچرها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی‌ها و کارایی‌های خاص خود را دارند؛ اما به‌طور کلی، این دستگاه‌ها به دو دسته مکانیکی و برقی تقسیم می‌شوند:

  • ویلچرهای برقی توسط موتور، گیربکس، باطری و اهرم‌های هدایت‌گر کنترل می‌شوند. این ویلچرها بدون نیاز به فشار بر روی دست‌ها، تنها با فشردن اهرم، به حرکت در می‌آیند.
  • ویلچرهای مکانیکی با دست و با فشار آوردن بر روی کناره‌های چرخ‌ها به حرکت در می‌آیند.

در زمینه تولید ویلچرهای برقی، انواع مختلفی وجود دارند، ازجمله ویلچرهایی با چرخ‌های بزرگ و کوچک که در ابعاد و ظاهر متفاوتی طراحی می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای دو گیربکس، باطری و یک اهرم هدایت‌گر هستند که توسط آن‌ها به حرکت در می‌آیند. در مورد ویلچرهای مکانیکی، انواع مختلفی ازجمله ویلچرهای ساده، ارتوپدی، برانکاردی و حمامی وجود دارند، که هر کدام دارای مدل‌ها و ویژگی‌های خاص خود هستند. در ادامه به توضیح انواع پرکاربرد ویلچرهای مکانیکی می‌پردازیم که متناسب با نیاز خود، بتوانید بهترین انتخاب را از میان محصولات فروشگاه اینترنتی جی تی اس داشته باشید.

ویلچرهای ساده

نوع ساده این وسیله اجزای تشکیل‌دهنده کمتری دارد و برای استفاده‌های معمولی‌تر به‌کار می‌رود. این وسیله‌ها به اندازه‌ی کافی ساده هستند که به‌صورت رایج برای بزرگسالان و نوجوانان در ابعاد مختلف تولید می‌شوند؛ اما بیشتر توسط افراد سالمند استفاده می‌شوند.

ویلچرهای ارتوپدی

نوع ارتوپدی دارای قابلیت تنظیم جاپایی‌ها و زیردستی است. در برخی از مدل‌ها، پشتی این دستگاه به‌صورت تاشو تولید می‌شود تا جابه‌جایی و حمل‌‌و‌نقل آسان‌تری داشته باشد.

ویلچرهای برانکاردی

همان‌طور‌که از نام آن مشخص است، دارای قابلیت تبدیل به تخت‌خواب است. وقتی بیمار احساس خستگی در پاهایش می‌کند، پشتی این وسیله متحرک است و به‌صورت تخت‌خواب در می‌آید. جاپایی این ویلچرها بزرگ و قابل‌تنظیم است تا راحتی بیشتری برای بیمار فراهم شود.

ویلچرهای حمامی

این نوع از ویلچرها برای استفاده در محیط حمام و دستشویی طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها دارای خاصیت ضدزنگ هستند و جنس کف و پشتی آن‌ها از چرم مصنوعی ساخته شده است تا در برابر آب مقاوم باشند.

ویلچرهای سی پی

ویلچرهای سی پی (سیستم پشتیبانی از فلج مغزی) برای بیماران مبتلا به فلج مغزی یا سی پی ساخته شده‌اند. این وسیله‌ها دارای قابلیت تنظیم پشت گردن بیمار و اهرم‌های کنترل‌کننده بدن و پا هستند که باعث می‌شوند تا بدن و گردن بیمار در حالت ثابتی قرار گیرد.

چگونه ویلچر برقی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

در هنگام انتخاب وسیله‌ای که کاملا پاسخگوی نیازهای حرکتی شما باشد و بر روی آن احساس راحتی کنید، باید به چند فاکتور اساسی توجه داشته باشید. این عوامل به شما کمک خواهند کرد تا انتخابی مطمئن‌تر و مناسب‌تر داشته باشید:

  • کیفیت کالا: حتما در هنگام خرید مطمئن شوید که این دستگاه از متریال باکیفیت ساخته شده است؛ چراکه کیفیت اجزای آن همچون باتری‌ها، چرخ‌ها، کنترلر و دیگر قطعات، تأثیر به‌سزایی در عملکرد کلی ویلچرها دارند.
  • قیمت: معمولا اولین چیزی که توجه مشتری را به خود جلب می‌کند، قیمت وسیله است. باتوجه‌به بودجه‌ای که برای خرید در نظر دارید، می‌توانید از میان انواع مدل‌های متنوع ویلچر در فروشگاه اینترنتی جی تی اس، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که قیمت کالا ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد.
  • گارانتی: یک ضمانت‌نامه قوی این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که از کیفیت و عملکرد دستگاه مطمئن باشید. حتما چک کنید که گارانتی تولید‌کننده، چه مواردی را شامل می‌شود و چه مدت اعتبار دارد.

قیمت ویلچرها

در دنیای امروزی، با رشد سن جامعه، این وسیله به یک وسیله پراستفاده تبدیل شده است؛ به‌همین‌دلیل، کاربران در بازار با قیمت‌های متفاوتی برای خرید ویلچر مواجه می‌شوند و گاها دلیل این اختلاف قیمت‌ها را نمی‌دانند. یکی از عوامل اساسی موثر بر قیمت ویلچر، قیمت مواد اولیه است که در ساخت آن استفاده می‌شود. این وسیله با‌توجه‌به تنوع قطعات و اجزای مختلف آن نیز تحت‌تأثیر قیمت مواد اولیه قرار می‌گیرد. قطعاتی مانند چرخ‌های جلو و عقب، زیردستی‌ها، جاپایی‌ها، لوله‌های فولادی و آلومینیومی و قطعات پلاستیکی، هرکدام دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

یکی از اجزای اساسی این دستگاه، لوله‌های فلزی است که در ساختار ویلچرها نقش اساسی دارند. قیمت این لوله‌ها به‌طور مستقیم با قیمت ارز و قیمت مواد اولیه فلزی که استفاده می‌شود، مرتبط است؛ بنابراین، تغییرات در قیمت ارز و قیمت فلزات تأثیر مستقیمی بر قیمت ویلچرها دارد. درنتیجه، اختلاف قیمت‌ ویلچرها به عوامل مختلفی ازجمله نوع مواد اولیه، کیفیت قطعات و هزینه تولید و حمل‌و‌نقل بستگی دارد. برای انتخاب وسیله مناسب، لازم است به این نکات توجه کرد و با مقایسه مشخصات و قیمت‌ها، انتخاب بهتری داشت.

ویلچر موردنیاز خود را از کجا بخریم؟

ویلچرهای موردنیاز خود را می‌توانید از فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی تهیه کنید. البته ازآنجا‌که، امروزه خیلی از کسب‌و‌کارها به فروش اینترنتی روی آورده‌اند. یکی از بهترین روش‌های خرید این دستگاه، خرید از فروشگاه اینترنتی معتبر است. در سایت‌های فروشگاهی تجهیزات پزشکی، خیلی راحت می‌توانید تمامی اطلاعات ویلچر را بررسی کنید و با مقایسه قیمت‌ها، بهترین انتخاب را داشته باشید. توجه داشته باشید که ویلچر ازجمله تجهیزات پزشکی بسیار حساس است که باید تحمل وزن بالایی داشته و از متریال خوبی ساخته شده باشد. به‌علاوه، طراحی این وسیله‌ها باید به گونه‌ای باشد که فرد کاملا روی آن، احساس راحتی کند؛ ازاین‌رو، اگر به‌دنبال خرید ویلچری مناسب با نیاز خود هستید، فروشگاه اینترنتی جی تی اس از برترین تولیدکنندگان این دستگاه است که کیفیت طراحی و ساخت ویلچرهای خود را ضمانت می‌کند.

تیم دکتر مجازی