انتشار این مقاله


شناخت روش های درمان نازایی در کوتاه ترین زمان

درمان نازایی به عنوان یکی از معضلات بزرگ بشر در دهه های گذشته به شمار می رود. همان طور که می دانید نازایی به عنوان دغدغه بزرگ قشر مخصوصی از جامعه به شمار می رود که تاکنون بسیاری از افراد موفق به درمان آن نشده اند. با این وجود باید بدانید که نازایی نیز مانند بسیاری […]

درمان نازایی به عنوان یکی از معضلات بزرگ بشر در دهه های گذشته به شمار می رود. همان طور که می دانید نازایی به عنوان دغدغه بزرگ قشر مخصوصی از جامعه به شمار می رود که تاکنون بسیاری از افراد موفق به درمان آن نشده اند. با این وجود باید بدانید که نازایی نیز مانند بسیاری از مشکلات دارای درمان های مشخصی بوده که در دهه های گذشته نتایج موفقیت آمیزی را داشته است. لازم به ذکر است ناباروری به حالتی گفته می شود که رابطه جنسی در میان مرد و زن به مدت یکسال در بازه های زمانی مختلف بدون استفاده از روش های پیشگیری صورت گرفته باشد. در چنین شرایطی ممکن است مشکل از سوی زن یا مرد باشد.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های پزشکی مختلفی در سراسر کشور احداث شده اند که به درمان نازایی پرداخته اند. این مراکز روش های گوناگونی را شرح می دهند تا مردم کشورمان بتوانند با استفاده از آن ها به حل مشکل خود بپردازند. اگرچه احتمال موفقیت در هر یک از این روش ها متفاوت است، اما پیشنهاد ما این است تا با هر یک از آن برای دستیابی به نتیجه بهتر آشنا شوید. در این صورت شما می توانید احتمال موفقیت خود را در درمان نازایی بالاتر ببرید.

علت ناباروری زنان چیست؟

نازایی زنان می تواند دلایل مختلفی را داشته باشد. یکی از عامل های تاثیرگذار بر روی نازایی، افزایش سن است. پس از گذشتن از سن ۳۰ سالگی، احتمال بچه دار شدن افراد به ازای هر سال ۵ درصد کاهش خواهد یافت. کاهش احتمال بچه دار شدن پس از ۴۰ سالگی بسیار بیشتر نیز خواهد شد. با این وجود دلایل دیگری نیز وجود دارند که شامل:

  • مشکلات رحم
  • آسیب دیدن دهانه رحم
  • آسیب دیدن لوله های رحم
  • تغییرات هورمونی

تمامی موارد ذکر شده از جمله دلایلی هستند که ممکن است موجب ناباروری در زنان شوند. به همین دلیل اکثریت بانوان به درمان ناباروری به دلایل ذکر شده می پردازند.

درمان نازایی با روش های علمی و اثبات شده

در سال های گذشته با پیشرفت علم پزشکی، درمان نازایی از طریق روش های مختلفی صورت گرفته است. اکثریت این روش ها نیز در کشور های مختلف دنیا از جمله کشور ایران مورد آزمایش قرار گرفته اند. با این وجود کاربران مختلف می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

استفاده از دارو برای درمان نازایی

یکی از بهترین روش ها برای درمان ناباروری، قطعا مصرف دارو تحت نظر پزشک متخصص است. دارو اغلب برای آن دسته از افرادی تجویز می شود که از مشکلاتی مانند تنبلی تخمدان یا مشکلات مربوط به تخمک گذاری بهره مند هستند. همچنین برخی از پزشکان در شرایطی به تجویز دارو می پردازند که مشکل مربوط به ناباروری مشخص نمی باشد.

تلقیح داخلی رحمی یا همان IUI

در دهه های اخیر، پزشکان مختلف برای درمان نازایی افرادی که در دهانه رحم خود دچار مشکل هستند، از تلقیح داخلی رحمی استفاده می کنند. این روش برای آن دسته از افرادی که از مشکلاتی مانند رسیدن اسپرم به رحم نیز برخوردار هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش پزشک در روز تخمک گذاری زن، اسپرم های مرد را جمع آوری کرده و اصطلاحا آن ها را شستشو خواهد کرد. پس از این مرحله پزشک از کاتتر پلاستیکی مخصوصی برای انتقال اسپرم ها به درون رحم استفاده می کند. در برخی شرایط بنا بر نظر پزشک تحریک گذاری تخمک از طریق داروهای مخصوص انجام می گیرد.

لقاح خارج از رحم برای درمان نازایی

لقاح خارج از رحم یا IVF از دیگر روش های درمان ناباروری در زنان به شمار می رود. این روش برای آن دسته از افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که علت ناباروری آن ها مشخص نیست. در این روش تخمک ها در ابتدا از سوی اسپرم بارور شده و سپس به رحم مادر منتقل می شوند. معمولا پزشکان در این روش برای تحریک تخمک ها به استفاده از داروهای مختلفی می پردازند.

لاپاراسکوپی برای درمان ناباروری

یکی دیگر از روش هایی که شاید نام آن را نیز شنیده باشید، لاپاراسکوپی است. لاپاراسکوپی برای افرادی استفاده می شود که در ناحیه تناسلی خود یا لوله های رحم دچار مشکل هستند. در این روش عامل های انسداد لوله های رحم بر طرف می شود. در این روش چندین دوربین و ابزار وارد بدن انسان شده و در صورت مشاهده بافت های نامطلوب و غیرطبیعی خارج خواهند شد. ممکن است در برخی از شرایط پزشک شما پس از استفاده از روش لاپاراسکوپی به استفاده از روش IVF نیز بپردازید.

هیستروسکوپی

در برخی شرایط ممکن است لوله های رحم با مشکلاتی همچون تومور های فیبروئیدی یا پولیپ مواجه شوند. برای درمان نازایی در این روش پزشک متخصص به بررسی رحم شما می پردازد و لوله مخصوص را از طریق واژن به درون رحم می برد. سپس مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نیاز از طریق این دستگاه، بافت های نامطلوب و غیرطبیعی خارج خواهند شد.

دیگر روش های درمان نازایی

روش های ذکر شده برای درمان نازایی تنها برخی از راهکار های استفاده شده به وسیله پزشکان هستند. میکرواینجکشن، روش های GIFT و ZIFT، اهدا کردن تخمک و رحم جایگزین از دیگر گزینه های مطلوب برای درمان ناباروری به شمار می روند.

درمان نازایی در کلینیک دکتر بیتا زلالی

درمان نازایی در کلینیک های معتبر قطعا به عنوان دغدغه بزرگ بسیاری از بانوان به شمار می رود. مجموعه تخصصی دکتر بیتا زلالی با داشتن سال ها تجربه در زمینه اجرای روش های درمان ناباروری توانسته است گزینه مناسبی برای اکثر مردم کشورمان شناخته شود. با این وجود شما می توانید تنها با مراجعه به وب سایت www.drzolali.com یا تماس گیری با شماره های زیر، ارتباط لازم را با مجموعه دکتر بیتا زلالی برقرار کنید.

شماره تماس مطب تهران:

۰۹۱۲۶۱۷۶۹۱۷

شماره تماس مطب خوزستان:

۰۹۳۶۱۱۲۵۳۲۲
۰۶۱۴۲۶۲۸۵۳۵

تیم دکتر مجازی