انتشار این مقاله


اوضاع عینک اورجینال در ایران چگونه است؟

یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ما در ایران، خرید عینک اورجینال است. مشکل اصلی اینجاست که بی‌اعتمادی و نگرانی در این شاخه بسیار زیاد است و نمی‌دانیم که از کجا می‌توانیم با خیال راحت خرید کنیم و یا اینکه اصلاً چگونه می‌توانیم اصل بودن یا نبودن یک عینک را تشخیص دهیم. در این مقاله قصد […]

یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ما در ایران، خرید عینک اورجینال است. مشکل اصلی اینجاست که بی‌اعتمادی و نگرانی در این شاخه بسیار زیاد است و نمی‌دانیم که از کجا می‌توانیم با خیال راحت خرید کنیم و یا اینکه اصلاً چگونه می‌توانیم اصل بودن یا نبودن یک عینک را تشخیص دهیم. در این مقاله قصد داریم تا خیلی ساده و کامل، این مشکل را برای شما برطرف کنیم تا در هنگام خرید هیچ مشکلی نداشته باشید.

اوضاع عینک اورجینال در ایران چگونه است؟

در حال حاضر انواع و اقسام محصولات در ایران وارد می‌شوند. از عینک‌های اورجینال واقعی گرفته تا محصولاتی که با اورجینال آن مو نمی‌زند که به آنها مستر کوالیتی Master Quality می‌گویند و همچنین عینک‌های کپی و های کپی High Copy. متاسفانه تکنولوژی ساخت فریم عینک‌ها در سرتاسر دنیا مخصوصاً چین آنقدر پیشرفته شده است و آنقدر حرفه‌ای از روز یک برند اورجینال کپی می‌کنند که در برخی مواقع حتی تشخیص اصل یا فیک بودن این عینک‌ها برای خود عینک فروشان نیز واقعاً دشوار است.

اینجاست که کار دشوار می‌شود. هم برای عینک فروش و هم برای خریداری مثل شما. یعنی هم عینک فروشی که محصولات خود را از وارد کننده عینک تهیه می‌کند باید از اورجینال بودن عینکی که می‌خرد اطمینان داشته باشد و هم خریداری که از آن عینک فروش به صورت تکی خرید می‌کند. پس در مرحله اول سعی کنید تا عینک فروش معتمد و درستکاری که بتوانید با خیال راحت از آن خرید کنید را پیدا کنید. این کار اولین مرحله و سخت ترین مرحله برای شما است. البته ما این مشکل را برای شما حل کرده ایم که در انتهای این مقاله متوجه خواهید شد!

برای خرید یکسری برندهای مشهور مثل Ray-ban نیز محتواهای ویدیویی زیادی از راه‌های تشخیص اصل یا فیک بودن عینک منتشر شده است که از آنها نیز می‌توانید استفاده کنید.

مهمترین نکات در خرید عینک اورجینال

مهمترین نکات در خرید عینک اورجینال

در هنگام خرید عینک اورجینال در ایران، به دو بخش باید توجه کنید:

  • خرید فریم عینک باکیفیت و مرغوب
  • خرید عدسی طبی یا آفتابی اورجینال

این یعنی چه؟ توجه داشته باشید، یک عینک از دو بخش تشکیل شده، فریم و عدسی. هر دو آنها مهم است که مرغوب و باکیفیت باشند. البته مرغوب بودن عدسی عینک، بسیار مهمتر از فریم آن است زیرا مستقیم با سلامت چشمان شما ارتباط دارد. به همین خاطر به صورت جداگانه هرکدام را برای شما با جزئیات توضیح می‌دهیم تا تمامی سوالات شما برطرف شود.

فریم عینک اورجینال

فریم عینک اورجینال (صفر تا صد)

سوال اصلی اینجاست که آیا واقعاً تفاوت کیفیت عینک اورجینال و فیک در این حد زیاد است که باید نگران آن باشم؟! در جواب باید گفت که هم بله و هم خیر.
در خیلی محصولات، کیفیت بسیار ضعیف است و اصلا از متریال مناسبی برای ساخت آن عینک استفاده نشده، به همین خاطر است که قیمتشان نیز زیر ۷۰۰ هزار تومان است. اما برخی عینک‌های ساخت چین هستند که واقعا کیفیت بالایی دارند و قیمت آنها نیز تا ۲ میلیون تومان هم می‌رسد و باید گفت که خرید آنها اصلا مشکلی ندارد و شما با خیال راحت می‌توانید از آنها سال‌ها استفاده کنید.

قیمت عینک اورجینال در ایران چقدر است

قیمت عینک اورجینال در ایران چقدر است؟

قیمت عینک‌های اورجینال با توجه به قیمت دلار و یورو در ایران، راحت از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۴۰ میلیون تومان نیز ادامه دارد. اینجاست که خیلی از افراد توان خرید آنها را ندارند و به سمت محصولات ساخت چین گرایش پیدا می‌کنند. محصولات چینی هم چندین دسته و چندین کیفیت دارند. از محصولات خیلی معمولی ارزان موجودند تا محصولات بسیار باکیفیت و مناسب.

بیشتر سعی کنید فریم عینکی که تهیه می‌کنید جنس خوبی داشته باشد و متریال آن مرغوب باشد. زیاد خود را درگیر کشور سازنده آن نکنید.
توجه اصلی شما باید بر روی کیفیت عدسی آن عینک باشد!!!

عدسی طبی و آفتابی اورجینال(صفر تا صد)

اصلی‌ترین موضوع در خرید عینک اورجینال، همین بخش است. اینجاست که شما باید حساس باشید و فقط محصولات مرغوب و باکیفیت تهیه کنید زیرا مستقیم با سلامت چشمان شما مرتبط است. متاسفانه عینک آفتابی‌های آماده ساخت چینی که به وفور در خیابان و دست فروشان و غیره در حال فروش است، اصلا کیفیت عدسی آنها مناسب نیست. خیلی‌ها فکر می‌کنند که فقط UV400 بودن یک عدسی یعنی آن محصول استاندارد است. در صورتی که اصلا اینطور نیست. UV بودن یک عدسی معمولی‌ترین و ابتدایی ترین ویژگی یک طلق پلاستیکی است.

عدسی‌ای خریداری کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • پلیمر و مواد اولیه با کیفیت بالا
  • شفافیت و وضوح دید بالا
  • مقاوم در برابر خراشیدگی
  • داشتن ویژگی آبگریزی و هایدروفوبیک بودن

این ویژگی‌ها از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خرید عدسی طبی و عدسی آفتابی باید به آنها توجه داشته باشید. متاسفانه در شاخه عدسی عینک هم تا چشم کار می‌کند محصولات متفرقه موجود است و جنس‌های چینی را به عنوان ژاپنی یا اروپایی به فروش می‌رسانند. خیلی مهم است که فقط از برندهای مطرحی استفاده کنید که وبسایت رسمی دارند و در ایران نیز نمایندگی فروش رسمی دارند تا بتوانید با خیال راحت از آنها خرید کنید.

نتیجه گیری مهم!!!

باید گفت که انصافاً اوضاع بسیار خرابتر از آن است که شما بتوانید از آن سر در بیاورید و بخواهید تا نسبت به این شاخه‌ی بسیار پیچیده کاملا آگاهی کسب کنید و انواع جنس‌ها را بشناسید. تنوع جنس و برند آنقدر زیاد است که کاملا در آن غرق خواهید شد و در آخر نیز به طور کامل سردرگم خواهید شد. همانطور که ما نیز در انجام تحقیقاتمان به معنای واقعی کلمه سرگیجه گرفتیم.

پس باید چه کنیم؟

حقیقتا باید گفت که بهترین و آسان‌ترین و مطمئن‌ترین راه حل برای همگی ما این است که از یک فروشگاه معتبر خرید کنیم. فروشگاهی که واقعاً سعی کند تا کار خود را به درستی انجام دهد.

از کجا با خیال راحت خرید کنم؟

خوشبختانه باید بگوییم که توانستیم تا یکی از فروشگاه‌های خوب تهران را که با خیال راحت بتوانید محصولات اورجینال و مرغوب را از آنجا تهیه کنید برای شما پیدا کنیم. فروشگاه امیر اپتیک یکی از معدود فروشگاه‌هایی است که دغدغه اصلی آن خدمت رسانی درست و باکیفیت است. فروشگاهی صمیمی و دوستانه که با حضور در آن می‌توانید آسودگی خاطر را حس کنید و در دقایق اول متوجه خواهید شد که مرکزی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید و با خیال راحت محصولات اورجینال از بهترین برندهای عینک آفتابی و طبی و حتی محصولات ساخت چین باکیفیت را از آنجا خرید کنید. این فروشگاه محتواهای آموزشی بسیار زیادی را در فضاهای مجازی منتشر نموده و رضایت مشتری‌های بسیار زیادی را از سمت مشتریانش کسب کرده است. حتما برای خرید انواع عینک طبی و آفتابی از آنها مشاوره بگیرید. آنها بسیار بهتر از ما شما را راهنمایی و مشاوره دقیق و رایگان تقدیمتان خواهند کرد.