انتشار این مقاله


روانشناسی کودک و درمان با نوروفیدبک در کلینیک دکتر ساداتی

بدون شک توجه به سلامت روان در کنار سلامت جسمی اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا عملکرد روانی و ذهنی روی زندگی روزمره افراد، روابط و تعامل‌های اجتماعی تاثیر بسیاری دارد. افراد مختلف ممکن است در طول دوران کودکی دچار اختلال‌هایی شوند که باید با مراجعه به متخصص و اجرای فرایند درمانی مناسب، به سمت بهبود […]

بدون شک توجه به سلامت روان در کنار سلامت جسمی اهمیت بسیار بالایی دارد، زیرا عملکرد روانی و ذهنی روی زندگی روزمره افراد، روابط و تعامل‌های اجتماعی تاثیر بسیاری دارد. افراد مختلف ممکن است در طول دوران کودکی دچار اختلال‌هایی شوند که باید با مراجعه به متخصص و اجرای فرایند درمانی مناسب، به سمت بهبود و مدیریت علائم پیش بروند. کلینیک تخصصی دکتر ساداتی سال‌ها است که در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و توانسته با بهره‌گیری از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها در مسیر بهبود اختلالات هزاران کودک قدم بردارد.

معرفی دکتر مهسا ساداتی

دکتر مهسا ساداتی مدیر و موسس کلینیک روانشناسی غزل است که از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است. دکتر ساداتی عضو انجمن روانشناسی آمریکا APA و نیز دارای پروانه تخصصی اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است. ایشان در دانشگاه‌های بسیاری مانند دانشگاه پیام نور پردیس و و شهرری و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد غرب تدریس می‌کند و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران جنوب است.

دکتر مهسا ساداتی در بیش از ده‌ها برنامه تلویزیونی در شبکه‌های مختلفی مانند شبکه خبر، شبکه دو، شبکه تهران، شبکه امید و شبکه آموزش فعالیت داشته و به‌عنوان کارشناس در برنامه حضور یافته است. ایشان همچنین در برنامه‌های مختلف رادیو اقتصاد، رادیو سلامت، رادیو تهران و رادیو گفت‌وگو کارشناس برنامه بوده است.

خانم ساداتی مقاله‌های مختلفی در مجله‌های عملی و پژوهشی داخلی منتشر کرده و بیش از ده مقاله را در همایش‌های داخلی ارائه داده است. همچنین ایشان مقالات مختلفی در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی را داوری کرده است. دکتر ساداتی کارگاه‌های متنوع تخصصی را در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان برای عموم مردم و نیز دانشجویان برگزار کرده است.

خدمات کلینیک روانشناسی کودک دکتر ساداتی

یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب انواع کلینیک‌های روانشناسی، توجه به میزان تجربه، استفاده از روش‌های علمی و اعتبار کلینیک است. کلینیک غزل دکتر ساداتی یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه است که طیف کاملی از خدمات را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.

  • کلینیک روانشناسی دکتر ساداتی امکان تشخیص تخصصی انواع اختلالات در کودک و نوجوان را با کمک روش‌های علمی و به‌روز فراهم کرده است. انواع اختلالات در کودکان مانند اوتیسم و بیش‌فعالی با کمک روش‌های مناسبی مانند نوروفیدبک درمان و بهبود پیدا می‌کنند.
  • در این کلینیک انواع تست‌های هوش و استعدادیابی کودک و نوجوان مانند آزمون استنفورد-بینه، تست هوش وکسلر، انواع آزمون‌های مرتبط با تشخیص افسردگی، اضطراب و وسواس کودکان و نوجوانان انجام می‌شود. تیم درمانی این کلینیک با کمک نتیجه تست‌ها و مصاحبه‌های دقیق روند درمانی را طراحی می‌کنند.
  • در کلینیک دکتر ساداتی جلسات مشاوره برای والدین برگزار می‌شود تا آن‌ها بتوانند با روش‌های مناسب فرزندپروری کنند و مهارت‌های خود را در این زمینه بهبود دهند. دکتر ساداتی کارگاه‌های مختلفی را هم در زمینه فرزندپروری برای والدین برگزار می‌کند.
  • گروه درمانی تخصصی کودکان در این کلینیک برگزار می‌شود. در این گروه‌‌ها متخصص با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار می‌کند و کودکان سعی می‌کنند در فضایی امن فعالیت کنند. گروه درمانی یکی از روش‌های درمانی مناسب برای بسیاری از اختلال‌های کودکان است که می‌تواند روند درمان را تسریع کند.
  • یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در کلینیک روانشناسی کودک دکتر ساداتی، بازی درمانی است. در این کلینیک اتاق‌های بازی تدارک دیده شده که کودک می‌تواند با انواع اسباب‌بازی‌های مناسب بازی کند. در این مدت درمانگر او را زیر نظر می‌گیرد و با کمک نوع واکنش‌ها و بازی‌کردن کودک در مسیر تشخیص و بهبود اختلالات قدم برمی‌دارد.
  • در کلینیک دکتر ساداتی کارگاه‌ها و جلسه‌هایی برای مهارت‌افزایی نوجوانان انجام می‌شود تا آن‌ها بتوانند با چالش‌های خود روبه‌رو شوند و مهارت‌های خود را برای برقرار تعامل، بهبود عملکرد ذهن و کاهش تنش‌ها و اضطراب‌ها افزایش دهند.

درمان‌های تخصصی در کلینیک دکتر مهسا ساداتی

کلینیک ساداتی یکی از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین کلینیک‌های تهران است که با تیمی متشکل از انواع متخصص‌ها در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بهترین روش‌های درمانی را ارائه دهد.

  • جلسه‌های مشاوره و درمانگری: در این جلسه‌ها والدین یا کودکان می‌توانند درباره مشکلات، اختلالات و علائم آن‌ها صحبت کنند. درمانگر به‌طور کامل به صحبت‌ها گوش می‌دهد و با کمک تست‌ها و مصاحبه‌های تخصصی ریشه مشکل را تشخیص می‌دهد و به درمان آن می‌پردازد.
  • خدمات روانپزشکی و دارو درمانی: کلینیک دکتر ساداتی با بهره‌گیری از متخصصان روانپزشکی مجوز تجویز دارو برای بیماران را دریافت کرده است. در این راستا اگر بیماران به درمان دارویی، بستری یا ترکیبی از مشاوره و مصرف دارو نیاز داشته باشند، متخصصان برنامه درمانی مناسب را برای آن‌ها طراحی می‌کنند.
  • استفاده از درمان نوروفیدبک: یکی از بی‌ضررترین و بهترین روش‌های درمان در کلینیک ساداتی، استفاده از روش درمان نوروفیدبک است. در این روش نقشه مغزی فرد با کمک الکترودها و حسگرهای مغزی دریافت می‌شود و درمانگر امواج نامتعادل مغز را تشخیص می‌دهد. سپس با کمک بازی‌ها، تصاویر یا پخش ویدیو به بیمار کمک می‌کند تا امواج مغزی خود را به‌مرور بهبود دهد و آن‌ها را کنترل کند. درمان نوروفیدبک در حال حاضر یکی از بهترین درمان‌ها به شمار می‌رود که نیاز به مصرف دارو نداشته و هیچ عوارضی برای فرد ندارد. برای نتیجه سریع‌تر و بهتر ترکیب آن با روش‌های درمانی مناسب زیر نظر متخصص توصیه می‌شود.

چرا کلینیک دکتر ساداتی؟

کلینیک مهسا ساداتی یکی از کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین کلینیک‌ها برای تشخیص و درمان انواع اختلالات کودکان است. تیم متخصص این کلینیک سعی می‌کند تا با بهترین، به‌روزترین و مطمئن‌ترین روش‌ها اختلالات را تشخیص دهد و روند درمانی مناسب را با توجه به نیاز و ویژگی‌های هر فرد طراحی کند. روش‌های درمانی در طی بازه‌های زمانی مشخص زیر نظر متخصص بازنگری می‌شود و در صورت نیاز ادامه پیدا کرده یا تغییر می‌کند. متخصصان مختلفی در شاخه‌های روانشناسی، روانپزشکی، مشاوره و درمانگری متنوعی فعالیت می‌کنند تا بتوانند برای طیف وسیعی از بیماران خدمات مناسب و باکیفیت را ارائه دهند.