انتشار این مقاله


بهترین مدل پروتز لب کدام است؟ عروسکی، روسی یا چاکدار؟

مطمئنم براتون سوال پیش اومده که بین این همه خوبان کدوم یکی از همه بهتره؟ لب یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی یک فرد در نظر گرفته میشه. حالا چه اشکالی داره که افراد به دنبال زیباتر کردن اون باشن؟ در ادامه بهتون راجب انواع مدل های پروتز لب و ویژگی‌هاشون و اینکه هر مدل پروتز […]

مطمئنم براتون سوال پیش اومده که بین این همه خوبان کدوم یکی از همه بهتره؟ لب یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی یک فرد در نظر گرفته میشه. حالا چه اشکالی داره که افراد به دنبال زیباتر کردن اون باشن؟ در ادامه بهتون راجب انواع مدل های پروتز لب و ویژگی‌هاشون و اینکه هر مدل پروتز لب برای چه کسی مناسب هست و ماندگاریش چقدره اینکه اصلا پروتز لب عوارض داره یا نه بهتون میگم تا شما با خیال راحت بتونید بهترین مدل پروتز لب مخصوص و استثنایی خودتون رو پیدا کنید.

انواع پروتز لب

قبل از اینکه به انواع مدل پروتز لب بپردازیم خوبه که یک تعریفی هم از پروتز لب داشته باشیم. پروتز لب یکی از بهترین روش‌های موجود برای حجم دهی به لب هستش. قدیمترا از این روش فقط برای ایجاد لب‌های بزرگ استفاده میشده اما الان مدل‌های پروتز حالت‌های طبیعی‌تری (نچرال‌) پیدا کرده‌‌اند و میتونن با توجه به فرم چهره‌تون بهترین نتیجه رو برای شما داشته باشن. از محبوب‌ترین مدل‌های پروتز لب می‌توان به پروتز لب عروسکی (پروتز لب باربی) پروتز لب روسی، پروتز لب طبیعی (پروتز لب نچرال) چاکدار، قلبی و قلوه‌ای اشاره کرد.

در ادامه براتون از ویژگی‌های منحصر به فرد هر کدوم میگم تا شما با توجه به سلیقه و فرم صورتتون بتونید انتخاب درستی داشته باشید و بتونین بهترین مدل پروتوز لب رو طبق سلیقه و فرم صورتتون برای تزریق انتخاب کنید.

پروتز لب عروسکی

پروتز لب عروسکی یکی از پرطرفدارترین مدل‌هایی هست که بهش پروتز لب باربی هم میگن یک تکنیک افزایش حجم برای لب‌های نازک و باریک هست که باعث میشه لب‌ها از هر نظری پرتر بشن (اگه دوست داری مثل باربی لب‌هایی فانتزی و طبیعی داشته باشی می‌تونه انتخاب خوبی باشه) در پروتز لب عروسکی تمرکز تزریق به لب پایینی هست تا لب بالایی که باعث میشه وقتی میخندید لثه‌ها کمتر معلوم بشن.

پروتز لب عروسکی

پروتز لب روسی

بر خلاف پروتز لب عروسکی تمرکزه پروتزه لب روسی بیشتر روی قوس لب بالایی هست تا لب پایینی. در مدل پروتز لب روسی اول لیفت لب‌ها در امتداد خط لب انجام می‌شه و بعد به صورت عمودی. تزریق ژل به وسط لب‌ها باعث زیبایی استثنایی کمان لب‌ها (Cupid) می‌شه و کناره‌ی لب‌ها حالت طبیعی خودشون رو حفظ میکنن.

این تکنیک بیشتر روی کشیدگی‌‌ها و حاشیه لب‌ها مانور می‌دهد و حجم لب‌ها مسئله اول در آن نیست. اگر که لب باریک و نازکی دارید و فاصله بینی شما تا لب بالاییتون زیاد هست یا اگر که کمان لب ندارید و یا حتی با افزایش سن لب بالاییتون حالت افتاده پیدا کرده پروتز لب روسی بهترین مدل پروتز لب برای شماست.

پروتز لب طبیعی (پروتز لب نچرال)

پروتز لب طبیعی که در عموم با اسم پروتز لب نچرال هم از آن یاد می‌شود بر خلاف روش‌های بالا که تمرکز ‌آنها بر فانتزی بودن و زیبایی اضافه بر سازمان بوده است جهت رفع عیب‌های لب، افزایش آبرسانی به لب، کاهش چین و چروک‌های اطراف لب و همچنین حجم دهی کاملا طبیعی به لب از آن استفاده می‌شود.

پروتز لب طبیعی

در واقع فرم اولیه لب‌ها کاملا حفظ و به حالت اولیه روز‌های جوانی برمی‌گردند. افرادی که نمی‌خوان فرم اولیه صورتشون تغییر کنه و شکل کارتونی بگیرن پروتز لب طبیعی (پروتز لب نچرال) براشون بهترین مدل پروتز لب هستش. این مدل فرم طبیعی لب‌ها رو حفظ و عدم تقارن لب‌ها رو از بین می‌بره و در ابتدا با تزریق نیم سی سی ژل لب شروع می شود، جالبه بدونید که این مدل در آقایون هم بسیار محبوبه چرا که این مدل با برجستگی طبیعی و کمی که به لب ها میده باعث میشه لبخند‌تون زیباتر باشه و کسی هم نفهمه که کاری کردین.

پروتز لب چاکدار (پروتز لب خط دار)

پروتز لب چاکدار یکی از پرطرفدارترین انواع مدل پروتز لب محسوب می‌شه که در اون پزشک قبل از تزریق به لب پایینی شیاری عمودی رو در وسط لب ایجاد می‌کنه و بعد به طور مساوی در دو طرف شیار تزریق رو انجام می‌ده که باعث برجستگی دوطرف شیار وسط لب می‌شه. در اصل دکتر متخصص با کمک یک ابزار مخصوص، لب پایین رو به دو قسمت تبدیل می‌کنه و سپس در هر دو طرفه اون به صورت کاملا یکسان ژل رو تزریق می‌کنه و در نتیجه دوطرف لب حجیم شده و قسمت میانی لب که به کمک ابزار تحت فشار بوده بدون افزایش حجم و به صورت گود باقی می‌مونه و حالت چاکدار مانندی به لب پایینی میده.

پروتز لب روسی برای افرادی که دارای صورتی ریزنقش هستند در عین‌حال چشم‌های درشت و ابرو‌های کشیده بهترین مدل پروتز لب هستش. در این حالت لب‌ها در صورت جلبه توجه نمی‌کنند و چشم‌ها درشت‌تر و لب‌ها زیباتر دیده می‌شوند. این روش معمولا به افرادی که چشم‌های ریز دارن توصیه نمی‌شه مگر در شرایط خاص.

تفاوت پروتز لب چاکدار با پروتز لب روسی

احتمالا میگید که خوب اینکه همون پروتز روسی هست چه فرقی داره؟

پروتز لب چاکدار بیشتر روی لب پایینی تمرکز داره و باعث افزایش حجم لب پایینی و ایجاد شکاف در وسط اون می‌شه. در صورتی که در پروتز لب روسی تزریق از داخل به سمت بیرون انجام می‌شه و هر دو لب پایینی و بالایی را حجم و فرم می‌گیرند.

پروتز لب قلوه ای

در تزریق ژل لب مدل قلوه‌ ای تمرکز روی افزایش حجم هر دو لب بالا و پایینی است. در واقع هم به لب بالا و هم لب پایینی مقدار معینی ژل تزریق می‌شود. تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای لب‌ها را کشیده‌تر نمی‌کند بلکه زاویه‌های تیز لب اصلاح می‌شود تا برجسته‌تر به‌نظر برسند.

پروتز لب قلوه ای جهت برجسته‌تر شدن و حجیم‌تر شدن لب‌ها به طور متقارن انجام می‌شه. حالا چرا متقارن؟ برخلاف مدل لب عروسکی و روسی که تمرکز بر روی یکی از لب‌ها بیشتره در پروتز لب قلوه‌ ای لب پایینی و بالایی نسبت بهم اولویتی ندارند و مقدار تزریق توشون یکسانه. این مدل پروتز لب برای افرادی که لب‌های کم حجم و نامتقارن دارند بشدت توصیه می‌شه. مدل لب قلوه‌ ای زاویه تیز لب‌ها رو کمتر میکنه و فرم منحنی شکل،گرد، مدور رو به لب‌ها هدیه می‌ده.

پروتز لب قلوه ای

این روش قوس بالایی لب رو برجسته می‌کنه و به لب فرم منحنی می‌ده. این مدل با ژل لب مدل روسی و ژل عروسکی تفاوت داره و هر دو لب به یک اندازه حجم‌دهی می‌شن.

بهترین مدل پروتز لب کدومه؟

پیش از این محبوب‌ترین مدل‌های پروتز لب رو از جمله پروتز لب عروسکی (پروتز لب باربی) پروتز لب روسی، پروتز لب طبیعی (پروتز لب نچرال) چاکدار، قلبی و قلوه‌ای رو مورد بررسی قرار دادیم و ویژگی‌ها و اینکه برای چه کسانی مناسب هستند رو گفتیم. بهترین مدل پروتز لب همون هست که شما باهاش احساس راحتی بیشتری داشته باشید حتی اگر اون برای شما مناسب نباشه. در آخر کسی که تا ابد با شما در زندگی همراه است خودتان هستید و بهتره که فقط به فکر خودتون باشید و کاری رو که دوست دارید انجام بدید بدون توجه به نطر دیگران، خودتان باشید و شاد زندگی کنید

ماندگاری پروتز لب چقدر است

با توجه به ژنتیک و متابولیسم بدن افراد ماندگاری پروتز لب متفاوت است؛ اما عموما پروتز لب بین ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارده