انتشار این مقاله


بهترین زمان عمل ترمیم بینی

اگر ساعت‌ها در آینه نگاه کردید و همچنان اصرار بر این دارید که بعد از جراحی بینی هنوز هم به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید، این امکان را دارید برای عمل ترمیم بینی اقدام کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از جراحی‌های رینوپلاستی از نظر زیبایی و عملکرد موفقیت آمیز هستند، اما در برخی موارد ممکن است زیباجویان از نتیجه ناراضی باشند.

اگر ساعت‌ها در آینه نگاه کردید و همچنان اصرار بر این دارید که بعد از جراحی بینی هنوز هم به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید، این امکان را دارید برای عمل ترمیم بینی اقدام کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد از جراحی‌های رینوپلاستی از نظر زیبایی و عملکرد موفقیت آمیز هستند، اما در برخی موارد ممکن است زیباجویان از نتیجه ناراضی باشند.

نارضایتی می‌تواند ناشی مدل بینی، اختلالات عملکردی یا هر دو باشد. به عنوان مثال، برخی از بیماران ممکن است مشکلاتی مانند افتادگی نوک بینی یا مشکلات تنفسی را تجربه کنند. با این حال، ممکن است این سوال پیش آید: «بهترین زمان جراحی ترمیمی بینی کی است؟» در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم.

عوامل موثر در تعیین بهترین زمان جراحی ترمیمی بینی

جراحی بینی اصلاحی یا ترمیمی ممکن است طولانی‌تر و پیچیده‌تر از جراحی اولیه باشد. در حالی که پروسه عمل بینی اولیه یک تا دو ساعت طول می‌کشد، به دلیل وجود جای زخم و تغییرات قبلی در آناتومی طبیعی بینی، جراحی ترمیمی ممکن است دو برابر زمان بیشتر برای عمل نیاز داشته باشد به همین دلیل، انتخاب این روش تصمیمی جدی است که نباید ساده گرفته شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم نظرات برای ترمیم بینی را بخوانید.

جای زخم حاصل از جراحی بینی اولیه می‌تواند در طول عمل ترمیمی مشکل ساز باشد و رسیدن به نتیجه مطلوب را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد. علاوه بر این، ترمیم جای زخم پس از جراحی بینی اصلاحی می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد و مشکلاتی را ایجاد کند. همه اینها ملاحظاتی هستند که باید هنگام تصمیم گیری در نظر داشته باشید، به همین دلیل است که انتخاب یک جراح پلاستیک با تجربه بسیار مهم است.

روند جراحی ترمیمی بینی برای هر زیباجویی متفاوت است، زیرا به نوع مشکلات آنها بستگی دارد. مشکلات می‌توانند در هر جایی از بینی از جمله یک سوم بالایی، میانی و نوک بینی رخ دهند. بسیاری از زیباجویان از نوک بینی خود رضایت نداشته یا قوس بینی خود را دوست ندارند. برخی دیگر دوست داشتند بینی آنها طبیعی شود، ولی فانتزی شده است.

در برخی موارد، پزشک مجبور به استفاده از پیوند غضروف به منظور جایگزینی غضروف آسیب‌ دیده ناشی از جراحی اولیه است تا ساختار مناسبی برای نوک یا پل بینی ایجاد کند. در بسیاری از موارد مربوط به جراحی ترمیمی، هدف اصلی بازسازی نوک و پل بینی با استفاده از غضروف سپتوم، غضروف از گوش‌ها یا غضروف از دنده‌هاست. این روش همچنین می‌تواند شامل تغییر موقعیت یا برداشتن استخوان‌های بینی باشد.

به طور کلی، عوامل موثر در تعیین بهترین زمان جراحی ترمیمی بینی عبارتند از:

  • میزان جای زخم و تعیین مدت زمان بهبودی
  • نوع مشکل جراحی بینی اولیه (زیبایی یا عملکردی)
  • ارزیابی تخصصی توسط جراح پلاستیک
  • بررسی سلامت جسمی کلی و مشکلات پزشکی
  • اطمینان از آمادگی ذهنی زیباجو برای جراحی دوباره
  • ارزیابی تعهدات کاری یا اجتماعی زیباجو برای تعیین زمان
  • بررسی بهترین فصل عمل برای تعیین بهترین دوره نقاهت

بهترین زمان جراحی ترمیم بینی چه موقعی است؟

بهترین زمان جراحی ترمیم بینی چه موقعی است؟

ممکن است یک تا دو سال طول بکشد تا تمام تورم‌ها و عدم تقارن‌های جزئی پس از اولین عمل جراحی بینی فروکش کند. همچنین ممکن است بیش از یک سال طول بکشد تا زخم‌ها کاملا خوب شوند. به همین دلیل است که اگر به انجام جراحی بینی ثانویه فکر می‌کنید، مهم است که صبور باشید و اجازه دهید که بینی شما به طور کامل قبل از انجام جراحی ترمیمی شود. با مراجعه به وبسایت رویینو می‌توانید درک بهتری از زمان عمل ترمیمی و عکس‌های قبل و بعد از عمل به دست آورید.

اقدام به جراحی بینی اصلاحی قبل از اینکه بینی شما فرصتی برای بهبودی مناسب پیدا کند، ممکن است منجر به نتایج نامطلوب شود و خطراتی را به همراه داشته باشد. با این حال، راه‌ حل‌های کوتاه‌ مدت وجود دارند که می‌توانید برای رفع موقت نگرانی‌های خود به سراغ آنها بروید. برای مثال، پرکننده‌های تزریقی می‌توانند به تغییر شکل بینی برای مدت کوتاهی کمک کنند. با این حال، این روش به اندازه جراحی موثر نیست. به طور معمول، جراح ممکن است به شما پیشنهاد کند بعد از یک سال برای عمل بینی ترمیمی اقدام کنید، در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

اگر بخواهید خیلی زودتر از یک سال برای جراحی ترمیمی اقدام کنید، ممکن است دچار مشکلاتی شوید. وقتی عمل ثانویه خیلی زود انجام شود، ممکن است بافت‌ها زمان کافی برای بهبودی نداشته باشند. این موضوع می‌تواند منجر به عوارضی مانند عفونت شود. خطرات مربوط به عمل زودهنگام شاید جبران ناپذیر باشند و مشکلاتی دائمی را به جای بگذارند. توصیه می‌شود در نزد یک پزشک مجرب معاینه شوید تا بهترین زمان عمل ترمیم بینی را برای شما مشخص کند.

مزایای دوره انتظار طولانی مدت برای جراحی ترمیمی بینی

همانطور گه گفتیم، توصیه می‌شود قبل از برنامه ریزی رینوپلاستی اصلاحی یک سال صبر کنید. در این دوره معمولاً جای زخم خوب می‌شود و امکان انجام عمل وجود دارد؛ اما کافی اوقات به دلیل داشتن یک بیماری زمینه‌ای یا مشکلات دیگر ممکن است این زمان تا دو سال طول بکشد. با این حال، افزایش مدت دوره انتظار می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد که در ادامه شرح می‌دهیم:

  • جای زخم به طور کامل خوب می‌شود و حدس و گمان را از بین می‌برد. این موضوع به جراح اجازه می‌دهد تا مداخلات دقیق‌تری را انجام دهد.
  • کاهش تورم از اولین عمل، فرم واقعی بینی را نشان می‌دهد. این امر دقت مداخلاتی را که جراح انجام خواهد را به مراتب افزایش می‌دهد.
  • اثرات اولین جراحی را می‌توان پس از یک سال و بیشتر به طور کامل درک کرد. این موضوع تضمین می‌کند که عمل ترمیمی مؤثرتر خواهد بود.
  • شما در این دوره فرصت دارید که هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی با شرایط جدید سازگار شوید و شاید به دلیل احساسی مجبور به عمل نشوید.