انتشار این مقاله


سینگل ها رضایت بیشتری دارند و رشد روانی بیشتری را تجربه می‌کنند!

تصور بیشتر ما از افراد مجرد معمولا افرادی ناراحت و تنها است که به دنبال فرد خاصی می‌گردند که زندگی حقیرانه‌شان را به یک زندگی دونفره شاد تبدیل کنند که شاید منجر به ازدواج هم شود. در حالی که مطالعات نشان می‌دهد که افراد مجرد قدرت بالایی در خود شناسی دارند و بیشتر از افراد متأهل رشد […]

بلا دی پائولو
بلا دی پائولو

تصور بیشتر ما از افراد مجرد معمولا افرادی ناراحت و تنها است که به دنبال فرد خاصی می‌گردند که زندگی حقیرانه‌شان را به یک زندگی دونفره شاد تبدیل کنند که شاید منجر به ازدواج هم شود. در حالی که مطالعات نشان می‌دهد که افراد مجرد قدرت بالایی در خود شناسی دارند و بیشتر از افراد متأهل رشد روانی و تکامل را تجربه می کنند.
تحقیقی با عنوان “چیزی که هیچکس درباره‌ی سینگل بودن به شما نگفته است” نمای زندگی مجردی را به چالش کشیده تا شاید تصور بهتری را از مردم مجرد به ما بدهد.

دکتر بلا دی پائولو از دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا:

ترس از تنهایی می‌تواند منفعت عمیق تنهایی را به ابهام بکشد. اکنون زمان یک نمای بهتر از زندگی مجردی و افراد مجرد رسیده. نمایی که قدرت واقعی و انعطاف‌پذیری افراد مجرد و آنچه را که زندگی را برایشان با معنی می‌کند نشان دهد.

دی پائولو اعتقاد دارد که چیزی که باعث مجرد ماندن افراد می‌شود معمولا مشکلات خارجی نیست بلکه تمایل خود فرد است، تنها زندگی کردن به آن‌ها اجازه می‌دهد به بهترین شکل، معتبر، و معنادار زندگی کنند.

افراد مجرد مشخص‌تر و از پیشرفت شخصی آگاه‌ترند

یافته های مطالعات درباره‌ی افراد مجرد نشان می‌دهد این افراد توانایی بالاتری در شناخت نسبت به خود دارند و حس رشد و پیشرفت دائمی بیشتری را به عنوان یک فرد تجربه می‌کنند.

این تحقیق ادعا نمی‌کند که این شیوه‌ی زندگی بهتر است. بلکه نشان می‌دهد که افراد باید شیوه‌ی زندگی که فکر می‌کنند برایشان بهتر است را دنبال کنند. و این را به خاطر بسپارند که هیچ قاعده و قانون ثابتی برای زندگی موفق وجود ندارد.

منبع :

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید