انتشار این مقاله


تزریق هیالورونیک اسید برای درد مفاصل

بدن انسان به طور طبیعی هیالورونیک اسید تولید می‌کند. این مایع در درون مفاصل وجود داشته و موجب تسهیل حرکت آنان می‌شود. همچنین به عنوان ضربه گیر عمل کرده و مانع از ورود فشار زیاد به طور مستقیم به استخوان می‌شود. اسید هیالورونیک در هنگام راه رفتن نیز، مانع از تحمل مستقیم و خالص فشار […]

بدن انسان به طور طبیعی هیالورونیک اسید تولید می‌کند. این مایع در درون مفاصل وجود داشته و موجب تسهیل حرکت آنان می‌شود. همچنین به عنوان ضربه گیر عمل کرده و مانع از ورود فشار زیاد به طور مستقیم به استخوان می‌شود. اسید هیالورونیک در هنگام راه رفتن نیز، مانع از تحمل مستقیم و خالص فشار توسط استخوان می‌شود.

این نوع تزریق برای چه کسانی مناسب است؟

پزشکان نمی‌توانند به طور دقیق مشخص کنند که چه کسانی می‌توانند از این روش بهره ی مناسب را ببرند،اما به طور معمول، پزشکان از این روش برای درمان کسانی که با استفاده از مسکن ها یا روش های غیر دارویی مانند گرما یا یخ موفق به کاهش درد نشده اند استفاده می‌کنند.

همچنین این روش برای افرادی که امکان استفاده از مسکن هایی نظیر استامینوفن، ایبوپرفن و ناپروکسین سدیم را ندارند و نیز افرادی که قا به انجام جراحی تعویض مفصل نیستند پیشنهاد می‌شود.

میزان پاسخگویی این روش چقدر می‌باشد؟

برخی از تحقیقات انجام شده حاکی از این است که این روش برای عده از افراد، بهتر از مسکن ها عمل می‌کند. تحقیقات دیگری نیز مبنی بر این می‌باشد که این نوع از تزریق می‌تواند تاثیرگذاری مشابه تزریق کورتیکواستروئید ها را داشته باشد.

این روش، بسته به فرد، ممکن است پاسخگویی های متفاوتی نشان دهد. همچنین در افراد مسن تر و نیز کسانی که آرتریت مفصلی شدید دارند، جوابگویی مناسبی ندارد.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید