انتشار این مقاله


ضرب‌آهنگ ۵: دیوید گرت، ویولونیست شیطان!

موسیقی به عنوان هنری دلنشین و آمیخته با روان، بخشی از زندگی هر فردی را به خود اختصاص می‌دهد. همانطور که هر شخص سعی در تأمین نیاز‌های جسمانی خود با تغذیه صحیح مواد مغذی دارد، جامعه‌ی پر هیاهوی اطرافمان نیازی اجتناب‌ناپذیر برای غنی‌سازی روح و روانمان را ایجاد کرده است. بی‌شک موسیقی با توانایی اثرگذاری […]

موسیقی به عنوان هنری دلنشین و آمیخته با روان، بخشی از زندگی هر فردی را به خود اختصاص می‌دهد. همانطور که هر شخص سعی در تأمین نیاز‌های جسمانی خود با تغذیه صحیح مواد مغذی دارد، جامعه‌ی پر هیاهوی اطرافمان نیازی اجتناب‌ناپذیر برای غنی‌سازی روح و روانمان را ایجاد کرده است. بی‌شک موسیقی با توانایی اثرگذاری بر روان و سایر تشکیلات حیاتی، غذایی دلنشین برای روح انسان خواهد بود.

دکتر مجازی با همت تمامی اعضای خود و با بهره‌گیری از منابع معتبر علمی سعی در ارائه تازه‌های دنیای علم به کاربران فهیم خود داشته است. در این میان با توجه به ارزش هنر در زندگی بشری تیم دکتر مجازی تصمیم به ارائه برنامه‌ریزی شده‌ای از مقالات، تحت عنوان «ضرب‌آهنگ» مرتبط با دنیای موسیقی به کاربران خود می‌باشد. این مجموعه گنجینه‌ای برای بزرگداشت هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی کلاسیک و ارائه برترین آثار آن‌ها خواهد بود. در کنار موارد فوق به تأثیرات عمیق پزشکی و روان‌شناختی موسیقی بر بدن خواهیم پرداخت. امید است شما نیز ما را در این راه زیبا همراهی نمایید.


دیوید بونگارتز (david Bongartz) ملقب به دیوید گرت (David garrett)، از نوازندگان برجسته ویولن است.

او در ۴ سپتامبر سال ۱۹۸۰ در شهر آخن آلمان متولد شد واز سال ۱۹۸۵(سال ۱۳۶۴) فعالیت هنری داشته‌است.

پدرش یک فروشنده معروف ویولن‌های آنتیک و البته یک نوازنده نچندان معروف ویولن بود و مادرش یک بالرین تراز اول آمریکایی. دیوید لقب «گرت» را از نام فامیل مادرش گرفته و به این نام معروف است. دلیل این انتخاب را اینطور بیان کرده: نمی‌خواستم وقتی می‌گفتند یا می‌خواندند Bongartzz یاد پدرم بیفتند و بگویند: من بخاطر پدرم موفق شده‌ام! دیوید گرت در فیلمی به نام ویالونیست شیطان در سال ۲۰۱۳ درخشید که درآن نقش نیکولو پاگانینی نابغه‌ترین ویالونیست را به عهده دارد.

وقتی دیوید ۴ سال داشت، پدر او برای برادر بزرگترش یک ویولن می‌خرد و دیوید جوان به ویولن علاقه‌مند می‌شود و خیلی زود نواختن این ساز را می‌آموزد. یک سال بعد، دیوید با شرکت در یک مسابقه نخستین جایزهٔ خودش را کسب می‌کند این آغاز موفقیتهای گرت بود. او یک هفتهٔ کامل اجرای زنده درمقابل جمعیت داشت. دیوید در «کنسرواتوآر لودویک» آموزش دیده‌است.

در سن ۱۲ سالی با یکی از نوابغ ویولن لهستان به نام «ایدا هندل» آغاز به کار کرد. او اغلب برای دیدن «ایدا» به لندن و دیگر شهرهای اروپایی سفر می‌کرد. دیوید تحصیلاتش را در زمینهٔ موسیقی در «رویال کالج لندن» ادامه داد و روز بروز موفق تر می‌شد.

در سال ۲۰۰۴ دیوید گرت از دانشگاه موسیقی «ژولیارد» در شهر نیویورک فارق التحصیل شد و تنها دانشجویی است که توانسته در همان دانشگاه و در کنار بزرگانی همچون «آیزاک پرلمان» تدریس کند و بدرجهٔ استادی برسد.

در باکس زیر، امکان دسترسی شما به یکی از مشهورترین آهنگ‌های وی که در سال ۲۰۱۵ در آلبومی با همین عنوان منتشر شده است، فراهم شده است.

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید