انتشار این مقاله


زندگی پس از حمله‌ی قلبی

اگر تاکنون حمله‌ی قلبی به شما دست داده‌است، ممکن است که قلب شما آسیب دیده باشد. این آسیب ممکن است ریتم قلب، عمل پمپ کردن قلب و همچنین گردش خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. به‌علاوه شما در خطر یک حمله‌ی قلبی دیگر و نیز مشکلات دیگری ازقبیل سکته‌، مشکلات کلیوی و بیماری‌های عروق […]

اگر تاکنون حمله‌ی قلبی به شما دست داده‌است، ممکن است که قلب شما آسیب دیده باشد. این آسیب ممکن است ریتم قلب، عمل پمپ کردن قلب و همچنین گردش خون شما را تحت تاثیر قرار دهد. به‌علاوه شما در خطر یک حمله‌ی قلبی دیگر و نیز مشکلات دیگری ازقبیل سکته‌، مشکلات کلیوی و بیماری‌های عروق محیطی شود.

شما می‌توانید احتمال مشکلات سلامتی آتی خود با پیروی از موارد زیر کاهش دهید:

  • فعالیت بدنی: در مورد فعالیت‌های روزانه‌ی خود و نیز شرایط کاری‌ خود با تیم‌درمانی خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است کار، مسافرت و فعالیت جنسی شما را برای مدتی پس از حمله‌ی قلبی محدود کند.

 

  • تغییر در سبک زندگی: مصرف رژیم غذایی سالم، افزایش فعالیت بدنی، عدم مصرف دخانیات و مدریت استرس و همچنین مصرف دارو‌های پیشگیری کننده می‌تواند سلامت قلب شما و کیفیت زندگی شما را افزایش دهد. از تیم درمانی خود درباره‌ی برنامه‌ای که توانبخشی‌قلب نامیده می‌شود سوال کنید.
محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید