انتشار این مقاله


۵ راه برای اینکه یک رئیس عالی باشید

تعداد کسانی که رئیس زاده شده ­اند خیلی زیاد نیست. بیشتر رؤسا، برای تربیت خودشان به منظور موثر بودن احساس مسئولیت می کنند. چه شما از علم دیگران و چه از تجربیات خود یاد بگیرید، رئیسی موثر بودن مستلزم این است که بدانید چه کاری می­ کنید نه اینکه چه می ­دانید. در ادامه ۵ […]

تعداد کسانی که رئیس زاده شده ­اند خیلی زیاد نیست. بیشتر رؤسا، برای تربیت خودشان به منظور موثر بودن احساس مسئولیت می کنند. چه شما از علم دیگران و چه از تجربیات خود یاد بگیرید، رئیسی موثر بودن مستلزم این است که بدانید چه کاری می­ کنید نه اینکه چه می ­دانید.

در ادامه ۵ روش برای رئیس عالی بودن معرفی می شود:

۱.خوش قول باشید، والسلام.

هیچوقت قول­ هایی که می ­دانید نمی توانید عمل کنید ندهید. هیچ چیز نمی تواند سریع ­تر ازشکستن قولتان یا برآورده نکردن انتظارات، اعتبارتان را از بین ببرد. بعضی اوقات عمل کردن به قول، اگر دردناک نباشد، چالش برانگیز است. این تعهد، نظم و کمال را به دنبال خواهد داشت. این موضوع را با کودکان و همکارانتان تمرین کنید.

۲.برای تاثیرگذاری لباس بپوشید.

برای برانگیختن تحسین دیگران لباس نپوشید، بلکه برای تاثیرگذاری لباس بپوشید. به این معنا که مطمئن شوید که ظاهرتان با برند شخصی و حرفه ای شما سازگار است. با سوال کردن از خودتان درباره اینکه یک رئیس با خواسته های شما چگونه باید ظاهر شود آغاز کنید و ظاهر را فقط به خودتان محدود نکنید بلکه به کل شرکت سرایت دهید. شرکت­ هایی مثل (Butler Amusementsl) همیشه به داشتن تمیزترین کامیون­ ها در تجارتشان افتخار کرده و برندی با شعار” تمیزترین نمایش درغرب” ساخته اند.


مقاله مرتبط: ۵ استراتژی برای ایجاد یک برداشت اولیه‌ی فوق‌العاده


۳.با تیم خود آنطور که انتظار دارید آن ها با مشتریان رفتار کنند، برخورد کنید.

اینکه از تیم خود بخواهید که نسبت به مشتریان با احترام برخورد کنند و نسبت به آنها رفتار تکبرآمیز داشته باشند، ناجور و ریاکارانه است.  رئیس بودن به شما این مجوز را نمی دهد که در غرایز اصلی خود افراط کنید. طرز برخورد شما با مردم ملاکی است برای اعضاء تیمتان. روبرت گیرینلیف عبارت” رئیسی خدمتکاران” را در دهه ۱۹۶۰ ابداع کرد. این به معنی چاپلوسی نیست بلکه به معنی یافتن راه­ هایی برای حمایت از مستخدمین شما برای موفقیت است. مرتبا سوال کنید: کمکی از دست من ساخته است؟

۴.تعهدتان را برای رشد شخصی نشان دهید.

نهایتا دو راه برای رشد حرفه خود دارید: خود و گروهتان را رشد دهید. همانطور که شما و اعضای تیمتان پیشرفت می­کنید، سطح خدمات شما، کارایی عملی و همه چیزهای دیگر نیز پیشرفت خواهد کرد. یک شرکت کوچک به نام (Suncoast) متشکل از ۲۰ کارمند در تامپای فلوریدا است. مؤسسین آن  به کارمندان برای کتاب خواندن که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای سودمند است، حقوق می ­دهند.


مقاله مرتبط: نقاط قوت و ضعف خود در ارتباطات اجتماعی را بشناسید!


۵.پیش از آنکه منتظر بازخورد باشید، بپرسید.

بعضی از رؤسا به بازخوردهای ناخواسته و انتقادها واکنش نشان می دهند و فرصت یادگیری را از دست می­ دهند. اما اینکه منتظر بمانید تا مستخدمین شما آنقدر شجاع بشوند که به شما بازخورد بدهند یک پیشنهاد پرمخاطره است. از آن­ها نپرسید چه چیز شما را دوست دارند و چه چیز را دوست ندارند. شما با پرسیدن این سوال که :” به نظر شما من برای اینکه رئیس بهتری باشم باید چه کنم؟” اطلاعات بهتری کسب خواهید کرد. برای داشتن رفتار قابل انجام، گوش فرا بدهید. اگر کسی بگوید: “شما با ارتباط واضح تر، بهتر خواهید بود” بخواهید یک مثال بزنند تا منظور آن ها را بهتر متوجه بشوید.

شما کدام یک از این اقدامات را برای تربیت خود برای یک رئیس بهترشدن، اتخاذ خواهید کرد؟

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید