انتشار این مقاله


با ۵ سلبریتی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند آشنا شوید!

دنیای سلبریتی‌ها در نظر همگان دنیایی زیبا و بدون مشکل جلوه می‌کند. ظواهر زییا و دل‌انگیز، جیب‌های پر از پول و مشهوریت. اما آیا تا به حال به مشکلات آن‌ها نیز اندیشیدهاید‌؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بیماری‌های مزمن پنج نفر از افراد مشهور در دنیای سلبریتی‌ها بپردازیم. بیماری‌های که می‌تواند تاثیر بسزایی در فعالیت‌های […]

دنیای سلبریتی‌ها در نظر همگان دنیایی زیبا و بدون مشکل جلوه می‌کند. ظواهر زییا و دل‌انگیز، جیب‌های پر از پول و مشهوریت. اما آیا تا به حال به مشکلات آن‌ها نیز اندیشیدهاید‌؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بیماری‌های مزمن پنج نفر از افراد مشهور در دنیای سلبریتی‌ها بپردازیم. بیماری‌های که می‌تواند تاثیر بسزایی در فعالیت‌های آنان داشته باشد.

سلنا گومز: لوپوس

selena gomez virtualdr.irسلنا گومز در سال ۲۰۱۳ به منظور درمان بیماری لوپوس، تور کنسرت‌های خود را لغو کرد. این مسئله ضربه بزرگی ار نظر مالی به این ستاره پاپ وارد ساخت.

نشانه‌های بیماری لوپوس شامل آسیب‌های پوستی، زخم‌های دهان، مشکلات کلیوی و التهاب ارگان‌های گوناگون می‌باشد. علاوه بر سلنا گومز هنرمندانی از جمله Lady Gaga، Tony Braxton و Nick Cannon نیز از این بیماری رنج می‌برند.

لوپوس منتشر یا لوپوس اریتماتوس سیستمیک در پزشکی با علامت اختصاری SLE گونه‌ای از انواع بیماریهای خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن، علیه ارگان‌ها و بافت‌های پیوندی خودی عمل کرده و به‌آن‌ها آسیب می‌رساند. زنان در مقابل این بیماری ده‌برابر بیشتر از مردان آسیب‌پذیرند. این بیماری اغلب پوست و چندین اندام داخلی را درگیر می‌کند و با وجود اتو آنتی بادی در خون همراه است. سیر بالینی لوپوس شامل دوره‌های فعالیت و بهبود است.

آنجلینا جولی: ماستکتومی

angelina-jolie- virtualdr.irدر سال ۲۰۱۳ آنجلینا جولی طی مقاله‌ای در NewYork Times از عمل جراحی ماستکتومی خود خبر داد. علت این جراحی ژن BRCA1 جهش یافته و احتمال بروز سرطان سینه اعلام شد.

ماستکتومی یا پستان‌برداری اصطلاح پزشکی شامل عمل جراحی جهت برداشتن یک و یا هر دو پستانبطور کامل بوده و معمولاً جهت درمان سرطان پستان انجام می‌گیرد. میزان برداشت بافت پستانی در عمل ماستکتومی، بستگی به گسترش تومور و درگیری بافت‌های اطراف دارد. گاهی افزوده بر برداشت توده سرطانی و بافت پستانی، گره‌های لنفاوی زیر بغل و عضلات سینه‌ای نیز برداشته می‌شود.

ماستکتومی پیشگیرانه، یک روش پیش گیری اولیه دیگر است. این روش تا ۹۰ درصد، خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و گاهی ماستکتومی «کاهش خطر» نامیده می‌شود. در مورد آنجلینا جولی، بنظر می‌رسد هدف از ماستکتومی، پیشگیری بوده است.

تام هنکس: دیابت

Tom-Hanks-2بازیگر معروف تام هنکس بیماری خود را طی مصاحبه‌ای در برنامه “Late Show with David Letterman” در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد. او اعلام کرد سالهاست با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. به نظر می‌رسد هنکس از نوع ۲ این بیماری رنج می‌برد.

کیم کارداشیان: پسوریازیس

kim kardashianبیماری او پس از مشاهده قرمزی در ناحیه پاهای او در سال ۲۰۱۱ تشخیص داده شد. مادر او نیز از این بیماری رنج می‌برد. بر اساس آمار در حدود ۷.۵ میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری پسوریازیس می‌باشند.

پسوریازیس بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. پسوریازیس مسری نیست.

مایکل فاکس: پارکینسون

MJF-by-Seliger-May-2010-for-homepage-retouched_4ستاره تلویزیون و سینما مایکل فاکس که به هنرنمایی فوق العاده خود در فیلم‌ “Back to the Future” شهرت دارد، در سال ۱۹۹۱ برای درمان بیماری پارکینسون خود مورد درمان قرار گرفته است. این در حالیست که در آن زمان تنها ۳۰ سال داشت.

این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند بطور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می‌دهد. افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده‌های قاعده‌ای مغز موجب علائم ترمور، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.

منبع: LiveScience

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید