انتشار این مقاله


دختری که دنیا را وارونه می‌بیند!

بوژانا دانیلویک، دختر ۲۸ ساله اهل صربستان برای زندگی عادی مجبور است تا تلویزیون، کتاب‌ و روزنامه و هر چیزی که در توانش باشد را وارونه کند. علت این موضوع مشکلی بسیار نادر در پردازش مغزی این دختر است. در واقع مغز او توانایی پردازش صحیح تصاویر دریافتی از چشمان او را ندارد. به بیانی دیگر […]

بوژانا دانیلویک، دختر ۲۸ ساله اهل صربستان برای زندگی عادی مجبور است تا تلویزیون، کتاب‌ و روزنامه و هر چیزی که در توانش باشد را وارونه کند. علت این موضوع مشکلی بسیار نادر در پردازش مغزی این دختر است. در واقع مغز او توانایی پردازش صحیح تصاویر دریافتی از چشمان او را ندارد. به بیانی دیگر چشم‌ها سیگنال‌های طبیعی به مغز ارسال می‌کنند اما مغز توانایی تصحیح آن‌ها را نداشته و دنیایی وارونه را برایش رقم می‌زند.
متخصصین دانشگاه هاروارد بوژانا را با پدیده جهت‌گیری فضایی مورد بررسی قرار داده اند. مورد‌های گزارش شده دیگر، افرادی را شامل می‌شوند که تنها در خواندن و نوشتن برعکس عمل می‌کنند و سایر موارد از جهت‌گیری طبیعی‌ای برخوردار است.

1434458903879
به نظر می‌رسد دانشمندان نیز تا به اینجا برای علت این پدیده به نتیجه‌ای واحد نرسیده باشند. تنها مورد مشخص، وجود مشکلی در مغز اوست نه چشمانش!
دانیلویک می‌گویند:

پزشکان به من گفته‌اند که تقریبا مورد من بی سابقه می‌باشد و سایر موارد تنها اختلالاتی در زمینه خواندن و نوشتن را داشته‌اند.

با توجه به اظهارات والدینش وقتی او شروع به چهار دست و پا رفتن کرد به جای حرکت به جلو، به سمت عقب حرکت می‌کرد. این مشکل هنگام ایستاده راه رفتن نیز برای او وجود داشت. مادر بوژانا تلاش بسیاری برای آموزش صحیح راه رفتن بوژانا به کار گرفته است.
او برای مشاهده تلویزیون مجبور بوده است تا آن‌را به صورت وارونه نصب کند. سایر اعضای خانواده از تلویزیون دیگری استفاده می‌کنند. همچنین بر اساس گفته وی، به دلیل مادرزادی بودن مشکل این موضوع برای او آزار دهنده نمی‌باشد.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته عملکرد مغزی او حاکی از بهره هوشی طبیعی و حتی بالای این شخص دارد.

حال سعی کنید این مقاله را از نگاه بوژانا دانیلویک بخوانید:virtualdr.ir

منبع: ibtimes

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (3)
دیدگاهتان را بنویسید