انتشار این مقاله


دونالد ترامپ؛ زمانی که خودشیفتگی نمی‌تواند سبب رد صلاحیت شود

در اواخر سال ۲۰۱۵، برای نخستین بار به شکلی جدی صحبت‌هایی در خصوص سلامت روان یکی از کاندیدهای ریاست‌ جمهوری ایالت متحده‌ی آمریکا، دونالد ترامپ، مطرح شد. داشتن شخصیتی خودشیفته، استفاده از کلمات توهین‌آمیز، کمبود حس شفقت، حسادت، قلدری و … از بارزترین ویژگی‌های این فرد است که حتی در یک فرد معمولی نیز غیرفابل […]

در اواخر سال ۲۰۱۵، برای نخستین بار به شکلی جدی صحبت‌هایی در خصوص سلامت روان یکی از کاندیدهای ریاست‌ جمهوری ایالت متحده‌ی آمریکا، دونالد ترامپ، مطرح شد. داشتن شخصیتی خودشیفته، استفاده از کلمات توهین‌آمیز، کمبود حس شفقت، حسادت، قلدری و … از بارزترین ویژگی‌های این فرد است که حتی در یک فرد معمولی نیز غیرفابل تحمل است.

دونالد ترامپ به عقیده‌ی بسیاری از روان‌شناسان دارای مشکلات روحی شدیدی است که با احتمال فراوانی، اثرات زیان‌باری بر کل دنیا خواهد داشت.


مقاله‌ی مرتبط: نارسیسیسم یا خودشیفتگی


در ۳۱ام ژانویه‌ی ۲۰۱۷، وبسایت Psychology Today، مقاله‌ای منتشر ساخت ‌که در آن، به حمایت از عریضه‌ای که توسط نویسنده و روان‌‌پزشک مشهور جان گارتنر، پروفسور سابق روان‌پزشکی در دانشگاه   پرداخته است. گارتنر در این عریضه به شرح مشکلات روان بسیار جدی دونالد ترامپ و عدم‌صلاحیت وی به در دست داشتن مقام اکنونش پرداخته است.
هم‌اکنون، بیش‌از ۲۶۰۰۰ روان‌پزشک، روان‌شناس و سایر تخصص‌های مرتبط با سلامت روان این عریضه را تائید و حمایت کرده‌اند. با اوجود این‌که هیچ پشتوانه‌ی قانونی در حال حاضر برای آن وجود ندارد، هدف از انتشار این عریضه را میتواند آگاهیی عموم مردم از خطری که اکنون دنیا با آن مواجه است دانست.

آینده چگونه خواهد بود؟

این مشکلات نخستین بار نیست که مطرح می‌شوند، قدرت بی‌سابقه و خطرناکی که اخیراً در دست چنین فردی قرار گرفته است، سبب مطرح شدن جهانی این موضوع شده است.

از خطر بالقوه‌ی موجود در نقد کردن سلامت روان وی نیز نمی‌تواند چشم‌پوشی کرد. در طول تاریج، همواره بیماران روانی از سایرین جدا شده‌اند؛ برای مثال، در زمان ناز‌ی‌ها، بیماران روانی، از سایرین جدا می‌شدند و پس‌از انجام‌دادن سری آزمایش‌هایی روی آنان، معمولاً به قتل می‌رسیدند. هدف نیز، عمدتاً آسیب وارد نشدن به سایرین بود.


مقاله‌ی مرتبط: سوالی ساده برای شناسایی یک فرد خود‌شیفته


ابتلا به خودشیفتگی حاد دونالد ترامپ را از جایگاه فعلیش، برکنار نخواهد کرد با این‌حال، بسیاری معتقدند نمی‌توان از این قضیه چشم‌پوشی کرد. قدم اول نیز می‌تواند آگاه سازی همگان از خطر پیش‌رو باشد.

 

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید