انتشار این مقاله


سلول بنیادی پرتوان حاصل ایمنی ذاتی

محققان هوستون متدیست، مسیر ایمنی جدیدی را شناسایی کردند که سلولی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند به بافت‌ها و اندام جدید توسعه یابد. در یک مطالعه جدید که در مجله Stem Cells منتشر شده‌است، تیمی به سرپرستی John P. Cooke، MD، دکترای علوم قلب و عروق، موسسه تحقیقات متدیست هوستون، توضیح می‌دهند که چگونه فعال […]

محققان هوستون متدیست، مسیر ایمنی جدیدی را شناسایی کردند که سلولی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند به بافت‌ها و اندام جدید توسعه یابد.

در یک مطالعه جدید که در مجله Stem Cells منتشر شده‌است، تیمی به سرپرستی John P. Cooke، MD، دکترای علوم قلب و عروق، موسسه تحقیقات متدیست هوستون، توضیح می‌دهند که چگونه فعال شدن ایمنی ذاتی، برنامه ریزی مجدد هسته‌ی سلول را افزایش می‌دهد، این خود یکی از اولین گام‌ها در بازسازی بافت و یا تشکیل بافت ها و اندام جدید از یک سلول در بدن است.

Cooke، نویسنده ارشداین مطالعه، می‌گوید:

ما دریافتیم که فعال شدن ایمنی ذاتی فشردگی DNA را کاهش می‌دهد که این خود راهی برای افزایش شکل گیری سلول‌های پرتوان بنیادی (iPSCs) است که می‌تواند به انواع سلول‌ها و بافت‌های دیگر، مانند مغز، قلب یا کبد تبدیل شود.

استفاده از iPSCs برای تولید بافت می‌تواند انقلابی برای تسهیل توسعه اندام‌های مصنوعی باشد. برنامه ریزی مجدد هسته‌ی سلول‌ها، یک ابزار قدرتمند است که محققان را قادر می‌سازد به طور مستقیم از یک سلول پوست برای تولید نوع دیگری از بافت یا اندام استفاده کنند. این تیم قصد دارد با استفاده از فعال شدن ایمنی ذاتی به بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده در اثر زخم و بهبود قلب پس از حمله قلبی بپردازد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید