انتشار این مقاله


درمان دارویی فشار خون بالا

انواع مختلفی درمان دارویی برای درمان فشار خون بالا وجود دارد. این درمان به شیوه عمل آن‌ها در زیر طبقه‌بندی شده‌‌اند: مهارکننده آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین(ACE inhibitors)؛ این دارو می‌تواند از تولید ترکیبی به نام آنژیوتانسین ۲ جلوگیری کند که موجب تنگی عروق می‌شود. این رده دارویی شامل داروهایی مانند benazepril hydrochloride ، enalapril maleate و […]

انواع مختلفی درمان دارویی برای درمان فشار خون بالا وجود دارد. این درمان به شیوه عمل آن‌ها در زیر طبقه‌بندی شده‌‌اند:

مهارکننده آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین(ACE inhibitors)؛ این دارو می‌تواند از تولید ترکیبی به نام آنژیوتانسین ۲ جلوگیری کند که موجب تنگی عروق می‌شود. این رده دارویی شامل داروهایی مانند benazepril hydrochloride ، enalapril maleate و quinapril hydrochloride است.

بلاک‌کننده‌های گیرنده‌ی آنژیوتانسین ۲؛ این دارو از عمل آنژیوتانسین ۲ در بدن جلوگیری می‌کند که این ماده موجب تنگی عروق می‌شود. این گروه از داروها شامل valsartan ، losartin potassium و candesartan است.

بتا بلوکرها؛ ضربان قلب را کاهش و میزان خونی که در هر زنش قلب به داخل عروق پمپ می‌شود را افزایش می‌دهد. معمول‌ترین بتا بلوکرها atenolol ، propanolol hydrochloride و nadolol هستند.

بلاک‌کننده‌های کانال‌های کلسیمی؛ ضربان قلب را کاهش می‌دهد و موجب استراحت عروق خونی می‌شود. برخی از داروهای معمول این رده شامل amlodipine besylate ، diltiazem hydrochloride ، nifedipine و verapamil هستند.

داروهای ادرارآور یا دیورتیک یا قرص آب؛ به بدن کمک می‌کند که از شرّ آب و سدیم اضافی داخل بدن جلوگیری کند. معمول‌ترین داروهای این رده شامل furosemide ، hydrochlorothiazide و chlorthalidone هستند.

مهارکننده‌های اعصاب سمپاتیک؛ این داروها از عمل سیستم سمپاتیک که تنگی عروق را ناشی می‌شود جلوگیری می‌کند. این رده شامل داروهایی است مانند clonidine hydrochloride ، guanabenz acetate و alpha methyldopa .

داروهای گشادکننده؛ این داروهای منجر به استراحت عضلات می‌شود که در نهایت به عروق اجازه می‌دهد که گشاد شوند. معمول‌ترین این داروها isosorbide dinitrate و hydralazine هستند.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید