انتشار این مقاله


Game of Thrones چگونه طرفدارانش را به هیجان می‌آورد؟

این نتایج بر اساس ۲.۳ میلیون آمارگیری از ۳۰۰ بیننده توسط مبلغان نرم‌افزار Cardiogram برای اپل بدست آمده است.

طبق بررسی هایی که روی ضربان قلب طرفداران سریال Game of Thrones انجام شده، خشم علت هیجان طرفداران این فیلم نیست. در اینجا پنج صحنه برتر آورده شده:

کدام قطعه از سریال Game of Thrones ضربان قلب شما را افزایش می دهد؟ با توجه به مطالعه جدیدی که در مورد میزان ضربان قلب بینندگان انجام شده، تنش خاصی وجود دارد که در زمان تماشای این سریال میزان پمپ خون را بیشتر از حوادث خشونت آمیز بالا می برد.

این نتایج بر اساس ۲.۳ میلیون آمارگیری از ۳۰۰ بیننده توسط مبلغان نرم‌افزار Cardiogram برای اپل بدست آمده است که کاربران خود را برای ثبت نام در یک آزمایش خاص به نام ” Game of Thrones چه بر سر ضربان قلب شما می آورد” دعوت کرده بود.

از پنج لحظه اصلی بالا برنده ضربان قلب، چهار تای آن تا حد زیادی شامل دیالوگ، درام و تنش بین شخصیت‌هاست تا لحظاتی که شمشیر بر شمشیر قرار می گیرند و یا درگیری هایی که اژدها در ارتش است.

Cardiogram در واقع پیگیری بین Game of Thrones و ضربان قلب برای چندین سال است. در سال ۲۰۱۵، نشان داده شد که چگونه یک اکشن قوی و خاص مثل White Walker zombie موجب افزایش شدت ضربان قلب در هر دقیقه (BPM) شد. Brandon Ballinger ، سازنده کاردیوگرام و دانشمند اطلاعات به وال استریت ژورنال گفت:

این تقریبا مثل یک رتبه‌بندی نیلسن، در مبنای ثانیه به ثانیه است.

در ادامه در سال ۲۰۱۷، Cardiogram ردیابی ضربان قلب در چهار قسمت اول فصل ۷ را قبل از لو دادن اینکه کدام قسمت بیشتر تماشاچیان را هیجان زده کرده، پیگیری کرد.

برای شرکت کنندگان این برنامه ثبت میزان ضربان قلب هر ۵ ثانیه، از یک ربع قبل از هر قسمت شروع می‌شود (پیش فرض ساعت اپل، اندازه گیری هر پنج دقیقه است).


هشدار! قسمت هایی از چهار قسمت اول فصل هفت در ادامه این متن لو داده می‌شود!


در بررسی صحنه های مهیج از آخر ، پنجمین رتبه برای بازجویی دنریس از واریس در مورد برخی از زیرآبی رفتن های او بود که نرخ ضربان قلب را بطور میانگین تا ۷۶ بار در دقیقه بالا برد، (در چهار قسمت اول فصل ۷)

سپس جایگاه سوم و چهارم را می‌توان به پیشنهاد چشمگیر یورون گریجوی به سیرسی در قسمت ۱، و درخواست داووس و جان برای کمک به دنریس در قسمت ۳ که در هر دو شاهد افزایش میانگین ضربان به ۸۳ بودیم، تخصیص داد.

دومین رتبه، صحنه‌ی آغاز فصل بود، زمانی که آریا استارک در لباس مبدل انتقام خود را در خانه والدر فری گرفت. این صحنه میزان ضربان قلب تماشاچیان را تا ۸۳.۲ ضربه در دقیقه بالا برد، که باز هم بیشتر آن صحنه‌ای از دیالوگ بود.

در ابتدای این رتبه‌بندی لحظه‌ای همراه با حرکت فیزیکی است – با ضربان ۹۱ بار در دقیقه به طور متوسط، اتهام جیم لانیستر در برابر دنریس و اژدهایش دراگون، که در پایان قسمت ۴ مشاهده شد، بود.


مقاله‌ی مرتبط: تاثیر نمایشنامه‌های شکسپیر بر ضربان قلب


Ballinger می‌گوید:

این یکی از پنج صحنه اکشن تاپ است، هر چند که بر تداخل های شخصیتی که قبلا شکل گرفته، تکیه دارد. در اصل، در مورد درگیری بین دو شخصیت اصلی در دو طرف از یک نبرد است: Lannister Jaime و Daenerys Targaryen، که دقیقا قبل از آن صحنه‌ی درگیری داخلی Tyrion Lannister با دیدن ارتش خانواده‌اش در حال آماده‌باش را نشان میدهد.

در پنج صحنه برتر جایی برای قسمتی که Casterly Rock توسط ارتش غیرمسلح گرفته شد یا Euron Greyjoy برای ناوگان دریایی خانواده‌اش کمین کرد، یا هر کدام از سکانس های دیگری که تاکنون در فصل ۷ دیده ایم، وجود نداشت.

دلیل علمی بزرگی در پشت کاردیوگرافی وجود دارد: در ماه می، تولیدکنندگان این نرم افزار و محققان دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو، نشان دادند چگونه می‎توان آن را برای تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی مورد استفاده قرار داد، که این مسئله با ضربان قلب نامنظم همراه است.

ساعت هوشمند اپل به عنوان یک پوشیدنی رایج شده، که می‌تواند ارزشمند باشد و در بالا بردن پرچم موضوعات بهداشتی به درد بخورد که در غیر این صورت نیاز به قرار ملاقات با دکتر وجود دارد.

در عین حال محدوده زیادی برای پروژه‌های سرگرم کننده مانند Game of Thrones وجود دارد. شاید شما هم می‌توانید یک بار دیگر قسمت هایی از آن را امتحان کنید.

Ballinger می گوید:

داده‌ها نشان می دهد که درام به جای اکشن چیزی است که باعث ایجاد هیجان درقلب بینندگان Game of Thrones می شود.


مقاله‌ی مرتبط: خواندن کتاب‌های هری‌پاتر شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کند!


نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید