انتشار این مقاله


رویکرد جدید برای ردیابی عفونت HIV

سیستم تصویربرداری زنده سلولی فلورسنت، تک‌ذره‌های ویروسی مرتبط با عفونت را شناسایی می‌کند.

در رویکرد جدید برای ردیابی عفونت HIV ، سیستم تصویربرداری زنده سلولی فلورسنت ، تک ذره های ویروسی مرتبط با عفونت را شناسایی می کند.
دانشمندان علوم شمال غرب آسیا یک روش جدید ردیابی عفونت HIV توسعه داده اند که با توجه به رفتار ویروس های مستقل – ذرات عفونی – اجازه می دهد به عفونت وصل شوند.
این یافته ها با ارائه درک عمیق تر در رابطه با مکانیسم های چرخه زندگی این ویروس می تواند منجر به توسعه درمان های جدید برای پیشگیری و درمان HIV شود.

این مقاله در روز ۷ آگوست در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد.

تجسم جنبش و پیشرفت ویروس های مستقل در سلول ، امروزه امری عادی شده است، اما ارتباط این مشاهدات قبلا نامشخص بود، چون بسیاری از ویروس ها معیوب هستند و یا پیشرفت نمی کنند تا از خود نسخه های بیشتری بسازند.

محقق اصلی Thomas Hope، استاد بیولوژی سلولی و مولکولی در دانشکده پزشکی Feinberg University of Northwestern، گفت:

این رویکرد – و توانایی ادعای این که ویروس آن سلول را آلوده می کند – کمک می کند تا وضوح بیشتری در این زمینه ایجاد شود و به ما اجازه می دهد تا درک کنیم که ویروس واقعا چه کارهایی برای آلوده ساختن یک سلول انجام می دهد. که جزئیات جدیدی مانند جایی که در سلول اتفاق می افتد و زمان وقوع رویدادهای خاص را به ما می دهد. هرچه بیشتر در مورد ویروس بدانیم، شانس بهتری برای متوقف کردن آن داریم.

در طول دوره عفونت، HIV به یک سلول ایمنی هدف متصل می شود و کپسیدش را – مخروطی که ماده ژنتیکی ویروس را نگه می دارد – به سیتوپلاسم سلولی آزاد می کند. از آنجا، کپسید از طریق یک فرآیند (uncoating) جداسازی می شود . که برای سنتز DNA ویروس ، از ژنوم RNA و از بین بردن عملکرد سلول بسیار مهم است.

اما جزئیات خاص از بین بردن پوشش در دو گروه فکری، بحث برانگیز است. یکی معتقد به ناپدید شدن در منافذ است، که به عوامل اجازه ورود به هسته می دهد. گروه دوم داده ها را نشان می دهد که حاکی، از بین رفتن پوشش در اوایل و در سیتوپلاسم است.

بخشی از این عدم قطعیت همچنان ادامه دارد، زیرا روش های قبلی در تحقیقات HIV قادر به تشخیص بین ذرات ویروسی که در واقع منجر به عفونت سلول می شود، و آنهایی که بی معنی هستند، نبوده است.

در پژوهش حاضر، گروهی از دانشمندان از یک سیستم تصویربرداری فلورسنت زنده سلولی جدید استفاده کردند که برای اولین بار به آنها اجازه شناسایی ذرات مستقل مرتبط با عفونت را می دهد.

در این مورد، آنها از این رویکرد برای نظارت بر اینکه چگونه کپسید HIV در سلول به عنوان ذرات مستقل پخش می شوند، استفاده کردند. نشان داده شد که از بین بردن پوشش منجر به رخ دادن سریع عفونت در سیتوپلاسم ،حدود ۳۰ دقیقه پس از همجوشی سلولی می شود. این یافته فقط یک نمونه از کشفیات جدید درباره HIV است که هم اکنون با سیستم تصویربرداری امکان پذیراست.

Hope می گوید:

توانایی ذرات مستقل ویروس در اتصال به عفونت –چیزی که ما خیلی به آن اهمیت می دهیم- می تواند پیشرفت بزرگی در این عرصه باشد. اکنون می توان از این سیستم برای حل اختلافات دیگر در زیست شناسی HIV استفاده کنیم تا تعیین کنیم کدام پتانسیل برای اهداف دارویی مناسب تر است.

این مطالعه در زمینه تحقیقات ویروسی نیز گسترده است.

João Mamede، یکی از همکاران Hope با مدرک فوق‌دکتری ، به عنوان نخستین نویسنده اعلام کرد:

به لحاظ تئوری، شما می توانید از این روش را برای مطالعه هر گونه ویروس برچسب شده با فلورسنت استفاده کنید.

در پروژه های آینده، تیم تحقیقاتی Hope، قصد دارد تا از روش پیشگیری از عفونت در مراحل بعدی چرخه زندگی HIV استفاده کند.

Hope:

ما می خواهیم تمام جزئیات را از زمانی که ویروس آمیخته می شود ، تا وقتی که کامل می شود و شروع به ایجاد ویروس های جدید می کند، و تا آخرین مرحله درک کنیم.

همچنین استاد بخش زنان از دانشکده McCormick می‌گوید:

ما با دانستن اینکه چه اتفاقی می افتد، می توانیم پاشنه آشیل ویروس را پیدا کنیم و از آن به عنوان یک هدف دارویی استفاده کنیم.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید