انتشار این مقاله


شاید زمان پایان رابطه‌‌تان فرا رسیده باشد!

اگر این سه نشانه را در رابطه‌ی خود می‌بینید، شاید بهتر باشد در ادامه دادن آن تجدیدنظر کنید!

قبول اینکه رابطه‌ای که با آمال و آرزوهای بسیار شروع کرده بودید خراب شده است، یکی از سخت ترین کارهاست. وقتی وارد رابطه‌ای می‌شویم ابتدا عینک صورتی به چشم داریم! روی ویژگی‌های مثبت شریک خود تمرکز کرده و از خطاهایش چشم می‌پوشیم. به همین دلیل است که خانواده و دوستانمان در پیش‌بینی عاقبت رابطه بهتر از ما عمل می‌کنند.

اگر این سه نشانه را در رابطه‌ی خود می‌بینید، شاید بهتر باشد در ادامه دادن آن تجدیدنظر کنید!

۱. آزادی شخصی ندارید

رابطه به معنای کنترل فرد دیگر نیست. باید به یکدیگر آزادی کامل بدهید و شاهد تطابق تصمیم یکدیگر باشید! هر فرد نیازهای خاصی دارد و بهترین روابط آن‌هایی هستند که طرفین مهم‌ترین نیازهای یکدیگر را برطرف می‌کنند. اگر شریکتان نحوه‌ی پول خرج کردن، لباس پوشیدن و دیگر تصمیماتتان را کنترل می‌کند به معنای یک پرچم قرمز است.


مقاله مرتبط:۵ ترفند برای ایجاد یک رابطه‌ی پایدار


افرادی که شریک خود را کنترل می‌کنند، از استقلال طرف مقابل هراس دارند. آن‌ها از این حقیقت می‌ترسند که اگر شریک خود را آزاد بگذارند، او متوجه شود که زندگی بدون این رابطه می‌تواند بهتر باشد! یک شریک مطمئن این را می‌داند که اگر طرف مقابل کس دیگری را به او ترجیح دهد، دیگر رابطه معنایی ندارد. شاید شنیدن این حرف‌ها برای بار اول کمی دشوار باشد، اما در نهایت شاید جای دیگری زندگی بهتری در انتظارتان است.

۲. نسبت ۸۰/۲۰ در رابطه‌تان رعایت نمی‌شود

جان گوتمن، یکی از شناخته‌شده‌ترین محققان در زمینه‌ی رابطه، قادر به پیش‌بینی طلاق با دقت ۹۰ درصد است. اما چگونه؟!

با مشاهده‌ی ارتباط طرفین و اندازه‌گیری نسبت تبادلات مثبت و منفی آن‌ها می‌توان این پیش‌بینی را انجام داد. هر زوج باید حداقل ۸۰ درصد تعامل مثبت داشته باشند. ۲۰ درصد دیگر شاید هرگز حل نشود. به جای تمرکز بر روی این عوامل درگیری، روی افزایش آن ۸۰ درصد تمرکز کنید. تا جایی که ممکن است به مثبت کردن روابط فکر کنید و باقی چیزها را رها کنید. اگر متوجه شدید که کفه‌ی رابطه‌تان به سمت تعامل منفی است، زمان تجدیدنظر است. مدتی روی بهتر شدن رابطه کار کنید. اما باید بدانید که انتظار تغییر از طرف مقابل استراتژی عاقلانه‌ای نیست. شاید زمان رفتن باشد.

تعاملات منفی در رابطه

۳. آرزوی تنهایی می‌کنید

اگر اغلب آروز می‌کنید که او در اطرافتان نباشد. متوجه شده‌اید که زندگی بدون او راحت‌تر و شادتر است. وقتی در حضور یکدیگر هستید همه چیز عصبی‌کننده است و احساس ناراحتی دارید. هرگز به خاطر اینکه نمی‌توانید شخص بهتری پیدا کنید، رابطه را ادامه ندهید. رابطه تلخ شده است اما از اینکه به تنهایی چقدر می‌توانید شاد و قوی باشید، شگفت‌زده خواهید شدید.

تنهایی


مقاله مرتبط:راه‌های خوب و بد برای پایان‌دادن رابطه


زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را با شخصی که مناسب شما نیست، تلف کنید. حال شما به شدت به شریکتان بستگی دارد. وقتی رابطه خوب است، حال شما نیز خوب است. اما وقتی کارها خوب پیش نرود می‌تواند به شدت آسیب‌زا باشد. هر رابطه‌ای لحظات سخت را تجربه می‌کند و ارزش وقت گذاشتن برای بهبود را دارد. اما وقتی سال‌‌هاست شادی و حال خوب شما صدمه دیده است و یا شریکتان کاری برای بهبود ( با وجود درخواست‌های مکرر!) نمی‌کند، شاید وقت رفتن فرا رسیده باشد!

 

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید