انتشار این مقاله


اکتشافات جدید در درمان ابولا

محققان آنزیم ابولا پلی‌مرازی را کشف کردند که منجر به تحقیق موثرتر و درمان بهتر برای اغلب عفونت‌های مرگبار و سایر بیماری‌های مرتبط با ویروس می‌شود.

محققان دانشگاه Alberta آنزیم ابولا پلی‌مرازی را یافته‌اند، که منجر به تحقیق موثرتر و درمان بهتر برای اغلب عفونت‌های مرگبار و سایر بیماری‌های مرتبط با ویروس می‌شود.

 


مقاله مرتبط: محققان ویروس ابولا را مهار می‌کنند


مطالعات ما عبارات، خلوص و ویژگی‌های بیوشیمیایی محصول نوترکیب EBOV پلی‌مراز را بیان می‌کند. این ترکیب در تکثیر ویروس دخالت دارد. این ویژگی محققان را در سراسر جهان وادار می‌سازد که در محیط‌های آزمایشگاهی برای بررسی مهارکننده‌های ابولا تلاش کنند.

Matthias Götte استاد و رئیس گروه میکروبیولوژی و ایمونولوژی موسسه Li Ka Shing اظهار می‌دارد:

تاکنون تحقیقات در زمینه‌ی ویروس ابولا عمدتا به چند آزمایش بیولوژیکی خطرناک در محیط آزمایشگاه محدود شده‌است.این آزمایشگاه برخلاف آن‌چه که در فیلم‌های هالیوودی دیده‌اید، باعث شیوع نمی‌شود.

اکتشافات باید به محققان اجازه تحقیق بدهد. این تحقیقات در مورد کشف دارو برای ویروس‌هایی است که در حال حاضر درمان موثر ندارند. این ویروس‌ها خطرات عمده بهداشتی دارند. از جمله‌ی این ویروس‌ها می‌توان به آنفولانزا، سرخک، اوریون و ویروس سونسیتیال تنفسی (RSV) اشاره کرد.

Götte بیان می‌کند:

کشف ما درمان حقیقی برای این بیماری نیست، اما شکاف عمده‌ای که در جستجو برای درمان وجود داشت، پر می‌کند. امید است که تحقیقات بیشتری در مورد داروها انجام شود. داروهایی چون مهارکننده‌های پلیمراز، که به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند.

آخرین شیوع ویروس ابولا در سال ۲۰۱۴ در غرب آفریقا، ۱۱۰۰۰ نفر را قربانی گرفت. این بیماری تلاش گسترده بین‌المللی برای به حداقل رساندن و در نهایت ریشه‌کن کردن بیماری نیاز داشت.

Götte اضافه کرد:

ابولا یک تهدید جدی است که محدودیت مرزی ندارد.

اکتشافات کارساز نیاز به پافشاری و استمرار در زمینه‌ی تحقیقات دارد.

 

Götte می‌گوید:

جداسازی RNA پلیمراز ثابت کرده‌است که چالش اصلی برای محققان به این دلیل است که تولید پروتئین در محیط آزمایشگاه بسیار دشوار است.

بیش از دو سال پیش Götte و تیمش تصمیم به جستجوی پروتکل‌های دیگر مربوط به آنزیم گرفتند.

وی می‌گوید:

در حالی‌که در سایر آزمایشگاه‌ها برای ساخت آنزیم مورد نظر پیشرفت‌هایی وجود داشت، اما ارتباطی با هم نداشتند. بنابراین آزمایش و خطای بسیاری وجود داشت.

مشکل تنها ساخت و خالص‌سازی پروتئین نیست. بلکه مشکل در روش‌هایی بود که نشان می‌داد پروتئین فعال است.

اولین باری که در آزمایشگاه، پلیمراز فعال ویروس ابولا را تولید کردیم، نمی‌توانستیم باور کنیم. سپس آزمایش‌های بسیاری به منظور صحت نتیجه انجام دادیم. زمان هیجان‌انگیزی بود.

این مطالعه در گزارش های علمی منتشر شده و توسط موسسه تحقیقات بهداشت کانادا انجام شده است.

چنور مرتضی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید