انتشار این مقاله


جامعه علمی آزار و اذیت جنسی را به عنوان خطای علمی تعریف می‌کند

آزار و اذیت جنسی تحت سیاست‌های جدیدی که هفته گذشته توسط اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا (AGU) در واشنگتن دی سی به تصویب رسید ، نوعی سو‌ رفتار علمی است. “رهبران AGU در یک پست که در ۱۵ سپتامبر در بخشی از به روز رسانی نوشته‌ها در مورد کد‌های اخلاقی جامعه منتشر کردند، نوشتند:« ما بسیاری از […]

آزار و اذیت جنسی تحت سیاست‌های جدیدی که هفته گذشته توسط اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا (AGU) در واشنگتن دی سی به تصویب رسید ، نوعی سو‌ رفتار علمی است.

“رهبران AGU در یک پست که در ۱۵ سپتامبر در بخشی از به روز رسانی نوشته‌ها در مورد کد‌های اخلاقی جامعه منتشر کردند، نوشتند:« ما بسیاری از موارد، داستان‌ها و مطالعاتی که آزار و اذیت جنسی را در علوم نشان می‌دهند واتفاق می افتد و مشکل بزرگی نیز می‌باشد، را شاهد هستیم و در مورد آنها شنیده‌ایم.تحقيقات نشان داده است كه آزار و اذيت و تبعيض ، نه تنها برروی افرادي كه مستقيما درگير هستند، بلكه برروی تحقيقات، مؤسسات، دانشجويان، هيئت علمي و يا همكاران کسی که مورد سوء رفتار می‌باشد نیز، اثرات مخربی دارد.»

این سیاست جدید فقط بر اعضای جامعه و کارکنان اعمال نمی‌شود، بلکه به افراد غیر عضو که در فعالیت های اجتماعی شرکت می‌کنند نیز اعمال می‌شود. رئیس AGU اریک دیویدسون آن را «گام مهم رو به جلو» در حل مسئله می‌نامد.

یکی از اعضای هیئت‌رئیسه آگوست ربکا بارنز می‌گوید که از این تغییر استقبال می‌کند و اذعان می‌کند ،که او ابتدا ارتباط بین خشونت و تحقیق سوء رفتار را نمی‌دید. بارنز، استاد برنامه های محیط زیست در کالج کلرادو اسپرینگس می‌گوید: “واکنش های روده من این است که یکسان نیستند.” اما او موافق این موضوع است که است که سرقت ادبی یا عدم اعتبار‌دادن به یک تحقیق می‌تواند عواقب منفی مشابه آزار و اذیت جنسی و خشونت را داشته‌باشد. “این اقدامات می‌تواند احساسات مشترک زیادی را به همراه داشته باشد و مردم را از میدان خارج کند، زیرا شما به آنها سیگنال می‌دهید که ارزشمند نیستند.”

  • دیویدسن امیدوار است که حرکت AGU دیگر جوامع علمی را تشویق به نگاه بادقت‌تر به سیاست‌های خود در مورد آزار و اذیت جنسی بکند. آليسيا استيگال، استاد دانشگاه اوهايو در آتن مي‌گويد که او به دليل کار با همکارانش در انجمن پالئونتولوژي، خط مشي جديد AGU را در اختيار دارد تا آن‌ را نهايي کند. او به ویژه مکانیسم‌های AGU برای تحقق این سیاست و ارائه حمایت از اقداماتی که ممکن‌است به سطح شکایات رسمی افزایش نیابد، را تحسین می‌کند.
  • این سیاست جدید به تلاش بالغ بر یک سال AGU برای تجدید نظر در دستورالعمل‌های خود بر رفتار اخلاقی منجر می‌شود. یک پیش نویس سیاست در بهار سال گذشته برای نظر اعضا منتشر شد. متن نهایی، با تغییرات جزئی، در ۱۴ سپتامبر به تصویب رسید و بلافاصله به اجرا در می‌آید.
زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید