انتشار این مقاله


خوردن کدو تنبل تلخ، منجر به ریزش مو شد!

این دو مورد، اولین موارد ریزش مو در نتیجه مسمومیت ناشی از کدو هستند.

یک پزشک، پس از مسموم شدن دو زن بوسیله غذا و از دست رفتن بیشتر موهایشان، هشدار داد که کدو و کدوتنبل‌های تلخ-مزه می‌توانند دارای سم‌های بالقوه باشند.

درماتولوژیست فرانسوی، Philippe Assouly، در یک مجله علمی، دو مورد غیرطبیعی را توضیح داد، و بر روی “طاسی ناشی از مسموم شدن بوسیله یک گیاه عادی” که قبلا ناشناخته بود، تاکید کرد.

خانواده گیاهی مورد نظر “کدویه”ها هستند و شامل کدو، کدو حلوایی و کدو تنبل می‌شود.


مقاله مرتبط: مسمومیت‌های غذایی مکرر می‌تواند منجر به بیماری‌های مزمن شود


در مورد اول، یک زن فرانسوی دچار حالت تهوع، استفراغ و اسهال شد، که این علائم بلافاصله بعد از خوردن یک سوپ شامل کدوی تلخ مزه، بروز کردند. این علائم به مدت یک روز ادامه داشت. سپس یک هفته بعد، موهای سر و ناحیه پوبیس آن شخص شروع به ریزش کردند.

Assouly در نشریه JAMA Dermatology بیان کرد:

سایر اعضای خانواده آن شخص هم از آن غذا مصرف کردند، اما او از همه بیشتر از سوپ مصرف کرده بود. بقیه اعضای خانواده علائم مسمومیت غذایی را نشان دادند ولی ریزش مو در آن‌ها دیده نشد.

دومین زن دچار مسمومیت غذایی با استفراغ شدید بعد از مصرف غذایی که شامل کدو بود، شد. افراد دیگر خانواده او، بدلیل تلخ بودن کدو، از آن غذا مصرف نکرده بودند.

دکتر می‌گوید:

سه هفته بعد، بیمار ریزش موی شدید سر و همچنین طاسی شدید در زیربغل و ناحیه پوبیس را تجربه کرد.

کدویه‌ها می‌توانند شامل cucurbitacin، یک ترکیب سمی که موجب طعم تلخ آن می‌شود، باشند. این تلخی در کدویه‌های خانگی مشاهده شده است. اما گاها حشرات از یک زمین به دیگری، گرده‌افشانی متقابل یک گیاه زراعی با یک گیاه زینتی یا وحشی را به انجام می‌رسانند.


مقاله مرتبط: دستورالعمل یک متخصص برای پیشگیری از مسمومیت غذایی


وی ادامه داد:

تلخی یک کدو باید به عنوان یک هشدار در نظر گرفته شود. و نباید یک کودک را وادار کرد تا غذای حاوی آن را تمام کند!

این دکتر می‌گوید سه سال پیش یک فرد آلمانی به دلیل مسمومیت کدویی پس از مصرف کدوسبز آب‌پز جان خود را از دست داد. این دو مورد، اولین موارد ریزش مو در نتیجه مسمومیت ناشی از کدو هستند.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید