انتشار این مقاله


مردمی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند، شادترین هستند

همه برای شلوغی و سر و صدای یک شهر بزرگ ساخته نشده‌اند.

همه برای شلوغی و سر و صدای یک شهر بزرگ ساخته نشده‌اند. هم‌چنین یک زندگی آرام و خاکی در یک شهر کوچک یا منطقه روستایی. هر کدام آدم خاص خود را می‌خواهد. اما از لحاظ شادی، پژوهش به ما می‌گوید که یک گزینه از دیگری مطلوب‌تر است.

خانه‌های باز و بزرگ

اگر در حال حاضر در آپارتمان جمع و جور خود در شیکاگو قرار دارید، اول از همه ما درک می‌کنیم. دوما احتمالا شما از نتیجه مقاله‌ای که ماه گذشته منتشر شده خوشحال نخواهید شد. اما با توجه گروه محققان خوشحالی در مدرسه اقتصاد ونکوور و دانشگاه مک‌گیل، شهرهای کوچک و مناطق روستایی خانه خوشحال‌ترین مردم است (البته در کانادا). و نتیجه شده که زندگی در مناطق شهری به مراتب کمتر شاد است.

شما همسایه من نمی‌شوی؟

محققان ۴۰۰،۰۰۰ پاسخ به یک نظرسنجی ملی را که تمایز بین حال خوب آدم‌ها را از طریق خودشان نشان می داد، گزارش کردند. از طریق برخورد پاسخ شادی با سایر داده‌ها، آن‌ها قادر شدند تا ببینند چه عواملی ممکن است با شادی در ارتباط باشد. ثروت؟ تحصیلات؟ مذهبی بودن؟ نتیجه جالب اصلی این بود که شادی با تراکم جمعیت ارتباط داشت. چرا؟ به غیر از اینکه افراد کمتری در محل زندگی شما قرار دارند، زندگی در شهری کوچک همراه با منافع زیادی است. محققان چیزهای دیگری را شناسایی کردند که با شادی یک فرد در جوامع کانادایی در ارتباط است:

  • زمان رفت‌وآمد کوتاه‌تر
  • کمتر احتمال دارد که بیش از ۳۰ درصد از درآمد خود را در مسکن صرف کنند
  • احتمال بیشتری دارد که در منطقه بیشتر از ۵ سال زندگی کرده باشند
  • احتمال بیشتری دارد در اماکن مذهبی ظاهر شوند
  • احتمال بیشتری دارد که “احساس تعلق” به محله و همسایگی‌شان داشته باشند

بیشتر بخوانید:


جالب است که بخش‌های شادتر مناطق شهری با احتمال بیشتری آن جعبه‌ها را چک می‌کردند. به نظر می‌آید رفت‌وآمد کوتاه هزینه‌های ارزان‌تر همه را خوشحال می‌کند، مهم نیست کجا زندگی می‌کنید.

شاد باشید، لذت ببرید

اگر هیچ‌کدام از آن نکات شما را غافلگیر نکرد، شاید چیزهایی که روی شاید تاثیر نمی‌گذارند شما را غافلگیر کنند! طبق این پژوهش، درآمد، استخدام و تحصیلات زیاد با شاد یا غمگین بودن جوامع ارتباط نداشتند. می‌بینید؟ پول واقعا نمی‌تواند شادی را بخرد. هم‌چنین یک شغل شگفت‌انگیز یا درجه‌ای تاثیرگذار.

هرچند، اگر شما یک شیفته شهرهای بزرگ هستید که احساس رضایت دارید از جایی که هستید، کج‌خلقی نکنید. شادترین بخش‌های جوامع شهری تقریبا به اندازه شادترین بخش‌های مناطق روستایی و شهرهای کوچک احساس رضایت داشتند. نویسنده می‌نویسد “فقط وقتی بد می‌شود که: غمگین‌ترین بخش مناطق شهری به مراتب احساس غمگین‌تر از معادل روستایی خود داشتند.”

البته، این تحقیق معطوف به جوامع کانادایی بود. اما یافته‌ها دور از تحقیقی که درباره آمریکا با عنوان “شدت شادی روستایی-شهری” نبودند. این تحقیق می‌گوید که هرچه مردم دورتر از شهرها زندگی ‌می‌کنند، شادتر می‌شوند.

جایزه برای خانه کاملا شاد

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که زندگی در نزدیکی آب می‌تواند شادی شما را بسیار زیاد کند و اضطراب روانی‌تان را کاهش دهد. اگر به این فکر می‌کنید که به نزدیک دریا و اقیانوس نقل مکان کنید یا به کشوری دیگر بروید، به یاد داشته باشید که مطالعات این واقعیت را تایید می‌کنند که پیوندهای قوی اجتماعی، مهم نیست کجا باشید، سلامت فیزیکی و احساس خوشبختی روانی و ذهنی‌تان را بهبود می‌دهد.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید