انتشار این مقاله


۲۳ شهر برتر جهان با بهترین کیفیت زندگی

هر ساله Mercer، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره‌‌ای شاخص کیفیت زندگی خود را منتشر می‌کند که مشخص خواهد کرد کدام شهرها بهترین کیفیت زندگی را فراهم می‌کنند.

هر ساله Mercer، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره‌‌ای شاخص کیفیت زندگی خود را منتشر می‌کند که مشخص خواهد کرد کدام شهرها بهترین کیفیت زندگی را فراهم می‌کنند.

این رتبه‌بندی یکی از جامع‌ترین‌ها می‌باشد که هر ساله برای کمک به شرکت‌های چندملّیتی و دیگران کارآفرینان برای تقسیم‌بندی عادلانه‌ی کارکنان در مأموریت‌ها استفاده می‌شود. جالب است از همین اول بدانید که لندن و نیویورک در صدر لیست جایی ندارند.


بیشتر بخوانید: ۵ مقصد گردشگری برای دیدن شفق قطبی


با بررسی ۴۵۰ شهر در سراسر جهان، Mercer بهترین شهر را از نظر کیفیت زندگی با معیارهای زیر قضاوت کرده است:

  • محیط سیاسی و اجتماعی (ثبوت سیاسی، جرم، اجرای قانون)
  • محیط اقتصادی (مقررات تبادل ارز، سرویس بانکداری)
  • محیط اجتماعی-فرهنگی (دسترسی به رسانه‌ها و سانسور، محدودیت‌های آزادی شخصی)
  • ملاحظات سلامتی و پزشکی (سرویس پزشکی، بیماری‌های عفونی، فاضلاب شهری، دفع زباله و آلودگی هوا)
  • مدارس و تحصیلات (استانداردها و دسترسی به مدارس بین‌المللی)
  • سرویس‌های عمومی و حمل و نقل (برق، آب، حمل و نقل عمومی، ازدحام ترافیک)
  • تفریح (رستوران‌، تئاتر، سینما، ورزش و فراغت)
  • کالاهای مصرفی (در دسترس بودن غذا/آیتم‌های مصرف روزانه و خودرو)
  • مسکن (اجاره‌ی مسکن، لوازم خانگی، مبلمان و خدمات تعمیر و نگهداری)
  • محیط طبیعی (اقلیم، ثبت بلایای طبیعی)

Mercer لیستی از ۲۳۰ کشور تهیه کرد و Business Insider (وبسایت) ۲۳تای اول آن‌ها را به شرح زیر انتخاب کرده است.

۲۳. مونترال، کانادا: این شهر یکی از ۵ شهر کاناداست که در این لیست حضور داشتند. این شهر فرانسوی‌زبان بیشتر به عنوان مرکزی برای تجارت، کارهای مالی و تکنولوژی شناخته شده است.

نمای مونترال

۲۲. پرث، استرالیا: استرالیا شامل برخی از شهرها با بالاترین کیفیت زندگیست. این شهر در غرب استرالیا، خانه‌ی زیباترین سواحل این کشور است.

۲۱. لوکزامبورگ: این کشور کوچک اروپایی که با بلژیک، فرانسه و آلمان مرز مشترک دارد، به صورت باورنکردنی‌ای ثروتمند بوده و جرایم خشن در آن بسیار کم اتفاق می‌افتد.

۲۰. استکهلم، سوئد: این پایتخت به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای کیفیت خوب زندگی در آن شناخته می‌شود؛ چون کار، زندگی، امنیت و مسائل محیطی در آن از تعادل خاصی برخوردار می‌باشد.

۱۹. هامبورگ، آلمان: این شهر بندری بزرگ در شمال آلمان دومین شهر از این لحاظ در این کشور است. این شهر مرکزی برای رسانه و صنعت می‌باشد و دومین بانک قدیمی دنیا در آن است؛ بانک برنبرگ


بیشتر بخوانید: مشهورترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷


هامبورگ

۱۸. اوتاوا، کانادا: این شهر با مؤسسه‌های بعد از دبیرستان، تحقیقی و فرهنگی خود، به نوعی علمی و دانشگاهی‌ترین شهر کانادا در نظر گرفته می‌شود. همچنین نرخ بیکاری در آن بسیار پائین است.

۱۶. تورنتو، کانادا: این شهر پایتخت مالی کاناداست. همیچنین پنج تا از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور در این شهر می‌باشد. این شهر در حال افزایش جذابیت‌های تفریحی خود است و جشنواره‌ی فیلمش هر ساله برگزار می‌شود.

۱۶. ملبورن، استرالیا: پایتخت ساحلی استرالیا یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل، درمان، تحقیق و توسعه در سرتاسر جهان است. گردشگری پررونق و مکان‌های سرگرمی هم از این وضع خوب مستثنا نیستند.


۱۵. ولینگتون: نیوزیلند:
مرکز سیاسی کشور و دومین ناحیه‌ی پرجمعیت نیوزیلند وضع آب و هوای بالایی را تجربه می‌کند.

۱۴. برن، سوئیس: این شهر از نظر Mercer دومین شهر امن جهان است. زراعت آن به اندازه‌ی صنعت سنتی‌اش پیشرفته می‌باشد و همچنین نرخ بیکاری آن پائین است و آن را برای زندگی جذاب می‌سازد. بخش تکنولوژی آن نیز در آینده حرفی برای گفتن خواهد داشت.

۱۳. برلین، آلمان: پایتخت آلمان ترکیب خوبی از کیفیت زندگی و فرصت‌های شغلی مناسب دارد که به همراه استاندارد بالای مسکن، امنیت شخصی و فعالیت‌های تفریحی بیشمار این شهر را به این رتبه می‌رساند.

۱۲. آمستردام، هلند: این شهر یکی از مراکز مالی اروپاست و بخاطر استاندارد بالای کیفیت زندگی در آن مشهور است و پس از Brexit برای نقل مکان شرکت‌های تبلیغات زیادی روی آن می‌شود. در این شهر زندگی مدرن شهری با روش‌های فکری راحتی با تفریح و فراغت ترکیب شده است.

۱۰. سیدنی، استرالیا: این شهر ۷% اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و با سرویس‌های مالی بیشترین اشتغال را با ۲۲% نیز به خود اختصاص داده است. محیط طبیعی، آب و هوا و منظره‌های فرهنگی در حال رشد سیدنی را به این رتبه رسانده است.

۱۰. بازل، سوئیس: این شهر کوچک، تقریباً با ۱۶۵۰۰۰ نفر جمعیت در مرز مثلثی بین آلمان، فرانسه و سوئیس قرار گرفته است و محیط پیرامونش زیبا و اقتصادش قدرتمند می‌باشد.

۹. کپنهاگن، دانمارک: این شهر اخیراً لقب شادترین مکان روی زمین را گرفته است و یافتن دلیل آن هم سخت نیست. دهکده‌ای برای ماهی‌گیری این روزها پیشرفت شهری و فرهنگیش را با هم در پیش گرفته و بخاطر تعادل کار و زندگی در آن مشهور شده است.



بیشتر بخوانید: ۲۸ شهر جهان با بدترین کیفیت زندگی


۸. ژنو، سوئیس: مرکز جهانی دیپلماسی و خانه‌ی برخی از ثروتمندترین افراد جهان به طور باورنکردنی‌ای امن است و مردمش نسبتاً تحصیلات بالایی دارند

۷. فرانکفورت، آلمان: مرکز تجاری آلمان خانه‌ی برخی از مشهورترین شوهای تجاری معروف است که شامل Frankfurt Motor Show هم می‌شود.

۶. دوسلدورف، آلمان: این شهر در غرب آلمان به خاطر صنعت مد و هنر شناخته می‌شود و از نظر ۱۰ معیار نامبرده شده‌ی Mercer از تعادل خوبی برخوردار است.

۵. ونکوور، کانادا: این شهر بین شهرهای کاناد، متراکم‌ترین و متنوع‌ترین از نظر قومی می‌باشد ولی زبان اول ۵۲% جمعیت آن انگلیسی است.


۴. مونیخ، آلمان:
مونیخ نیروگاه آلمان است و در بالاترین رده‌های Mercer قرار می‌گیرد.

۳. آوکلند، نیوزیلند: این شهر بین دو بندر بزرگ یکی از متعادل‌ترین‌ها از جنبه‌های اقتصادی، محیط روستایی و امنیت شخصیست.

۲. زوریخ، سوئیس: این شهر قطب اقتصادی و فرهنگی سوئیس است که معمولاٌ نه تنها در لیست Mercer، بلکه در دیگر لیست‌ها نیز از رنکینگ بالایی برخوردار می‌باشد.

۱. وین، اتریش: این شهر برای هفتیم بار متوالی اول می‌شود. در شرق رودخانه‌ی دانوب، وین با فرهنگ غنی خود هفتمین شهر پرجمعیت اتحادیه‌ی اروپاست.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید