انتشار این مقاله


کودکان غذا خوردن احساسی را در محیط خانه یاد می‌گیرند

بر اساس یک مطالعه جدید تمایل کودکان برای مقدار خوردن هنگام ناراحتی، بیشتر تحت تأثیر محیط خانه قرار می‌گیرد، نه ژن‌ها.

بر اساس یک مطالعه جدید انجام شده در کالج دانشگاهی لندن (UCL)، تمایل کودکان برای خوردن بیشتر و یا حتی کمتر هنگام تنش و ناراحتی، بیشتر تحت تأثیر محیط خانه قرار می‌گیرد، نه ژن‌ها.
مطالعه‌ای که امروز در مجله چاقی اطفال منتشر شده است، نشان می‌دهد که ژنتیک، بر خلاف سایر رفتارهای تغذیه‌ای دوران کودکی، مثل ایرادگیری‌های غذایی، در غذا خوردن احساسی کودکان تنها نقش بسیار کوچکی دارد.


مقاله مرتبط: خوردن هفتگی ماهی خواب و هوش کودکان را بهبود می‌بخشد


تحقیق اخیر که داده‌های بیش از ۳۹۸ دوقلوی بریتانیایی را تجزیه و تحلیل کرده است، براساس مطالعات قبلی UCL منتشر شده در سال ۲۰۱۷ است که تاثیر شدید محیط خانه بر روی خوردن بر اساس احساسات را برجسته کرده است.
در این مطالعه، نیمی از خانواده‌ها به طور خاص انتخاب شدند زیرا والدین چاقی داشتند تا ببینند آیا تأثیر محیط خانه بر روی خوردن احساسی هنوز قوی است یا خیر. با وجود این، محققان همچنان دریافته‌اند که خوردن احساسی ، صرف نظر از خطر ابتلا به چاقی کودک، تخت تاثیر عوامل محیطی اداره می‌شود.
“تجربه استرس و احساسات منفی می‌تواند تأثیر متفاوتی بر اشتها در افراد مختلف داشته باشد. برخی برای غذای مورد علاقه خود ولع دارند، در حالی که دیگران هنگام احساس فشار و یا ناراحتی ، تمایل خود را برای خوردن به طور کامل از دست می‌دهند. این مطالعه یافته‌های پیشین مارا به طوز کامل تایید می‌کند که خوردن بیش یا کمتز اط حد معمول غذا بیشتر تحت تأثیر عوامل محیطی است که به طور کامل توسط دوقلوها به اشتراک گذاشته می‌شود و ژن‌ها در پرخوری احساسی دوران کودکی عمدتا بی‌اهمیت هستند.


مقاله مرتبط: کیفیت خواب کودکان می‌تواند عادات غذایی و وزن‌شان را تحت تأثیر قرار دهد


دکتر موریتز هرل (موسسه سلامت کودک خیابان بزرگ ارموند UCL) ، همکار رهبر گروه تحقیق گفت:

ما همچنان به تحقیق در مورد عوامل محیطی خانه می‌پردازیم که ممکن است در خوردن احساسی نقش داشته باشند، مانند بعضی از فعالیت‌های تغذیه‌ای والدین یا استرس میز شام.

والدین شرکت کننده در مطالعات رشد زودهنگام دوقلوها (TEDS) توضیح می‌دهند که دوقلوهایشان در هنگام احساسات مانند احساس ناراحتی یا اضطراب تمایل دارند بیشتر یا کمتر از معمول غذا بخورند. آن‌ها زمانی که دوقلوهایشان ۴ ساله بودند به این سوالات پاسخ دادند. سپس محققان جفت دوقلوهای یکسان و غیر یکسان را از نظر خوردن بیشتر یا کمتر از حد معمول ناشی از احساسات ، مقایسه کردند.


مقاله مرتبط: رژیم غذایی کلید سلامت و شادی کودکان است!


دکتر Clare Llewellyn (موسسه اپیدمیولوژی و سلامت UCL)، رهبر ارشد این تحقیق، گفت:

نتایج شگفت انگیز بود زیرا مطالعات قبلی نشان داده‌اند که رفتارهای دیگز مربوط به خوردن ، در اوایل دوران کودکی، به شدت تحت تاثیر ژن‌ها است؛ مانند ایراد گرفتن از غذا. ما واقعا چیز زیادی در مورد پیامدهای سلامت جسمی و روحی خوردن احساسی در دوران کودکی نمی‌دانیم، به این دلیل که مطالعاتی که این کودکان را در طول سال‌های زیادی پیگیری کند، انجام نشده است.
با این حال، تمایل به خوردن بیشتر در پاسخ به احساسات منفی می‌تواند عامل خطری برای افزایش چاقی باشد، و بیش و کم خوردن احساسی می‌تواند در توسعه اختلالات خوردن مانند ناهنجاری‌های غیرطبیعی و اختلالاتی در خوردن غذا مهم باشد. درک این که چگونه این گرایش‌ها توسعه پیدا می‌کنند بسیار مهم است، زیرا به پژوهشگران در مورد چگونگی جلوگیری از آن‌ها یا تغییر آن‌ها و اینکه چگونه تحقیقات آینده را متمرکز کنند، کمک می‌کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید