انتشار این مقاله


۷ راه ساده برای گسترش مهربانی

۱. روز کسی را بسازید به عنوان فرزندان، پدر و مادر ما به ما می‌گویند که با انجام کارهای خوب برای کسی، رفتار بدمان را جبران کنیم. به عنوان بزرگسالان، ما به دوستانمان کمک می‌کنیم تا به خانه جدیدی نقل مکان کنند؛ ما وعده‌های غذایی گرم را به کسانی که تازه مادر شده‌اند، می‌دهیم حتی […]

۱. روز کسی را بسازید

به عنوان فرزندان، پدر و مادر ما به ما می‌گویند که با انجام کارهای خوب برای کسی، رفتار بدمان را جبران کنیم. به عنوان بزرگسالان، ما به دوستانمان کمک می‌کنیم تا به خانه جدیدی نقل مکان کنند؛ ما وعده‌های غذایی گرم را به کسانی که تازه مادر شده‌اند، می‌دهیم حتی ممکن است چندین بار در سال هم به موسسات خیریه محلی وقت و هزینه اختصاص دهیم. در نهایت، به طور طبیعی دیدن یک دوست یا حتی غریبه که رنج می‌برد، ناراحت کننده است. این را karma یا mojo می‌نامید، اما این اعمال عموما متقابل می‌باشند. ما یادآور می‌شویم که تخفیف‌های مالیاتی، وعد‌های غذا و مزایای برگشتی را دریافت می‌کنیم. این به آن در.

اما در مورد سخاوت خالص و نوع دوستانه، بدون انتظار برای دریافت چیزی در عوض، چه؟ برخی محققان معتقدند این نوع سخاوت وجود ندارد. اما سردبیر ما شروع به کاری کرد تا ببیند آیا او می‌تواند بدون وعده دریافت، یاد بگیرد که بخشش کند. او لیستی از کارهای مختلفی را درست کرد تا انجام دهد و یادآورهایی را روی آینه حمام خود، کامپیوتر کار خود، داشبورد ماشین خود قرار داد: امروز روز کسی را بساز!

آیا او واقعا می‌تواند با بخشش به کسانی که در اطراف او بودند شاد شود؟ آیا اعمال خوشایند تصادفی واقعا می‌‌تواند باعث افزایش و حفظ شادی شود؟ روشن شود که آن‌ها واقعا می‌توانند، اما استثنای وجود دارد. برای پیدا کردن شادی پایدار از طریق سخاوت، نیاز به سرکوب کردن ضمیر خود، تجزیه و تحلیل انگیزه‌های ما و بازتاب آن در مورد چگونگی تغییر این اعمال که در درک ما از جهان موثر است.

۲. عمل سخاوتمندانه

اعمال سخاوتمندانه نه تنها موجب افزایش شادی شما می‌شود، بلکه تقریبا موجب ترشح ۵۰ درصد بیشتر اکسی‌توسین -ماده‌ی شیمیایی احساس خوب- در مغز فرد می‌شود و خلاقیت، انعطاف پذیری و مهارت‌های حل مسئله را افزایش می‌دهد. ماه مهربانی سردبیر ما به او یاد داد که سخاوتمندی نباید لزوما یک عمل بزرگ باشد. چیزی به اندازه یک مکالمه کوچک می‌تواند موجب بهبود خلق و خوی شما شود و به افرادی که در اطراف شما هستند، اثر بگذارد.

چالش شادی اورا با انجام این ۳۰ اقدام تصادفی مهربانی به منظور زیبا و روشن کردن روز کسی امتحان کنید. اعمال سخاوتمندانه خود را اضافه کنید و ببینید که چگونه خلق و خوی و احساسات مثبت شما را تغییر می‌دهد.

۳. به طور درستی خوب باشید

انگیزه های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا به نوع دوستی صحیح دست یابید. ماتویو ریکارد می‌گوید: برای دستیابی به نوع دوستی واقعی، می‌بایست بخشی از ایده‌ی خود را که موجب حس غرور برای اعمال سخاوتمندانه می‌شود را تخریب کنیم. از خود بپرسید، آیا اگر شخص دیگری این عمل مهربانانه را انجام دهد، خوشحال خواهم شد؟ او می‌نویسد: “برای یک نوع دوستی واقعی، نتیجه آن است که به حساب می‌آید، نه رضایت شخصی از کمک کردن.”

۴. با مهربانی پاسخ دهید

اولین فردی که امروز ملاقات می‌کنید، یک رهگذر یا یک دوست و بدون توجه به زمینه مثبت یا منفی، فرصتی برای مهربانی است. یا به این ترتیب که مترجمان مختلف از Seneca به این معنی استفاده کرده‌اند، این فرصتی برای سود بردن است، برای هر دوی شما. شما می‌توانید جستجو کنید تا بفهمید که از کجا آمده‌اند. شما می توانید بفهمید که آن‌ها چگونه کسانی هستند، چه چیزی نیاز دارند، و چه نیروهایی یا چه انگیزه‌هایی‌ها ممکن است بر آن‌ها تاثیر بگذارد. و شما می‌توانید آن‌ها را به خوبی درمان کنید و برای آن‌ها بهتر باشید.

همین طور است با شخص دومی که با او برخورد می‌کنید و سومین نفر. مطمئنا هیچ تضمینی وجود ندارد که آن‌ها این لطف را بازگردانند، اما این نگرانی ما نیست. همانطور که همیشه، ما بر روی آنچه که می‌توانیم کنترل کنیم، تمرکز می‌کنیم: در این حالت، انتخاب ما پاسخ با مهربانی است.

۵. ترویج مثبت بودن

در طی چند سال گذشته محققان بر روی این موضوع تحقیق کرده‌اند که ادراکات و ذهنیت چگونه می‌تواند به دیگران منتقل شود. و به نظر می‌رسد سه استراتژی برای انتقال انواع مثبت به دیگران متفاوت از آنچه که کوب بکار می‌گیرد، نمی‌باشد. این سه استراتژی این موارد می‌باشند:

  • امتیاز موفقیت: همراه با تغییر مثبت رفتار که به راحتی قابل تکرار می‌باشد، بدست می‌آید.
  • نوشتن متن نمایشنامه: تغییر متن غالب اجتماعی با مثبت‌تر کردن آن.
  • ایجاد یک روایت مشترک: ایجاد ارزش و معنا با بکار بردن احساسات.

۶. بازگشت

اگر کسی بپرسد: «چگونه می‌توانم کمک کنم؟» به جای اینکه «من چه چیزی بدست می‌آورم؟» ما شاهد ایجاد دنیایی با شکل جدید در اطراف خود خواهیم بود.

جهان، فضیلت‌های خود را برای قلب سخاوتمندانه نشان می‌دهد. ما باید تنها گام اول را در جهت خدمت به خیر بزرگ‌تر برداریم. این بزرگترین عمل خدماتی است که ما می توانیم ارائه دهیم.

زمانی که یکی را بالا ببریم، همه را بالا خواهیم برد و به زودی تمام منافع مشترک ما برآورده می‌شود. فقط پس از آن می‌توانیم جهان را تغییر دهیم. فقط بعد از آن جهان بهتری محقق خواهد شد که در آن، آنچه که ما در موردش فکر می‌کنیم به واقعیت تبدیل می‌شود.

برداشتن اولین قدم به ما بستگی دارد. دراز کردن دست کمک به کسانی که در تلاش برای صعود از این نردبان هستند، به ما بستگی دارد. ما در کنار یکدیگر ایستاده‌ایم تا یکدیگر را بالا ببریم تا به دستاورد‌های نهایی خود برسیم. این یک عهد به فردایی تازه‌تر است. این میراثی است که ما می‌توانیم با افتخار آنرا برای فرزندانمان را باقی بگذاریم. ما باید دست یکدیگر را بگیریم و اولین گام را با هم برداریم. این گامی است که هر فرد، سازمان یا نهادی با هم و کنار هم بگذارد- اگر فقط دید ما را از رقابت به همکاری تغییر دهیم. از دریافت کردن تا دادن.

۷. تمرین مهربانی با خود

مهربانی به خودتان یکی از آن چیزهایی است که در مکالمه آسان اما در عمل دشوار است. برای برگرداندن سخاوت به داخل باید اعمالی را انجام دهید که به شما این امکان را می‌دهد تا خودتان را درک کنید، منعکس کنید و رشد کنید.

و حقیقت این است که برخی عبارات ارزشمند هال مارک به خودی خود یک علم دقیق برای افزایش احساسات ارزش به خود نیستند. حداقل این که ما همواره احساس درستی نداریم. اما این به این معنا نیست که کارآمد نیست. رشد در هر شکل- هرگز آسان نیست. این کار نیازمند صبر، استقامت و ارزش به خود، یادآوری که ما بیش از یک بار در روز نیاز داریم، می‌باشد.

مهربان بودن با خودتان به معنی داشتن احساس خوب به خودتان نمی‌باشد، بهر حال انجام آنچه که احساس خوبی دارد همیشه بهترین کار برای ما نیست. اما زمان گذاشتن برای تعریف کردن از خودتان، پرورش مهربانی با خود، پیامی به آینده می‌فرستد، مبنی بر اینکه او اهمیت دارد. این بهترین هدیه است.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *