انتشار این مقاله


استفاده مجدد از کاندوم؛ پزشکان هشدار می‌دهند که این کار خطرناک است

ظاهرا افراد در روند کاندوم‌گذاری تلاش می‌کنند تا با استفاده‌ مجدد کاندوم های قدیمی، دلارهایشان را صرفه‌جویی کنند اما این کار بسیار خطرناک است

زمانی که بیماری‌های منتقله از راه جنسی در حال افزایش است، هشدار صادر می‌شود. ظاهرا افراد در روند ایمن و باارزش “کاندوم‌گذاری” تلاش می‌کنند تا با استفاده مجدد کاندوم های قدیمی، دلارهایشان را افزایش دهند. این ممکن است صرفه‌جویانه باشد اما بسیار خطرناک است.

به همین دلیل است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، خود را در قبال اقدامات پیشگیرانه در مورد استفاده‌ی مناسب از عوامل پیشگیری‌کننده موظف می‌دانند.


مقاله مرتبط: بهترین درمان‌های خانگی برای پیشگیری از بارداری


CDC چند هفته پیش، توییتی را منتشر کرد که به مردم یادآوری می‌کند تا از استفاده مجدد کاندوم بپرهیزند و آن‌ها را نشویند.
هنگامی که کاندوم‌ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند از حاملگی جلوگیری کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی را کاهش دهند و ممکن است از انتشار بیماری‌های دیگری مانند زیکا و ابولا که علاوه بر راه‌های دیگر، از طریق تماس جنسی نیز منتقل می‌شوند، جلوگیری کند.


مقاله مرتبط: قرص کنترل بارداری این بار برای مردان | کاندوم زنانه (فمیدوم)


دکتر  Elizabeth Torrone، اپیدمیولوژیست در بخش پیشگیری از بیماری‌های منتقله از راه جنسی (STD) در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، گفت، افرادی که کاندوم‌ها را مجددا مورد استفاده قرار می‌دهند، خود را در معرض خطر قرار می‌دهند.

وی به خبرگزاری BuzzFeed گفت:

استفاده‌ی نادرست از قبیل استفاده‌ی مجدد از کاندوم یا استفاده‌ی بیش از یک عدد در هر دفعه، اثر محافظتی کاندوم‌ها  (لاستیک) را به خاطر شکستگی، لغزش یا نشت کاندوم کاهش می‌دهد.

برخی افراد ممکن است فکر کنند که صابون و آب، تمام میکروارگانیسم‌های کوچک را در داخل و یا روی کاندوم از بین می‌برد، اما این طور نیست. Torrone می گوید که این کار فقط می‌تواند لاتکس را بیشتر در معرض پارگی قرار دهد.

  • طبق گزارش ملی نظارت بر بیماری‌های منتقله از راه جنسی (STD) در سال ۲۰۱۶ توسط CDC، زمانی که STD ها در حال افزایش هستند، هشدار صادر می‌شود.
    بر طبق اساس‌نامه‌ی ژورنال آتلانتا، در سال ۲۰۱۶، بیش از دو میلیون مورد کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس در ایالات متحده گزارش شده‌است، که بیشترین تعدادِ ثبت شده‌است؛ بنابراین استفاده‌ی صحیح از کاندوم‌ها، بیشتر از هر زمانی اهمیت دارد. علاوه بر این، استفاده از کاندوم بازسازی شده، دشوار است. بنابراین لطفا لاستیک‌های قدیمی را دور بیندازید؛ همچنان که برخی اشیا نیز هرگز نباید مجددا مورد استفاده قرار گیرد، به طور مثال، گوش پاک‌کن پنبه‌ای، محصولات بهداشتی زنانه و چسب زخم، در لیست اشیایی هستند که باید پس از مصرف دور انداخته‌شوند.

مقاله مرتبط: داروهای ADHD خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش می دهد


این که آیا هشدار CDC واقعا افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا کاندوم‌ها را مجددا مورد استفاده قرار ندهند، بعدا مشخص خواهد شد اما منجر به طعنه‌های خنده‌دار زیادی شده‌است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید