انتشار این مقاله


۷ راه برای آن که بعد از افسردگی احساس شادمانی کنیم!

افسردگی متفاوت از غمگین بودن است. غم و اندوه یک بخش عادی از زندگی است و تا زمانی که در تمام وقت احساس غم نمی‌کنید آن احساس برای شما مفید است.

غم می‎تواند نشانه خوبی باشد. افسردگی یک اصطلاح بالینیست که برای برچسب گذاری گروهی از رفتار ها و تجربیات درونی مرتبط با خلق افسرده استفاده می‌شود. این هم چنان یک تشخیص بالینی است. افسردگی متفاوت از غمگین بودن است. غم و اندوه یک بخش عادی از زندگی است و تا زمانی که در تمام وقت احساس غم نمی‌کنید آن احساس برای شما مفید است. مهم است که متوجه شوید یادگیری چگونگی خوش حال بودن بعد از افسردگی برای همه به نظر متفاوت می آید. گاهی اوقات ما راه خودمان را از طریق کشمکش بدی با افسردگی پیش می‌بریم و از طرف دیگر پیامد آن این است که تنها خودمان را غمگین می‌کنیم. اگر چه این می‌تواند یک واقعیت مخرب و ناراحت کننده درباره زندگی بعد از افسردگی باشد با این حال مهم است که اذعان کنیم احساس غمگینی میتواند شاخصی برای پیشرفت رو به جلو باشد. معمولا افسردگی مانع آن می‌شود که چیزی به جز غم و اندوه احساس کنیم. غم ممکن است اولین انتخاب شما برای تیمتان نباشد اما واقعا دارای مزایای پنهانی است.

حقیقت این است پس از افسردگی فقط برای بسیاری از مردم یک واقعیت نیست. افسردگی در واقع یک چالش مادام العمر است که ما یاد می‌گیریم بیشتر و موثر تر زندگی کنیم و کار کنیم. بنابراین قابل درک است که دانستن این که چگونه بعد از افسردگی خوش حال باشیم ممکن به نظر بسیاری از افراد بعید و غیرقابل دستیابی باشد. اگر فکر میکنید ممکن است افسرده شوید نباید در مورد این تجربه و یا در خواست کمک برای ان شرمنده باشید. اگر شما در مرحله پس از افسردگی قرار دارید برگشت به عادت های روزمره زمان می‌برد. در اینجا چند نکته درباره چگونگی غلبه بر افسردگی برای بازگشت به زندگی عادی وجود دارد.

۱.به خودتان برای غمگین بودن زمان دهید.

اگر هنوز هم احساس غم و اندوه میکنید مهم ترین کاری که می‌توانید انجام دهید اینست که به خودتان فضای کافی برای غمگین بودن دهید. سپس بلند شوید و حرکت کنید.
چگونه می‌توان میان عم و اندوه،رنجش و افسردگی تفاوت قائل شد؟

۲. آهسته آغاز کنید.

بیشتر اوقات افسردگی منجر به عدم فعالیت میشود که می‌تواند ما را از عادت های سالمی که ممکن است در قسمت های دیگر زندگیمان داشته باشیم دور کند. انتظار نداشته باشید که مستقیما به تمام فعالیت های خود برگردید. به خودتان فرصت زیادی دهید تا به آرامی همه چیز را مثل قبل کنید.تحت فشار قرار دادن خود خوب است اما نه خیلی سخت.
۳.آسان بگیرید.

گاهی اوقات چیزی که در گذشته برای ما گام کوچکی محسوب میشد زمانی که بعد از مدتی افسردگی احساس بهتری می‌کنیم، قدم بزرگی محسوب میشود.هر چه قدر فعالیت های جدیدتان را کوچکتر و آسان تر بکنید، بیشتر احتمال دارد که موفق شوید. به خودتان این شانس را بدهید.

۴. پیشرفتتان را تحسین کنید.

انتقاد از توانایی و پیشرفتتان میتواند آسان باشد به ویژه اگر اختلال اضطراب دارید که این رفتار را تشدید میکند. این مهم است که شما هر چیز جدید و مفیدی را که به زندگیتان اضافه می کنید بشناسید. شما یک ماراتن عاطفی را شروع کرده اید و اکنون در میدان قرار دارید.این چیز کوچکی نیست. یاد بگیرید که چگونه بر خلاف آن چه سایرین فکر می‌کنند خوش حال باشید.

۵. از میان دو چیز مضر آن را که کمتر مضیر است انتخاب کنید.

چشم انداز ما هنگامی که افسرده میشویم از بین می‌رود.ما از ان چه برایمان خوبست چشم می پوشیم .هنگامی که از افسردگی رهایی می یابید، ممکن است احساس کنید که که گویی بین چیزی که خوب نیست و چیزی که بدتر است انتخاب میکنید تلاش کنید که گزینه هی را که ساده تر است و کمی بهتر است را انتخاب کنید.

۶. یک روز را مرخصی بگیرید.

بله! شما میخواهید به مسیر باز گردید اما اگر به خودتان فرصتی برای نفس کشیدن دهید ممکن است در نهایت به شما کمک کند که سریع تر به ان چه که می‌خواهید برسید.

۷. به تلاشتان ادامه دهید.

شما به آنچه هستید یک روزه نرسیده اید و به آنچه که میخواهید هم یک روزه نمی‌رسید. به تلاشتان ادامه دهید و نتیجه را ببینید. حتی اگر زمان ببرد شما آن را خواهید داشت.

بیماری روحی چیزی نیست که به راحتی از آن خلاص شوید اما درمان هایی وجود دارد که میتواند به شما کمک کند با آن مقابله کنید. اگر بعد از افسردگی شما هنوز احساس غم و اندوه میکنید امیدوارم این نکات قابل اجرا به شما کمک کند. زندگی یک سفر پیوسته است و همواره یک مسیر هموار نیست به ویژه اگر شما دارید یاد میگیرید دوباره پس از افسردگی خوش حال باشید.

این که آیا شما از افسردگی رنج میبرید یا نه، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید ایچاد مهارت تکنیک های زندگی است تا قادر شوید از آن ها استفاده کنید.

راحله صالحی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید