انتشار این مقاله


لاغری بدون رژیم و ورزش امکان‌ پذیر است

افرادی که شریک‌ زندگی‌شان سعی در لاغر شدن دارند، خودشان نیز بدون زحمت لاغر می‌شوند.

لاغری بدون رژیم و ورزش با اثر ریپل امکان‌پذیر است. افرادی که شریک‌ زندگی‌شان سعی در لاغر شدن دارند، خودشان نیز بدون زحمت لاغر می‌شوند. در مطالعه‌ای، فردی از یک زوج که طرف مقابلش در حال رژیم گرفتن بود،  بدون هیچ تلاشی برای رژیم گرفتن یا افزایش فعالیت به طور متوسط ۴ پوند از وزن بدنش را کم کرد.

طبق اثر ریپل، کاهش وزن از فردی که رژیم می‌گیرد، به نزدیکانش منتقل می‌شود. پروفسور Amy Gorin، از نویسندگان مطالعه، بیان می‌کند:

زمانی که فردی رفتاری را تغییر می‌دهد، اطرافیانش نیز تغییر می‌کنند. بیمار در راستای کاهش وزن چه به پزشک مراجعه کند و چه سبک زندگی خود را تغییر دهد، رفتارهای سالم جدیدش زندگی اطرافیان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید: آیا داروهای سرکوب اشتها واقعاً می‌توانند بدون عوارض باعث لاغری شوند؟


در این مطالعه ۱۳۰ زوجی که یکی‌شان در حال رژیم گرفتن بود یا تلاش برای لاغر شدن داشت، تحت نظر گرفته شد. پس از شش ماه، فرد مقابل در هر یک از زوج‌ها به طور متوسط بیش از ۴ پوند وزن کم کرده بود. در واقع، قریب به یک سوم افرادی که تحت درمان نبودند، در ۶ ماه حداقل ۳ درصد وزن بدن‌شان کم شد. به بیان پروفسور Gorin:

نحوه تغییر عادات غذایی و ورزشی ما می‌تواند به طرق مثبت و منفی بر سایرین اثر داشته باشد. در جنبه‌ی مثبت، همسران می‌توانند رفتارهای شریک زندگی خود را تقلید کرده و به شمردن کالری مصرفی، وزن کردن مرتب خود و خوردن غذاهای کم چرب بپردازند. هنوز مشخص نیست آیا اثر ریپل در کاهش وزن سایر اعضای خانواده را نیز شامل می‌شود یا فقط مربوط به زوج‌هاست.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید