انتشار این مقاله


زمان خواب خوب به کودکان کمک می کند در نوجوانی سالم تر و خوشحال تر باشند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که زمان خواب مناسب و خواب کافی در دوران کودکی ممکن است در سال های نوجوانی به وزن سالم کمک کند. این مطالعه شامل ۲۲۰۰ کودک از ۲۰ شهر ایالات متحده آمریکا بود. یک سوم کودکان بنابر اظهارات مادرانشان خواب کافی و زمان خواب متناسب با سنشان یعنی ۵ […]

یک مطالعه جدید نشان می دهد که زمان خواب مناسب و خواب کافی در دوران کودکی ممکن است در سال های نوجوانی به وزن سالم کمک کند.

این مطالعه شامل ۲۲۰۰ کودک از ۲۰ شهر ایالات متحده آمریکا بود.
یک سوم کودکان بنابر اظهارات مادرانشان خواب کافی و زمان خواب متناسب با سنشان یعنی ۵ تا ۹ سالگی داشتند.

در مقایسه با این گروه، افرادی که در سن ۹ سالگی زمان خواب منظمی نداشتند و یا خواب کمتری داشته، در سن ۱۵ سالگی دارای شاخص توده بدنی بالاتر (برآورد چربی بدن بر اساس قد و وزن) بودند.

مطالعات تحقیقاتی

Orfeu Buxton، از اعضای اصلی گروه تحقیقاتی گفت: “عملکردهای والدین در دوران کودکی بر سلامت جسمی و شاخص توده بدنی در سال های نوجوانی تأثیر می گذارند. ایجاد یک روال مناسب در دوران کودکی برای سلامتی آینده کودک ضروری است.”

بوستون مدیر بخش خواب، بهداشت و همکاری اجتماعی در ایالت پن است.

وی افزود: “ما فکر می کنیم خواب بر سلامت جسمی و روحی و توانایی یادگیری تاثیر می گذارد.”

کودکان در بین سنین ۶ تا ۹ سالگی حدود ۱۰ ساعت را در خواب بسر می برند.

مشکلات این کودکان در زمان خواب می تواند نشأت گرفته از نیاز آنان به خلوت کردن با والدین خود، بدون حضور دیگر افراد خانواده و بستگان نزدیک باشد.

سعی نمائید قبل از به خواب رفتن کودک با او خلوت کنید و با گفتگوئی کوتاه به آنان درباره همه چیز اطمینان خاطر بخشید، که این کار خود در به آرامش رسیدن کودک و ادامه آن در طول خواب کمک فراوان می نماید. فقدان و یا کمبود خواب در کودکان باعث تندخوئی، انواع رفتارهای افراطی و همچنین بیماری اختلال کم توجهی و بیش فعالی در کودکان (ADHD) را فراهم می آورد.

یافته ها اهمیت آموزش والدین درباره زمان خواب کودکان را نشان می‌دهد.

چندین عامل باید زمان خواب را تعیین کند. به گفته محققان، آنها شامل این موارد هستند که چه زمانی کودک باید برای مدرسه آماده شود، چه مدت زمانی برای رسیدن به آنجا لازم است و زمان شروع مدرسه چه زمانی است.

باکستون گفت: “دادن بازه زمانی مناسب به کودکان برای دریافت مقدار مناسب خواب مهم است.”

این گزارش اخیرا در مجله Sleep منتشر شده است.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید