انتشار این مقاله


پنج گام برای داشتن خانواده سالمتر

۱. در حد امکان کنار همدیگر(در خانه) غذا بخورید. در این دوران مسابقات فوتبال، تمرین های رقص، پدری که تا دیر وقت کار می کند و مادری که نیاز  به تهیه پاورپوینت برای ارائه در همایشی مهم به سرمایه گذاران دارد، آسان است که انسان اشتباه کند و خطا برود: سریع غذا خوردن، غذا خوردن […]

۱. در حد امکان کنار همدیگر(در خانه) غذا بخورید.

در این دوران مسابقات فوتبال، تمرین های رقص، پدری که تا دیر وقت کار می کند و مادری که نیاز  به تهیه پاورپوینت برای ارائه در همایشی مهم به سرمایه گذاران دارد، آسان است که انسان اشتباه کند و خطا برود: سریع غذا خوردن، غذا خوردن در مقابل تلویزیون و خوردن غذاهای بی ارزش. اشتباه بزرگی است. از تمامی چیزهایی که میتواند برسلامتی شما و خانواده شما تاثیرگذارد، احتمالا مهمترین امر ارجحیت و اولویت دادن به غذا خوردن در کنار همدیگر است. پژوهش نشان میدهد که داشتن خانواده ای که بیش از دوبار در هفته باهم و در کنار هم غذا میخورند میتواند بطور مثبت در اندازه دور کمر بچه، رفتار غذا خوردن، و تغییر و تحول روانشناختی کودک تاثیر بگذارد.

۲. به دفعات بیشتر پیش از موعد و به دفعات کمتر دیرتر از موعد غذا بخورید.

بدن ما در ساعات آخر روز کالری بیشتر و در ساعات اولیه صبح کالری کمتری را طلب می کند. این  رسمی از دیرباز، زمانی که انسان های اولیه دارای منبع غذایی غیر مطمئن بودند و نگهداری غذا یک مزیت بود، می باشد. اما امروزه این الگو دارای تاثیر منفی بر سلامتی ما است. در حال حاضر، مطالعات بر روی حیوانات و انسان به این نتیجه رسیده است که غذا خوردن بدون ملاحظه زمان همراه با اضافه وزن، بیماری مزمن و پیری زودرس می باشد. اگر شما می توانید صبحانه را بزرگترین وعده غذایی خانواده قرار دهید و شام را حذف کنید.

۳. عادات خوب را زودتر شروع کنید.

حقیقت پایه ای هر پدر یا مادری باید بیاد داشته باشد: کودکان غذاهایی را ترجیح میدهند که با آن آشنا هستند. بنابراین در اسرع وقت ( و زمان بهتری از الان وجود ندارد)، از دادن غذاهای دارای شکرافزوده و چربی اشباع شده دوری کنید، و سعی نمایید که از غلات صد در صد کامل استفاده نمایید. غذای سالم در کودکی باعث میشود که ما، به احتمال بیشتر، در بزرگسالی سالمتر بخوریم.

۴. و از کودکان خود کمک بگیرید.

غذای سالمی را که کودکان شما میتوانند به شما در تهیه آن کمک کنند انتخاب نمایید. یک روز در هفته را برای آشپزی کودکان تعیین نمایید.  به کودکان اجازه دهید چیزی را برای پختن  –  تا زمانیکه مناسب دستورالعمل های تغذیه ای باشند – انتخاب کنند. تفکر درباره آنچه که سالم است  آنها را ملزم به ملاحظه حقایق تغذیه ای خواهد کرد، با این حال آزادی برای تجربه کردن و خلق کردن برای آنها فراهم نمایید.

۵. باهم استرس زدایی کنید.

شما میتوانید چرخه معیوب استرس را با پاسخ سازنده به هر نوع از رخداد استرس زا بشکنید: فقط عمیق نفس بکشید. هنگامیکه تنش ها در خانه تان بالا است، سریعا کل خانواده را به کمی نفس عمیق برای آرام بخشی اعصاب دعوت نمایید. با اینکارشما بزودی درخواهید یافت که همه به سادگی خوشحالتر و سالمتر می شوند.

امید است که شما تمامی این پنج نکته آموزنده را مدنظر قرار دهید – آنها آسان بوده و به شما  روزها و شب های سالم را به همراه انرژی بیشترتامین خواهند کرد. ما قول میدهیم.

علی مجیدآذر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید