انتشار این مقاله


علائم اختلالات قاعدگی

سه مورد از شایع‌ترین علائم که یک روز پیش از شروع پریود و روز اول آن وجود دارد؛ ۱.خستگی و بی‌حالی ۲.افسردگی ۳.عدم تمرکز هستند.

سه مورد از شایع‌ترین علائم که یک روز پیش از شروع پریود و روز اول آن وجود دارد؛ ۱.خستگی و بی‌حالی  ۲.افسردگی  ۳.عدم تمرکز  هستند. دیگر علائم تهوع یا استفراغ، تعریق، مدفوع شل، تکرر ادرار، سرگیجه، کاهش اشتها، تغییرات خلقی و عصبی بودن هستند.

مشکلات ناشی از اختلالات قاعدگی

کم‌خونی

منوراژی یا خون‌ریزی شدید از جمله دلایل شایع آنمی در زنان سنین باروری است. از دست دادن بیش از ۸۰ میلی‌لیتر خون (۳ قاشق غذاخوری) در هر چرخه‌ی قاعدگی، در نهایت باعث کم‌خونی خواهد شد. بیشتر موارد کم‌خونی خفیف هستند. با این حال، کم‌خونی خفیف نیز انتقال اکسیژن در بدن را با مشکل مواجه می‌کند و باعث خستگی و کاهش توانایی‌های فیزیکی خواهد شد. کم‌خونی متوسط و شدید، تنگی نفس، تپش قلب، احساس سبکی سر، سردرد، شنیدن زنگ در گوش، ناراحتی، رنگ‌پریدگی، سندروم پای بی‌قرار و اختلالات ذهنی را به همراه خواهد داشت.

پوکی استخوان

آمنوره یا عدم قاعدگی با کاهش سطح استروژن مرتبط است که به پوکی استخوان ختم خواهد شد. شرایطی که با کاهش سطح استروژن مرتبط هستند؛ اختلالات تغذیه، تومور هیپوفیز و نارسایی زودرس تخمدان را می‌توان نام برد.

نازایی

برخی علل مرتبط با خون‌ریزی شدید مثل اختلالات تخمک‌گذاری، فیبروئیدها یا اندومتریوز از جمله دلایل نازایی هستند. بسیاری از عواملی که موجب امنوره می‌شوند مثل اختلالات تخمک‌گذاری و سندروم تخمدان پلی‌کیستیک نیز موجب نازایی می‌شوند.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید