انتشار این مقاله


نوار بهداشتی

نوار بهداشتی یکی از انواع لوازم بهداشتی قابل استفاده در دوران پریود است.

شناخت لوازم بهداشتی مختلف قابل استفاده در دوران پریود، در جهت ارتقا سطح بهداشت قاعدگی بسیار مهم است.

نوار بهداشتی با قدرت جذب متوسط

استفاده از این نوار بهداشتی برای روزهایی که خون‌ریزی شدیدی ندارید، مناسب‌تر است.

نوار بهداشتی با قدرت جذب بالا

معمولا اندازه‌ی این نوع نوار بهداشتی بزرگ‌تر، طول آن‌ها بلندتر ضخامت‌شان بیشتر است. با توجه به اندازه‌ی بزرگ این‌ها، بهتر است از لباس‌های گشاد استفاده کنید. معمولا این نوار بهداشتی در دو طرف نیز چسب دارند که اصطلاحا به آن‌ها “نوار بهداشتی بال‌دار” اطلاق می‌شود. این بال‌ها به دو طرف لباس زیر می‌چسبند و در برخی از انواع همین بال‌ها نیز قدرت جذب دارند.

نوار بهداشتی شبانه

قدرت جذب بالایی دارند و اندازه و طول آن‌ها نیز بزرگتر است تا بتواند سطح بزرگ‌تری از آن ناحیه را بپوشاند معمولا این نوع نوار بهداشتی بال‌دار هستند. البته هر موقع از روز می‌توانید از این نوع نوار بهداشتی استفاده کنید و صرفا کلمه‌ی شبانه برای تأکید بر قدرت جذب بالای آن استفاده می‌شود.

نوار بهداشتی قابل شستشو

یکی از جدیدترین ابداعات دوست‌دار محیط زیست نوار بهداشتی قابل شستشو هستند. این نوع نوار بهداشتی از پارچه دوخته شده و در ناحیه جاذب آن چندین لایه پارچه‌ی جاذب قرار داده می‌شوند که بنا به صلاح دید خودتان و شدت خون‌ریزی می‌توانید تعداد لایه‌های آن را تنظیم کنید. به همان منوال معمول سایر نوار بهداشتی‌ها هر ۴ الی ۸ ساعت باید تعویض کنید. لازم است به خاطر داشته باشید که این نوع پدها باید کامل با آب و صابون شسته شده و زیر نور خورشید خشک شوند.

توجه تعویض مکرر نوار بهداشتی بسیار مهم است و لازم است همیشه هر ۴ الی ۸ ساعت آن‌ را تعویض کنید. در روزهایی که شدت خون‌ریزی‌تان کمتر است به جای استفاده از نوار بهداشتی با قدرت جذب بالا، از انواع با قدرت جذب متوسط استفاده کنید.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید